Το 2025, τα social media δεν είναι απλώς ένα εργαλείο, αλλά είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής μάρκετινγκ ενός ξενοδοχείου.
Σε όλο τον κόσμο, το 35% των ταξιδιωτών χρησιμοποιεί πλέον πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok για έμπνευση.
Με πάνω από 80% ενεργούς χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ψηφιακή παρουσία του ξενοδοχείου σας μπορεί να ενισχύσει ή να μιεώσει τις κρατήσεις.
Τα ξενοδοχεία που αξιοποιούν τις κοινωνικές πλατφόρμες βλέπουν έως και 20% περισσότερες απευθείας κρατήσεις κάθε χρόνο.
Με τον ανταγωνισμό να είναι σκληρός, οι στρατηγικές περιεχομένου που αποκαλύπτει η Shiji, θα βοηθήσουν τους ξενοδόχους να μετατρέψουν ένα κλικ σε επιβεβαιωμένη διαμονή.
Βίντεο σύντομης μορφής: Τραβήξετε γρήγορα την προσοχή
Τα βίντεο σύντομης μορφής θα συνεχίσουν να κυριαρχούν το 2025. Πλατφόρμες όπως το TikTok, το Instagram Reels και το YouTube απαιτούν σύντομο, κάθετο περιεχόμενο, 15 έως 60 δευτερόλεπτα το πολύ.
Για ξενοδοχεία, αυτό σημαίνει γρήγορες ξεναγήσεις στο δωμάτιο, λήψεις με drone από την πισίνα υπερχείλισης σας ή έναν barista με latte art.
Χρησιμοποιήστε οικείο ήχο για να υποστηρίξετε το βίντεο, επιλέγοντας μια δημοφιλή μελωδία ή μια παγκόσμια επιτυχία.
Συνεργασίες Influencer: Εμπιστευτείτε μέσα από πραγματικές φωνές
Το Influencer Marketing έχει αλλάξει. Οι ταξιδιώτες αναζητούν την αυθεντικότητα, όχι μόνο τους ακολούθους. Συνεργαστείτε με παράγοντες επιρροής, όπως λάτρεις του φαγητού για το εστιατόριό σας ή άτομα που αναζητούν περιπέτεια για ευκαιρίες σε εξωτερικούς χώρους.
Η καμπάνια TikTok του Hilton με δημιουργούς έφτασε τις 36 εκατομμύρια προβολές διατηρώντας την σχετικά απλή. Επιλέξτε παράγοντες επιρροής των οποίων το κοινό ταιριάζει με το στόχο σας, άτομα που αναζητούν πολυτέλεια ή με γνώμονα την οικογένεια.
Οι μικρο-influencers (10.000-50.000 ακόλουθοι) συχνά προκαλούν υψηλότερη αφοσίωση από τους πιο εξέχοντες δημιουργούς με υψηλότερους συνδρομητές. Οι αναρτήσεις τους μοιάζουν περισσότερο με σύσταση φίλου. Παρακολουθήστε την επιτυχία τους μέσω κωδικών κράτησης ή αυξήσεων αφοσίωσης.
Όταν επιλέγετε influencers, είναι σημαντικό να ελέγχετε το στυλ τους. Οι επηρεαστές ευεξίας δεν ταιριάζουν σε ένα ξενοδοχείο για πάρτι, επομένως η ευθυγράμμιση προσωπικοτήτων με την επωνυμία είναι το κλειδί. Καθορίστε σαφείς στόχους συνεργασίας, συμφωνώντας σε δύο δημοσιεύσεις και μια ιστορία, επιτρέποντας στους επιρροές τη δημιουργική ελευθερία να επιδείξουν το στυλ τους αυθεντικά. Εάν είναι δυνατόν, η συνεργασία με τοπικά ταλέντα προσθέτει περιφερειακή αξιοπιστία και βοηθάει στην πιο γνήσια σύνδεση με το κοινό.
Δημοσιεύστε τρεις έως πέντε φορές την εβδομάδα για να παραμένετε στην κορυφή του μυαλού. Αυτά τα κλιπ καταγράφουν τέσσερις φορές την εμβέλεια των στατικών εικόνων.
Εστιάστε σε ένα χαρακτηριστικό ανά βίντεο, π.χ. το σπα, τα εστιατόρια, τα μπαρ ή ένα ηλιοβασίλεμα στην παραλία. Φροντίστε να προσθέσετε υπότιτλους, καθώς πολλοί άνθρωποι κάνουν σιωπηλά κύλιση στις ροές κοινωνικής δικτύωσης.
Οι επισκέπτες ο τηλεβόα σας
Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (UGC) είναι ένα ισχυρό εργαλείο. Οι επισκέπτες εμπιστεύονται τους συνομηλίκους τους.
Το 79% λέει ότι οι χρήστες τις επιλογές του ξενοδοχείου του περισσότερο από τις εντυπωσιακές διαφημίσεις. Δημιουργήστε ένα επώνυμο hashtag όπως #MyHotelStay ή #HotelHaven για να βοηθήσετε την προσέγγιση επισκεπτών.
Η κοινή χρήση εικόνων επισκεπτών βοηθά όπως π.χ. μια οικογένεια στην πισίνα ή ένα ζευγάρι στο μπαλκόνι της σουίτας του. Κάντε έναν διαγωνισμό και δημοσιεύστε με το hashtag σας για μια ευκαιρία σε μια δωρεάν βραδιά.
Η ενθάρρυνση των επισκεπτών να μοιραστούν τις εμπειρίες τους μπορεί να είναι τόσο απλή όσο η παροχή μιας σημείωσης “μοιράσου τη διαμονή σου” κατά το check-in ή η συμπερίληψή της σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πριν και μετά τη διαμονή. Η οικοδόμηση μιας ισχυρής κοινότητας σημαίνει ενεργή ενασχόληση με περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, γι’ αυτό συνηθίστε να απαντάτε σε κάθε ανάρτηση με ένα φιλικό “Ευχαριστώ για την κοινή χρήση!”
Για να μεγιστοποιήσετε τον αντίκτυπο, επαναχρησιμοποιήστε το ξεχωριστό περιεχόμενο μετατρέψτε τη φωτογραφία της ανατολής του ηλίου ενός επισκέπτη σε “ιστορία” με έναν σύνδεσμο κράτησης για να ενθαρρύνετε τους μελλοντικούς ταξιδιώτες.
Διαδραστικό και ελκυστικό περιεχόμενο
Οι στατικές αναρτήσεις είναι η χθεσινή είδηση. Το διαδραστικό περιεχόμενο, όπως δημοσκοπήσεις, κουίζ ή ζωντανές ροές, συμβάλλει στη διατήρηση της προσοχής των οπαδών.
Χρησιμοποιήστε το Instagram Stories για “Ποια προβολή είναι η αγαπημένη σας;” δημοσκοπήσεις ή κάντε ένα live Q&A με τον σεφ σας. Διοργανώστε εικονικές περιηγήσεις στα δωμάτιά σας για να επιδείξετε την ποικιλία τους. Η συμπερίληψη κλιπ από τα παρασκήνια μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών.
Ξεκινήστε μια πρόκληση hashtag #MyHotelEscape, για να πυροδοτήσετε ιστορίες χρηστών. Προσθέστε φίλτρα επαυξημένης πραγματικότητας, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να τραβήξουν selfie με το λογότυπό σας ή ένα εικονικό ορόσημο.
Η αφοσίωση αυξάνεται όταν οι ακόλουθοι σκρολάρουν ή συμμετέχουν. Η ενσωμάτωση τους στην επωνυμία σας θα προωθήσει την αφοσίωση στην επωνυμία.
Αφήγηση ιστοριών και φωνή επωνυμίας
Τα γεγονότα μπορεί να είναι κουραστικά, αλλά οι ιστορίες τείνουν να είναι σαγηνευτικές. Μοιραστείτε την ψυχή του ξενοδοχείου σας.
Η «ημέρα στη ζωή» της Marriott φέρνει στο προσκήνιο το προσωπικό που δημιουργεί μαγικές στιγμές. Η καμπάνια «Based on a True Stay» της Four Seasons αναδημιουργεί ιστορίες -σαν ένα παιδικό κυνήγι θησαυρού στην παραλία.
Καθορίστε τον τόνο σας και διατηρήστε τη φωνή της επωνυμίας σας συνεπή, εξελιγμένη στο Instagram, επαγγελματίας στο LinkedIn και παιχνιδιάρα στο TikTok.
Προσαρμόστε τις παγκόσμιες αγορές
- Βόρεια Αμερική – Πρώτη στην νοοτροπία βίντεο: Το Instagram οδηγεί το 37% της ταξιδιωτικής έμπνευσης στις ΗΠΑ και τον Καναδά, ενώ το YouTube και το TikTok κυνηγούν πολύ πίσω. Οι μεγαλύτεροι ταξιδιώτες καθυστερούν στο Facebook, επομένως είναι καλύτερο να μην το αγνοήσετε. Εστιάστε σε κομψά, σύντομα βίντεο. Τα διασκεδαστικά σκετς TikTok του Hilton αποδείχθηκαν πολύ επιτυχημένα. Η αφήγηση παραμυθιών οδηγεί σε μεγάλο βαθμό στη σφράγιση της συμφωνίας και το βίντεο είναι ένα ισχυρό εργαλείο.
- Ευρώπη – Η τοπική γεύση κερδίζει: Η Ευρώπη μοιάζει περισσότερο με ένα συνονθύλευμα, με προβάδισμα του Instagram και του Facebook. Το Ηνωμένο Βασίλειο κλίνει περισσότερο προς το X.com (πρώην Twitter). Η Ιταλία λατρεύει τα πλούσια οπτικά. Η αειφορία είναι ένα καυτό θέμα, επιδεικνύετε τις οικολογικές προσπάθειές σας, όπως ηλιακούς συλλέκτες ή μενού μηδενικών αποβλήτων. Χρησιμοποιήστε πολύγλωσσους λεζάντες όπως γαλλικά, γερμανικά και ισπανικά. Συνδέστε αναρτήσεις με εκδηλώσεις όπως η Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού ή το Φεστιβάλ Fringe του Εδιμβούργου.
- Ασία-Ειρηνικός – Υπερτοπικοί κανόνες: Η Ασία-Ειρηνικός (APAC) είναι λίγο πιο ποικίλη. Η Κίνα απαιτεί WeChat και Douyin. Αυτές δεν θεωρούνται παγκόσμιες εφαρμογές, παρόλο που ένα μικρό ποσοστό των χρηστών βρίσκεται εκτός Κίνας. Η Ινδία λατρεύει το Instagram και το YouTube με αναρτήσεις στα Χίντι ή Ταμίλ. Η Νοτιοανατολική Ασία συνδυάζει το Facebook και το TikTok, με αναρτήσεις στα Ινδονησιακά ή Ταϊλανδικά. Επισημάνετε τα οικογενειακά ταξίδια ή τις αποδράσεις στη φύση ανά αγορά.
- Μέση Ανατολή – Πολυτέλεια και πολιτισμός: Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα διαθέτουν 74% διείσδυση στο Instagram, οπότε φροντίστε να εστιάσετε εκεί.
Το TikTok και το Snapchat επηρεάζουν την luxury διαμονή και τα VIP προνόμια. Χρησιμοποιήστε αραβικές και αγγλικές λεζάντες και σεβαστείτε τις παραδόσεις. - Λατινική Αμερική – Ζωντανή και κοινωνική: Το Facebook είναι πολύ δημοφιλές στο Μεξικό, ενώ το Instagram έχει πιο ουσιαστική χρήση στη Βραζιλία. Και οι δύο τρέφουν έντονη αγάπη για το TikTok.
Δημοσιεύστε στα ισπανικά ή πορτογαλικά με αισιοδοξία, σάλσα ή χιούμορ. Οι influencers εδώ έχουν πιστούς θαυμαστές, επομένως η μεγιστοποίηση της απήχησής τους είναι καλή ιδέα.
