Σχεδόν οι μισοί (46%) των Ευρωπαίων έχουν αυξήσει τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία, παρά τη συνεχιζόμενη κρίση κόστους ζωής.
Το ποσοστό αυξάνεται στο 48% των παραθεριστών στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση σε 3.050 Βρετανούς και Ευρωπαίους.
Μόνο το 21% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ο προϋπολογισμός τους μειώθηκε τα τελευταία τρία χρόνια – μόλις 19% στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ενώ περισσότεροι από τους μισούς (55%) των ερωτηθέντων λένε ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για διαπιστευτήρια βιωσιμότητας, το ESG δεν εμφανίζεται στις πέντε κορυφαίες εκτιμήσεις τους όταν επιλέγουν κατάλυμα.
Ωστόσο, η αύξηση της ευαισθητοποίησης για τη βιωσιμότητα οδηγεί σε αλλαγές συμπεριφοράς και προτιμήσεων.
Η αυξανόμενη επίγνωση του ESG προκαλεί αλλαγές στις επιλογές όπως η διαμονή. Σχεδόν το ένα τρίτο (30%) των ερωτηθέντων από την εταιρεία επαγγελματικών υπηρεσιών Alvarez & Marsal (A&M) κάνει διακοπές πιο κοντά στο σπίτι, ενώ το 23% μειώνει τον αριθμό των ταξιδιών και το 19% πραγματοποιεί λιγότερα, αλλά μεγαλύτερα ταξίδια.
Οι πυρκαγιές στη Μεσόγειο αυτό το καλοκαίρι έχουν αντίκτυπο στα σχέδια διακοπών με το 38% να επανεξετάζει τις μελλοντικές ταξιδιωτικές συνήθειες ως αποτέλεσμα.
Από αυτούς που αλλάζουν τα σχέδιά τους, το 31% σκοπεύει να κάνει διακοπές στην ίδια τοποθεσία ακριβώς σε διαφορετικές εποχές του χρόνου.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Ed Bignold δήλωσε: «Παρά τις πιο δύσκολες οικονομικές συγκυρίες, όλο και περισσότεροι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα στις διακοπές.
«Οι επενδυτές και οι χειριστές θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των ταξιδιωτών, ενώ φαινομενικά δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για διαπιστευτήρια ESG, υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι αλλάζουν τη συμπεριφορά τους καθώς γίνονται όλο και πιο συνειδητοποιημένοι σχετικά με το κλίμα, με τις διακοπές πιο κοντά στο σπίτι ή λιγότερα, αλλά μεγαλύτερα ταξίδια».
Η A&M εξέτασε επίσης τη στάση απέναντι στις διακοπές στη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Κατάρ, όπου σχεδόν το 80% των ενηλίκων ανέφεραν ότι έβαλαν περισσότερα χρήματα σε ταξίδια και σχεδόν οι μισοί από αυτούς είπαν ότι οι προϋπολογισμοί τους έχουν αυξηθεί «σημαντικά».
Εν τω μεταξύ, η Bignold απάντησε στην πτώση του πληθωρισμού, λέγοντας: «Τα σημερινά στοιχεία από το ONS δείχνουν ότι ο πληθωρισμός κινείται επιτέλους προς τη σωστή κατεύθυνση στον τομέα των εστιατορίων και των ξενοδοχείων, με τον πληθωρισμό να πέφτει στο 7,6% τον Οκτώβριο από 8,6% τον Σεπτέμβριο. Ο πληθωρισμός συνεχίζει επίσης να υποχωρεί στην ευρύτερη οικονομία, υποχωρώντας στο 4,7% τον Οκτώβριο, από 6,3% τον Σεπτέμβριο.
«Η πτώση των τιμών των τροφίμων και η σταθεροποίηση της αύξησης των μισθών συνέβαλαν στη μείωση των τιμών σε πιο φυσιολογικά επίπεδα. Παρά μια περίοδο υψηλών τιμών, η όρεξη των καταναλωτών φαίνεται να έχει αντέξει. Η πρόσφατη έρευνά μας δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί Βρετανοί είχαν αυξήσει τους προϋπολογισμούς των διακοπών τους σε σύγκριση με πριν από τον Covid-19, παρά το γεγονός ότι είχαν εξαντλήσει το μεγαλύτερο μέρος των πλεονάζοντων αποταμιεύσεων από πανδημία.
«Η απόλαυση του ελεύθερου χρόνου συνεχίζει να κατατάσσεται στις κορυφαίες προτεραιότητες των καταναλωτών και είναι πρόθυμοι να μειώσουν αλλού για να περάσουν σε χώρους φιλοξενίας και αναψυχής.
«Με τις αυξήσεις των βασικών επιτοκίων να έχουν σταματήσει προς το παρόν και καθώς μπαίνουμε στην εορταστική περίοδο, αυτό θα πρέπει να είναι καλά νέα για τον κλάδο της φιλοξενίας. Η αύξηση των τιμών αναμένεται να συνεχίσει να μειώνεται τους επόμενους μήνες, αν και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να παραμείνουν σε επαγρύπνηση και ευελιξία όσον αφορά την τιμολόγηση, καθώς τα υψηλότερα ποσοστά αρχίζουν να επηρεάζουν τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών».