Η καμπάνια Green Trip της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έστειλε 15 νέους influencers από πέντε ευρωπαϊκές χώρες σε ένα ταξίδι, όπου έπρεπε να επισκεφθούν περισσότερα από 70 αειφόρα έργα, για να αναδείξουν τις υπάρχουσες πράσινες λύσεις και να προωθήσουν έναν φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής.
Ταξιδεύοντας μέσα από το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ελλάδα, τη Λιθουανία και την Πορτογαλία και ακολουθώντας τρεις διαφορετικές διαδρομές, ο καθένας τους ανακάλυψε καινοτόμες ιδέες, παρουσίασε έργα που τον εμπνέουν και μίλησε σε φορείς της πράσινης αλλαγής στους τομείς της κινητικότητας, των τροφίμων, της στέγασης, της προστασίας του περιβάλλοντος και των αλυσίδων παραγωγής.
Στην Ελλάδα οι influencers Άγγελος, Αλεξάνδρα και Ευτυχία διέσχισαν τη χώρα και χτύπησαν την πόρτα διαφόρων τοπικών αειφόρων έργων και πράσινων πρεσβευτών για να εμπνευστούν από τις φιλικές προς το κλίμα δράσεις τους.
Με θέμα «Πώς να γίνετε ο τέλειος οικοτουρίστας στην Κρήτη», η Ευτυχία ανακάλυψε την Κρήτη. Μάλιστα, μίλησε με το Creta24, προκειμένου να περιγράψει την εμπειρία της και να μοιραστεί όλες τις νέες πληροφορίες που αποκόμισε από τη συμμετοχή της στην εν λόγω δράση.
Αρχικά, η Ευτυχία περιέγραψε πως ένιωσε με τη συμμετοχή της σε ένα τέτοιου είδους πρόγραμμα. Όπως ανέφερε, νιώθει ευγνώμων που μπόρεσε να εκπροσωπήσει την Ελλάδα, ενώ η αγάπη της για τη φύση την βοήθησε να καταλάβει καλύτερα, έννοιες και συνήθειες, σχετικά με το περιβάλλον.
«Νιώθω ευγνώμων που μου δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχω σε αυτή την ευρωπαϊκή
καμπάνια, εκπροσωπώντας την Ελλάδα για την τρίτη και τελευταία #Dingdong διαδρομή, με θέμα τον οικοτουρισμό στην Κρήτη. Επειδή είμαι άνθρωπος που αγαπά τη φύση και είμαι
αρκετά ευαισθητοποιημένη από μικρή, αυτό το ταξίδι με βοήθησε να καταλάβω στην
πράξη περιβαλλοντικές έννοιες για τις οποίες είχα κάποια ερωτηματικά. Επίσης, γνώρισα
αξιόλογους ανθρώπους, καθηγητές, επιστήμονες, οι οποίοι έκαναν ακόμη πιο
εποικοδομητικό αυτό το ταξίδι, τόσο για μένα όσο και για τους followers μου. Συνοπτικά θα
έλεγα ότι αυτό το πράσινο ταξίδι με ζωντάνεψε, με δίδαξε και με ευαισθητοποίησε ακόμη
παραπάνω».
Η όρεξη και η αγάπη της Ευτυχίας για το περιβάλλον είναι δεδομένη, γεννάται όμως εύλογα το ερώτημα, στο κατά πόσο η προώθηση τέτοιου περιεχομένου, θα έχει ανταπόκριση στους Έλληνες χρήστες των social media. Όπως εξηγεί, οι Έλληνες χρήστες φαίνονται πιο εξοικειωμένοι και κατανοούν καλύτερα το μέγεθος της καταστροφής και της κλιματικής αλλαγής. «Θεωρώ πως χρόνο με το χρόνο κάθε προώθηση με ανάλογο περιεχόμενο θα έχει μεγαλύτερη ανταπόκριση, αρκεί να διεκπεραιώνεται με διαδραστικό τρόπο και από ανθρώπους που υιοθετούν πραγματικά ένα «lifestyle» πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Η νέα γενιά όσο περισσότερο κατανοεί τη σημασία του να αντικαταστήσουμε κάποιες απλές καθημερινές συνήθειες με συνήθειες οι οποίες άμεσα ή έμμεσα δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον, προθυμοποιούνται, δραστηριοποιούνται γιατί αφορά το μέλλον τους και τους απογόνους τους».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Εξειδικεύοντας τη συζήτηση περισσότερο προς το θέμα των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η Ευτυχία εξηγεί ότι, «ο γεωτουρισμός όπως και ο οικοτουρισμός αποτελούν εναλλακτικές μορφές τουρισμού και πιστεύω πως μελλοντικά θα «ανθίσουν» περισσότερο. Συγκεκριμένα ο γεωτουρισμός ήδη προωθείται αρκετά στις περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί από την UNESCO ως παγκόσμια γεωπάρκα, ανάμεσα σε αυτά είναι και ο Ψηλορείτης, που επισκέφθηκα ψηφιακά». Μάλιστα, αναφερόμενη ειδικά στην Κρήτη, τόνισε ότι, «η Κρήτη έχει έναν απίθανο φυσικό πλούτο χάρη στην τοποθεσία της και στις γεωλογικές τις ιδιαιτερότητες. Φυσικά ως νήσος διαθέτει αναρίθμητα τοπία γεωλογικού ενδιαφέροντος και για αυτό το λόγο συνιστά κατάλληλη τοποθεσία για προσέλκυση επισκεπτών που τρέφουν γεωλογικό, οικολογικό ενδιαφέρον και απολαμβάνουν κάθε είδους δραστηριότητα στη φύση. Γι’ αυτό το λόγο μάλιστα βρίσκεται ήδη ανάμεσα στα πιο τουριστικά νησιά».
Κλείνοντας, στην ερώτηση πως μπορούμε να γίνουμε οι τέλειοι οικοτουρίστες στην Κρήτη, η Ευτυχία δε θα μπορούμε να έχει δώσει πιο αληθινή απάντηση. «Είμαι αντίθετη με τον όρο «τέλειος» καθότι η τελειότητα για έμενα υποδηλώνει κάτι άπιαστο, κάτι αβέβαιο, μια κατάσταση στην οποία δύσκολα θα βρεθεί κανείς».
Ωστόσο, όπως εξήγησε επαρκώς, μπορούμε να κάνουμε πολλές αλλαγές στις καθημερινές μας συνήθειες, μικρές ή μεγάλες, που θα βοηθήσουν όμως στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής μας συνήθειας. Για παράδειγμα, «μπορούμε να συμβάλλουμε στη μείωση του πλαστικού, επιλέγοντας bamboo καλαμάκια και ποτήρια για να πίνουμε τον καφέ μας. Αν θέλουμε να περιορίσουμε την κατανάλωση τροφίμων μια καλή λύση είναι η κομποστοποίηση των οργανικών απορριμμάτων. Στα ταξίδια μας από την άλλη, μπορούμε να επιλέγουμε μέσα μεταφοράς πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Επίσης, Θα μπορούσαμε να μετατρέψουμε έναν απλό περίπατο στη φύση, σε μια ευκαιρία για αυτήν να ομορφύνει, είτε συλλέγοντας 1-2 σκουπίδια ο καθένας , είτε ενισχύοντας τη χλωρίδα και την πανίδα αυτού του τόπου υλοποιώντας δενδροφυτεύσεις και δημιουργώντας ταΐστρες για τα απειλούμενα είδη. Κλείνοντας, θα ήθελα να πω, πως υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι να συμβάλουμε σε αυτήν την προσπάθεια, αρκεί να συνειδητοποιήσουμε τη σημασία της ως σύνολο και να θέσουμε ένα κοινό στόχο ως πολίτες, ως χώρα!»
Μπορείτε να δείτε την διαδρομή της Ευτυχίας στην Κρήτη εδώ.
Εμμανουέλα Φωτάκη/Creta24