40 ημέρες μετά τα θανατηφόρα τροχαία επί του δρόμου Ηράκλειο – Βιάννος που στοίχισαν τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους και παρά το αγωνιώδες αίτημα της κοινωνίας να μπει ένα τέλος στη μάστιγα του νησιού μέσω παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο, οι αρμόδιοι στην Περιφέρεια Κρήτης φαίνεται πως ακόμη αναρωτιούνται αν πρέπει να μπει στηθαίο στον φονικό δρόμο…
Την Μ. Τρίτη ο Περιφερειάρχης Κρήτης τοποθετήθηκε για την κατάσταση στο δρόμο Ηράκλειο – Βιάννος, αναφέροντας πως η Περιφέρεια πιέζει το Υπουργείο ώστε να γίνει μελέτη για την τοποθέτηση διαχωριστικού στηθαίου.
«Έχουμε ζητήσει από το υπουργείο να μπορεί να γίνει μια ολοκληρωμένη μελέτη με διάζωμα στη μέση μέχρι Αρκαλοχώρι», ανέφερε ο κ. Αρναουτάκης και συμπλήρωσε: «Δεν θα είναι μια εύκολη περίπτωση αλλά η πίεση είναι μεγάλη για να μπορέσει να γίνει. Μέχρι όμως να γίνει αυτό εμείς έχουμε δώσει σε μελετητή να δει αν σε κάποια σημεία πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις».
Και αναρωτιέται κανείς γιατί να βάλει ο Περιφερειάρχης αυτό το «αν» σε μια πρόταση που αφορά παρεμβάσεις που είναι πασιφανές ότι επιβάλλονται στο συγκεκριμένο τμήμα του οδικού δικτύου του Ηρακλείου.
Την απάντηση έδωσε ο ίδιος αφού όπως σημείωσε υπάρχει μελέτη η οποία έγινε από την Εγνατία Α.Ε, την περίοδο κατασκευής του δρόμου (ήτοι το 2000) και η οποία «δεν έδειξε ότι υπάρχουν σημεία που πρέπει να βελτιωθούν ούτε στην πρώτη, ούτε στην δεύτερη φάση».
Μάλιστα σε ερώτηση των δημοσιογράφων αν αυτό είναι κάτι που τον προβληματίζει, ο κ. Αρναουτάκης ήταν ξεκάθαρος: «Αυτό (σ.σ. τις μελέτες) το κάνουν οι μελετητές, εμείς δεν θα πούμε αν ο μελετητής έκανε σωστά».
Τα ερωτήματα που προέκυπταν από την αρχική μη τοποθέτηση του Περιφερειάρχη για το θέμα που συντάραξε την κοινωνία του Ηρακλείου ήταν πολλά, μετά από τις τοποθετήσεις του όμως προκύπτουν νέα.
Πρώτον: Αξίζει να σημειωθεί πως η… μεγάλη πίεση στο υπουργείο ασκείται για να γίνει μια καθοριστική παρέμβαση σε έναν δρόμο για τον οποίο ωστόσο αποκλειστική ευθύνη έχει η Περιφέρεια Κρήτης. Και αντί οι αρμόδιοι να «σηκώσουν μανίκια», προσπαθούν να περάσουν το έργο στο υπουργείο ως συνοδό του έργου του αεροδρομίου στο Καστέλι και να νίψουν τας χείρας τους (μέρες που είναι).
Δεύτερον: Μέχρι να αναλάβει το υπουργείο – εφόσον αναλάβει τελικά αφού σε πρόσφατη τοποθέτησή του στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών είχε τονίσει πως ο συγκεκριμένος δρόμος είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Περιφέρειας-, η Περιφέρεια θα προσπαθήσει με «μπαλώματα» (;) να λύσει ένα θέμα που αιμορραγεί. Ωστόσο ένα μεγάλο ερωτηματικό «σκεπάζει» ακόμη και τις όποιες προσωρινές λύσεις αναζητήσει η Περιφέρεια, αφού σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη δεν είναι και βέβαιο πως χρειάζονται παρεμβάσεις.
Τρίτον: Αναθέτει η Περιφέρεια (που γνωρίζει την περιοχή) μία μελέτη σε έναν Χ μελετητή, παραλείπει όμως εν συνεχεία να εκφέρει άποψη επί του πορίσματος της μελέτης, παρά το γεγονός ότι σε έναν δρόμο έχουν χαθεί δεκάδες ζωές μόνον και μόνον επειδή ένας μελετητής είπε ότι τεχνικά ο δρόμος είναι άρτιος.
Και τέλος -τέταρτον- μήπως είναι προτιμότερο να αναλάβει το Υπουργείο μπας και δούμε ασφαλή δρόμο μαζί με το αεροδρόμιο; Γιατί αν κρίνουμε από την «πανηγυρική» υπογραφή σύμβασης, χθες, στην Περιφέρεια, αφορούσα πάλι τον δρόμο Ηράκλειο-Βιάννος, και συγκεκριμένα τις κατολισθήσεις και καθιζήσεις που είχαν γίνει το 2019 και το 2020 και που έφτασε Απρίλιος του 2022 για να ξεκινήσει η αποκατάστασή τους, μάλλον στηθαίο δεν θα δούμε άμεσα και -χωρίς να θέλουμε να γίνουμε μάντεις κακών- μέχρι τότε θα έχουμε και άλλα τροχαία στον συγκεκριμένο δρόμο.