Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς τουρισμού περιπέτειας εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 5.778 δισ. δολάρια, καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης 47,21% μεταξύ 2024 και 2028, σύμφωνα με στοιχεία της Technavio.
Ωστόσο, το χαμηλό ποσοστό διείσδυσης στις αναπτυσσόμενες οικονομίες αποτελεί ακόμα πρόκληση.
Βασικές τάσεις της αγοράς που τροφοδοτούν την ανάπτυξη:
Κυρίαρχο το διαδίκτυο
Με την άνοδο της εύκολης πρόσβασης στο διαδίκτυο και την ευρεία χρήση smartphones, οι καταναλωτές βασίζονται πλέον σε διαδικτυακές κριτικές για να προγραμματίσουν τις διακοπές περιπέτειας. Αυτή η τάση ωφελεί σημαντικά την ταξιδιωτική βιομηχανία, δίνοντας τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να ερευνούν και να κάνουν κράτηση για δραστηριότητες περιπέτειας με σιγουριά.
Η αγορά του τουρισμού περιπέτειας βρίσκεται σε άνοδο, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού. Τα ταξίδια περιπέτειας, που περιλαμβάνουν δραστηριότητες όπως αλεξίπτωτο, ορειβασία, πεζοπορία, ράφτινγκ, καταδύσεις και άλλα, προσελκύουν μεγάλο αριθμό λάτρεις της περιπέτειας.
Αυτή η τάση καθοδηγείται από την επιθυμία για εξερεύνηση και εμπειρία της βιο-πολιτιστικής ποικιλίας διαφορετικών προορισμών. Ο τουρισμός περιπέτειας απευθύνεται σε διάφορες ηλικιακές ομάδες, από νεαρούς ταξιδιώτες που αναζητούν συγκίνηση και ενθουσιασμό, μέχρι επαγγελματίες και ζευγάρια που αναζητούν μοναδικές εμπειρίες.
Βιώσιμες πρακτικές
Ο εξοπλισμός ασφαλείας και οι βιώσιμες πρακτικές έχουν προτεραιότητα για να διασφαλιστεί μια ασφαλής και υπεύθυνη περιπέτεια. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι διαδικτυακές πλατφόρμες προγραμματισμού διακοπών διευκολύνουν όσους αναζητούν την περιπέτεια να κάνουν κράτηση για ταξίδια και πακέτα. Ο ήπιος τουρισμός περιπέτειας, όπως καταφύγια άγριας ζωής και παραλίες, προσελκύει επίσης όσους αναζητούν μια λιγότερο έντονη περιπέτεια.
Προκλήσεις αγοράς
Η αγορά του τουρισμού περιπέτειας στις αναπτυσσόμενες οικονομίες αντιμετωπίζει χαμηλό ποσοστό διείσδυσης λόγω της περιορισμένης ευαισθητοποίησης των καταναλωτών και της εστίασης σε δραστηριότητες μικρής διάρκειας.
Στη Μέση Ανατολή και την Αφρική (MEA), τα ομαδικά ταξίδια είναι κοινά λόγω κόστους, περιορίζοντας την αγορά για μακροχρόνιες, ατομικές αποστολές περιπέτειας. Αυτή η τάση αποτελεί πρόκληση για την επέκταση της αγοράς στις αναπτυσσόμενες περιοχές κατά την περίοδο πρόβλεψης.
Από που αντλούν έμπνευση
Όσοι αναζητούν την περιπέτεια χρησιμοποιούν πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για έμπνευση και προγραμματισμό. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι πλατφόρμες κρατήσεων στην αγορά συμβάλλουν στην απλοποίηση της διαδικασίας. Ωστόσο, η ασφάλεια, η τεχνολογία και ο καιρός είναι βασικά ζητήματα για τις επιχειρήσεις τουρισμού περιπέτειας.