Γιορτάστε το Καρναβάλι ή τα οικογενειακά ταξίδια. Είναι μια παθιασμένη περιοχή και το συναίσθημα ενθαρρύνει τις μετοχές της. - Αφρική – Εστίαση στο κινητό: Οι 384 εκατομμύρια χρήστες κοινωνικής δικτύωσης της Αφρικής βασίζονται στο Facebook, αλλά το Instagram και το TikTok αναπτύσσονται περισσότερο σε αυτήν την περιοχή. Όταν δημοσιεύετε, χρησιμοποιήστε σουαχίλι, γαλλικά ή τοπικές διαλέκτους.
Επισημάνετε τα σαφάρι και σημειώστε ότι πρέπει να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας για όρια δεδομένων κινητής τηλεφωνίας.
Το WhatsApp είναι δημοφιλές και διαδίδει πολύ περιεχόμενο, γι’ αυτό προσπαθήστε να κάνετε το υλικό σας να είναι αξιόλογο.
Αναδυόμενες τάσεις και δημιουργία περιεχομένου με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη
- AI, μια υπερδύναμη αποδοτικότητας: Η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το 2025. Δημιουργεί υπότιτλους, προγραμματίζει αναρτήσεις και προβλέπει ώρες αιχμής αφοσίωσης. Τα chatbot διαχειρίζονται ερωτήματα επισκεπτών 24/7, αφήνοντας την ομάδα σας να επικεντρωθεί πιο άμεσα στους καλεσμένους σας.
Χρησιμοποιήστε αναλυτικά στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης για να εντοπίσετε τις τάσεις, π.χ. περισσότερες αναρτήσεις στο ηλιοβασίλεμα, εάν αυξάνουν τα likes.
Εξατομικεύστε τις προσφορές προσφέροντας δωμάτια με θέα στη θάλασσα για τους λάτρεις της παραλίας.
Η επιλογή των σωστών εργαλείων μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η εξατομίκευση είναι το κλειδί, επομένως προσαρμόστε τις διαφημίσεις σε συγκεκριμένο κοινό, όπως η προώθηση αποδράσεων για τους κατοίκους των πόλεων και καταφύγια στη φύση για όσους αναζητούν την περιπέτεια.
Για να μεγιστοποιήσετε την αφοσίωση, αξιοποιήστε τα αναλυτικά στοιχεία που βασίζονται σε AI δοκιμάζοντας τους προτεινόμενους χρόνους ανάρτησης και παρακολουθώντας την απόδοση για να βελτιώσετε τη στρατηγική σας. - AR και VR, καθηλωτικοί παράγοντες wow: Η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και η εικονική πραγματικότητα (VR) αλλάζουν το παιχνίδι. Προσφέρετε περιηγήσεις VR. Δημιουργήστε φίλτρα AR για να ενθαρρύνετε τους επισκέπτες να τραβήξουν selfie με φόντο ένα εικονικό ορόσημο.
Η AR μπορεί να προσθέσει μια διασκεδαστική, διαδραστική πινελιά. Αφήστε τους επισκέπτες να «δοκιμάσουν» ένα μασάζ σπα μέσω AR για μια εμπειρία που αξίζει τον κόπο.
Η VR προσφέρει επίσης συναρπαστικές ευκαιρίες, όπως η φιλοξενία μιας εικονικής εκδήλωσης γευσιγνωσίας κρασιού που συνδέεται άμεσα με πραγματικές κρατήσεις. Ξεκινήστε από μικρά με δωρεάν εργαλεία AR, όπως το Snapchat Lens Studio, για να διατηρήσετε το κόστος σε χαμηλά επίπεδα, διευκολύνοντας τον πειραματισμό χωρίς μεγάλη επένδυση.
Φέτος, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η ψηφιακή μπροστινή πόρτα του ξενοδοχείου σας. Κατακτήστε την αυθεντικότητα και την καινοτομία για να προσελκύσετε επισκέπτες. Η στρατηγική social media δεν είναι απλά “καλό να την έχετε”, αλλά είναι το κιτ επιβίωσης σας.