Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου, 2024
17.2 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Πώς τεκμηριώνει ο Δήμος Ηρακλείου την ιδιοκτησία του στο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης”

Πρέπει να διαβάσετε

Με αφορμή την τοποθέτηση του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα στην Βουλή, κατά την οποία ουσιαστικά αμφισβήτησε την ιδιοκτησία του Δήμου Ηρακλείου σε τμήμα του αεροδρομίου “Νίκος Καζαντζάκης” αλλά και τις επαφές που είχε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός στο Υπουργείο την Τετάρτη 24 Ιουλίου, επανήλθε στην επικαιρότητα το εξαιρετικά σημαντικό αυτό ζήτημα.

Μόνο που επανέρχεται σε διαφορετική και εξαιρετικά προβληματική βάση. Στην παρούσα φάση δηλαδή, η κουβέντα δεν είναι αν ο Δήμος θα συμμετάσχει ενεργά στον σχεδιασμό για την επόμενη μέρα της έκτασης αλλά αν έχει καν τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα που ισχυρίζεται ότι έχει.

Προφανώς από την δημοτική αρχή, δεν δέχονται να μπουν καν σε αυτήν την λογική και το λένε σε όλους τους τόνους: Ο Δήμος Ηρακλείου είναι συνιδιοκτήτης του ενός τρίτου της συνολικής έκτασης, δηλαδή περίπου 1.300 στρεμμάτων,  και τούτο, σύμφωνα με τα στελέχη που γνωρίζουν το ζήτημα,  τεκμηριώνεται νομικά με μια σειρά από αποφάσεις.

Συγκεκριμένα, στην τεκμηρίωση με την οποία πήγε ο κ. Καλοκαιρινός στην Αθήνα, αναφέρονται οι αποφάσεις του Αρείου Πάγου το 1988 και του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου το 1990, με τις οποίες κρίθηκε οριστικά ότι η τότε κοινότητα Νέας Αλικαρνασσού και ως εκ τούτου ο διάδοχος  Δήμος Ηρακλείου είναι “κύριος του κλήρου του”.

Των συγκεκριμένων αποφάσεων είχε προηγηθεί πολυετής δικαστική διαμάχη για την κυριότητα των οικοπέδων. Η αλήθεια είναι ότι όταν ξεκίνησε η κατασκευή του αεροδρομίου “Νίκος Καζαντζάκης” το Ελληνικό Δημόσιο εκκίνησε μια διαδικασία απαλλοτριώσεων , οι οποίες όμως δεν πληρώθηκαν ποτέ και άρα δεν ολοκληρώθηκαν, ενώ το ίδιο συνέβη και με προγενέστερες απαλλοτριώσεις. 

Η ιδιοκτησία του ακινήτου πηγαίνει πολύ πίσω στον χρόνο, στο 1932 αρχικά όταν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Γεωργίας προχώρησαν στην σύνταξη τοπογραφικών με τα οποία προχώρησαν στην μεταβίβαση των συγκεκριμένων κλήρων στην κοινότητα της Νέας Αλικαρνασσού. Η διανομή έγινε ΦΕΚ το 1935 και μεταγράφηκε στο Υποθηκοφυλακείο Ηρακλείου το 1937.

Ο Δήμος Ηρακλείου διαθέτει, λοιπόν, σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται η δημοτική αρχή, πολύ ισχυρή τεκμηρίωση και δεν θα επιτρέψει σε κανέναν να αμφισβητήσει τα δικαιώματά του.

Σημειώνεται ότι η  τοποθέτηση του κ. Σταϊκούρα στην Βουλή, ήρθε ως απάντηση μετά από σχετική ερώτηση  του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Χάρη Μαμουλάκη.

Ο κ. Μαμουλάκης, μιλώντας το πρωί της Πέμπτης 25 Ιουλίου στον ΣΚΑΙ Κρήτης 92.1 και στην εκπομπή των Σωτήρη Μεταξά – Κώστα Κεφαλογιάννη επανέλαβε τις ανησυχίες του για την τακτική της κυβέρνησης να αφήσει εκτός επόμενης μέρας του αεροδρομίου την τοπική κοινωνία και έφερε ως παραδείγματα τόσο την πρόσφατη σύμβαση για την παραχώρηση του Λιμένος Ηρακλείου στον Όμιλο Γκριμάλντι, όσο και για την ιδιωτικοποίηση της πρώην αμερικάνικης βάσης.

Πάντως για το θέμα θα υπάρξει κάθοδος του κ. Σταϊκούρα στο Ηράκλειο τον προσεχή Σεπτέμβριο, όπως ο ίδιος ο Υπουργός, καθώς και ευρεία σύσκεψη στον χώρο του σημερινού αεροδρομίου.

Ακούστε εδώ όσα είπε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης στον ΣΚΑΙ Κρήτης 92.1:

 

 

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα