Ποσοστό 75% των Αυστραλών θα ταξιδέψουν τη φετινή εορταστική περίοδο, παρά το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης. Μάλιστα, ο Δεκέμβριος και ο Ιανουάριος εμφανίζονται ως περίοδοι αιχμής ταξιδιού, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από το Tourism & Transport Forum (TTF).
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το Pure Profile μεταξύ 20 και 25 Νοεμβρίου 2024, συγκέντρωσε πληροφορίες από περισσότερους από 2.000 Αυστραλούς ηλικίας 18 ετών και άνω, προσφέροντας μια σαφή εικόνα των ταξιδιωτικών προτιμήσεων και προσδοκιών για την επερχόμενη εορταστική περίοδο.
Καλοκαιρινά ταξίδια
Οι Αυστραλοί σχεδιάζουν να παρατείνουν τη διάρκεια των ταξιδιών τους αυτό το καλοκαίρι, σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς πλέον να ανήκουν στο παρελθόν.
Η γοητεία τόσο των εγχώριων όσο και των διεθνών προορισμών προσελκύει περισσότερους ταξιδιώτες από ποτέ. Ωστόσο, αποκάλυψε επίσης ότι οι ηλικιωμένοι Αυστραλοί δείχνουν μεγαλύτερη προσοχή στις συνήθειες δαπανών τους, επιλέγοντας μικρότερες διακοπές και πιο περιορισμένο προϋπολογισμό σε σύγκριση με τις νεότερες γενιές.
Περίοδος αιχμής
Η πιο δημοφιλής ταξιδιωτική περίοδος είναι οι αρχές Ιανουαρίου 2025, με το 19% των Αυστραλών να σχεδιάζει να ταξιδέψει μεταξύ 1-15 Ιανουαρίου. Ένα 13% θα ξεκινήσει τα ταξίδια του μεταξύ 17 και 24 Δεκεμβρίου και ένα άλλο 13% σχεδιάζει να ταξιδέψει αργότερα τον Ιανουάριο.
Ταξίδια την Ημέρα των Χριστουγέννων
Είναι ενδιαφέρον ότι το 5% των Αυστραλών δήλωσε ότι θα ταξιδέψει την ίδια την ημέρα των Χριστουγέννων, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη τάση των μη παραδοσιακών ωραρίων διακοπών.
Διάρκεια ταξιδιού και budget
Όσον αφορά στη διάρκεια του ταξιδιού, οι περισσότεροι Αυστραλοί (53%) επιλέγουν μικρότερες αποδράσεις 2-7 ημερών, αντανακλώντας μια τάση προς πιο συχνές, αλλά συνοπτικές διακοπές.
Ένα μικρότερο ποσοστό (32%) σχεδιάζει να κάνει ελαφρώς μεγαλύτερες διακοπές διάρκειας 8-14 ημερών, ενώ μόνο το 13% προετοιμάζεται για εκτεταμένα διαλείμματα πέραν των δύο εβδομάδων.
- Το 39% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να δαπανήσει κάτω από 2.000 δολάρια.
- Ποσοστό 39% έχει προϋπολογισμό μεταξύ 2.001 και 5.000 δολαρίων.
- Λιγότερο από το ένα πέμπτο (17%) των ερωτηθέντων είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν μεταξύ 5.001 και 10.000 δολάρια.
- Μόνο το 5% είναι έτοιμο να ξεπεράσει αυτό το ποσό.
Κίνητρα για ταξίδια
Η έρευνα αποκάλυψε ότι η άδεια εργασίας παραμένει το κύριο κίνητρο για τους Αυστραλούς να κάνουν διακοπές, με σχεδόν το 40% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι είναι ο κύριος λόγος για να ταξιδέψουν.
Επιπλέον, το 12% δήλωσε ότι επωφελείται από ταξιδιωτικές προσφορές, ενώ το 14% επικεντρώθηκε στην απόλαυση των ιδανικών καλοκαιρινών καιρικών συνθηκών.
Αυτό υποδηλώνει ότι, ενώ οι Αυστραλοί είναι προσεκτικοί σχετικά με τις οικονομικές τους δεσμεύσεις, εξακολουθούν να εκτιμούν την αναψυχή και τη χαλάρωση κατά την περίοδο αιχμής των ταξιδιών.
Ωστόσο, το 39% των ερωτηθέντων παραδέχονται ότι έπρεπε να κάνουν προσαρμογές στα σχέδιά τους λόγω οικονομικών περιορισμών.
Ιδιοκτήτες κατοικίδιων και ταξιδιωτικές συνήθειες
Σε συμφωνία με την αυξανόμενη δημοτικότητα των σύντομων αποδράσεων και των ταξιδιών με βάση το κόστος, η έρευνα σημείωσε επίσης ότι πολλοί ιδιοκτήτες κατοικίδιων επιλέγουν να αφήνουν πίσω τα κατοικίδιά τους όταν ταξιδεύουν.
- Ένα σημαντικό 63% των ιδιοκτητών κατοικίδιων σχεδιάζουν να αφήσουν τα κατοικίδιά τους με την οικογένεια, τους φίλους ή τους επαγγελματίες φύλακες κατοικίδιων ζώων.
- Tο 14% σκοπεύει να χρησιμοποιήσει καταλύματα φιλικά για κατοικίδια.
- Μόνο ένα μικρό ποσοστό μόλις 2%, σχεδιάζει να φέρει τα κατοικίδιά του μαζί για το ταξίδι.
Στροφή προς τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής
Βασικό εύρημα της έρευνας ήταν η σημαντική αύξηση των κρατήσεων την τελευταία στιγμή. Το 62% των Αυστραλών ανέφερε ότι συνήθως κανονίζουν τα ταξίδια τους λιγότερο από ένα μήνα πριν από την αναχώρηση.
Μεταξύ των νεότερων ενηλίκων, συγκεκριμένα των 18–34 ετών, η τάση είναι ακόμη πιο έντονη, με το 15% από αυτούς να είναι πρόθυμοι να κλείσουν τα ταξίδια τους την προηγούμενη ημέρα ή ακόμα και την ημέρα της αναχώρησης.
Αυτό το μοτίβο υποδηλώνει μια αυξανόμενη τάση προς τον αυθορμητισμό, η οποία θα μπορούσε να έχει βαθιές επιπτώσεις τόσο στον κλάδο του τουρισμού όσο και στη βιομηχανία της φιλοξενίας.