Ο έλεγχος του κόστους είναι η μεγαλύτερη ανησυχία για τους αγοραστές σε επαγγελματικά ταξίδια παγκοσμίως και το 2025, σύμφωνα με μελέτη της Παγκόσμιας Ένωσης Επιχειρηματικών Ταξιδιών (GBTA).
Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν τους περιορισμούς του προϋπολογισμού παράλληλα με τις πιέσεις για τεχνολογικό και βιώσιμο μετασχηματισμό.
- Oι περισσότεροι αγοραστές (71%) είναι αισιόδοξοι για το επόμενο έτος, παρά τις ανησυχίες σχετικά με την αύξηση του ταξιδιωτικού κόστους.
- Τα τρία τέταρτα (78%) τόνισαν τον έλεγχο του κόστους ως μία από τις πιο σημαντικές στρατηγικές προτεραιότητες για το πρόγραμμa τους το επόμενο έτος.
- To 74% φοβάται ότι οι ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί δεν θα συμβαδίσουν με το ανοδικό κόστος.
Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι περισσότεροι από τους μισούς (52%) αναμένουν ότι οι προϋπολογισμοί για επαγγελματικά ταξίδια θα αυξηθούν το 2025, με περίπου το 7% εκτιμά ότι θα είναι «σημαντικά» υψηλότεροι.
Μόνο το 16% προβλέπει μειωμένους προϋπολογισμούς και ένα επιπλέον 17% αναμένεται να περιορίσει τα επαγγελματικά ταξίδια λόγω οικονομικών ανησυχιών.
Το κόστος, το μεγαλύτερο εμπόδιο
Οι περισσότεροι αγοραστές (75%) είπαν ότι το κόστος είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ενσωμάτωση πρωτοβουλιών βιωσιμότητας στα προγράμματα τους φέτος.
Οι πρόσθετες προκλήσεις που αναμένονται για το επόμενο έτος περιλαμβάνουν τη συμμόρφωση των εργαζομένων, σύμφωνα με το 40%, ενώ ένα επιπλέον 40% εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με την «εξέλιξη της τεχνολογίας», επισημαίνοντας περιορισμούς στον προϋπολογισμό, ζητήματα ολοκλήρωσης και ζητήματα ασφάλειας δεδομένων.
- Ωστόσο, σχεδόν οι μισές (49%) των εταιρειών σχεδιάζουν να αυξήσουν τις επενδύσεις στην τεχνολογία το 2025, με ορισμένες να θέλουν επίσης να ενσωματώσουν τεχνητή νοημοσύνη.
- Μόνο το 14% των αγοραστών χρησιμοποιεί επί του παρόντος τεχνητή νοημοσύνη στα ταξιδιωτικά τους προγράμματα, αλλά αυτό σηματοδότησε μια αύξηση 8 μονάδων από το 2023, υποδηλώνοντας ένα αυξανόμενο επιτόκιο και το ποσοστό υιοθεσίας.
- Η τεχνητή νοημοσύνη δεν αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για το 34% των αγοραστών που ερωτήθηκαν και το 26% το θεωρεί χαμηλή προτεραιότητα.
Η πλοήγηση στη νέα δυνατότητα διανομής (NDC) είναι ένας άλλος τομέας ανησυχίας που κινείται προς το 2025.
- Ενώ το 29% των εταιρειών διαχείρισης ταξιδιών, των εργαλείων online κρατήσεων και των παγκόσμιων συστημάτων διανομής ανέφεραν «ομαλή» εφαρμογή περιεχομένου NDC το 2024, οι μισοί (52%) αντιμετώπισαν προκλήσεις.
- Σχεδόν το ένα τρίτο (31%) των ταξιδιωτικών αγοραστών ανέφεραν επίσης προκλήσεις με την εφαρμογή του NDC φέτος.
Η υιοθέτηση του NDC είναι ισχυρότερη στην Ευρώπη (54%) και την Ασία-Ειρηνικό (50%) από ό,τι στη Βόρεια Αμερική (45%) και στη Λατινική Αμερική (29%).