Χωρίς νέα παράταση προτίθεται να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τους μεγάλους διαγωνισμούς για τον ΒΟΑΚ, την Αττική Οδό, την επέκταση της Λ.Κύμης, την Εγνατία και το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη.
Αυτό σημείωσε σε χθεσινή συνάντηση με δημοσιογράφους ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα υποδομών Γιώργος Γεραπετρίτης. Πρόκειται για τους μεγάλους διαγωνισμούς που βρίσκονται σε τελικό στάδιο.
Ειδικότερα για τον ΒΟΑΚ, η 20η Απριλίου είναι η ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών για το βασικό τμήμα του άξονα, από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο. Από αυτό θα προκύψει και ο ανάδοχος του έργου. Συνολικά τέσσερα σχήματα διεκδικούν το μεγάλο αυτό έργο.
Παράλληλα σε πολύ προχωρημένο στάδιο είναι και ο διαγωνισμό για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ. Εκεί έχει ανακηρυχθεί ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και αναμένονται οι υπογραφές.
Για την Αττική Οδό, το ΤΑΙΠΕΔ έχει ορίσει την 29η Μαϊου ως την ημέρα υποβολής προσφορών. Το έργο έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων ομίλων της χώρας αλλά και γνωστά ξένα funds. Η υφιστάμενη σύμβαση της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Συνολικά οκτώ σχήματα διεκδικούν τη νέα σύμβαση παραχώρησης.
Για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, ως τμήμα της Αττικής Οδού, αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, περιμένοντας να καθαρογραφεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά την προσφυγή που είχε καταθέσει ο Δήμος Ηρακλείου. Εκεί δύσκολα θα γίνει εφικτό να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός πριν τις εκλογές καθώς απομένει η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, παρουσίαση στη Βουλή και υπογραφές. Προσωρινός ανάδοχος είναι το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Σε πολύ προχωρημένο στάδιο είναι και ο άλλος διαγωνισμός ΣΔΙΤ για τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη που αποτελεί τη φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Εδώ έχουν ολοκληρωθεί οι προσυμβατικές υποχρεώσεις (τελευταίο βήμα η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο) και μένει να πέσουν οι υπογραφές. Το έργο αναλαμβάνει το δίδυμο ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Τέλος για την Εγνατία Οδό μένει να κλείσουν εκκρεμότητες για να περάσουμε στην τελική ευθεία και να ολοκληρωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του βασικού άξονα και τριών σημαντικών κάθετων αξόνων στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS.