Η ζήτηση για διακοπές σε Κρήτη και Ρόδο από την αρχή του έτους έως και το τέλος Αυγούστου παρουσιάζεται μέσα από τα στοιχεία της ΟΤΑ Insight τα οποία επεξεργάστηκε για το NEWS 24/7.
Η ανάκαμψη είναι φανερή πλέον και για τα δυο νησιά που αποτελούν δύο από τους κύριους ελληνικούς προορισμούς, με τις βασικές παραδοσιακές αγορές εισερχόμενου τουρισμού να πρωταγωνιστούν.
Ο κ. Βασίλειος Ριαβόγλου διευθυντής Ανάπτυξης της OTA Insight, για την Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια εξήγησε μιλώντας στο NEWS 24/7 ότι η ζήτηση και για τα 2 νησιά, βάσει των αναζητήσεων από εν δυνάμει ταξιδιώτες, ήταν συγκρατημένη έως χαμηλή για τους μήνες του Μαρτίου και του Απριλίου και παρατηρείται μεγαλύτερο ενδιαφέρον κυρίως από τον Ιούνιο και έπειτα. Η Έλληνες εκφράζουν έντονο ενδιαφέρον για να πραγματοποιήσουν τις διακοπές τους σε Κρήτη και Ρόδο και βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα των αναζητήσεων πτήσεων και ξενοδοχείων.
Ποιες χώρες αναζητούν διακοπές στην Κρήτη
Σχετικά με το Μάιο και τις αναζητήσεις πτήσεων για την Κρήτη, το Ηνωμένο Βασίλειο είναι στην κορυφή της λίστας, με μέση διάρκεια παραμονής 6,2 νύχτες. Ακολουθεί η Ελλάδα με 4,7 νύχτες και έπειτα Γερμανία, Ιταλία, Ισραήλ, Γαλλία, Ολλανδία, Πολωνία, Βέλγιο και Ελβετία μέσα στην πρώτη δεκάδα.
Τον Ιούνιο, η Γερμανία ανεβαίνει στην πρώτη θέση στις αναζητήσεις πτήσεων, ενώ η Ουγγαρία κάνει δυναμική είσοδο στο τοπ 10, ενώ στις αναζητήσεις ξενοδοχείων υπάρχουν στις τελευταίες θέσεις η Φινλανδία και η Σουηδία.
Αναζητήσεις ξενοδοχείων
Τον Ιούνιο, οι Γερμανοί καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στις αναζητήσεις ξενοδοχείων στην Κρήτη, με μέση διάρκεια παραμονής 9,1 ημέρες και ακολουθούν οι Βρετανοί με 8,3 ημέρες και οι Έλληνες με 3,3 ημέρες και οι Γάλλοι με 8,1 ημέρες. Τον Ιούλιο, το Ην. Βασίλειο περνά πρώτο στη λίστα με εκτεταμένη ζήτηση για διανυκτερεύσεις, ενώ στη λίστα κάνει την εμφάνιση της και η Ισπανία. Τον Αύγουστο στις αναζητήσεις ξενοδοχείων στην Κρήτη, η Ιταλία παίρνει τα ηνία στις ενώ στη λίστα του top 10 μπαίνει και η Κύπρος.
Η ζήτηση στη Ρόδο
Το Μάιο και στη Ρόδο κυριαρχεί η Βρετανική αγορά, η οποία όμως αναζητά παραμονή 5,6 νύχτες, λιγότερες από ότι στην Κρήτη. Γερμανία, Ισραήλ, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Γαλλία, Φινλανδία, Ολλανδία και Βέλγιο συμπληρώνουν τη λίστα. Και τον Ιούνιο το Ηνωμένο Βασίλειο είναι και πάλι πρώτο, με δεύτερη τη Γερμανία και με την Ελλάδα να ανεβαίνει στην τρίτη θέση.
Βρετανοί και Ιταλοί βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις στις αναζητήσεις για τον Ιούλιο στη Ρόδο, με τρίτη αγορά την Γερμανία και τέταρτη το Ισραήλ, και με υψηλή μέση διάρκεια παραμονής.
Για τον Αύγουστο στη Ρόδο, τα στοιχεία από τις αναζητήσεις πτήσεων δείχνουν τους Ιταλούς να είναι η πρώτη αγορά με ποσοστό 40,4% και τη Βρετανία να ακολουθεί με ποσοστό 13,6%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τον Αύγουστο εισέρχονται στη λίστα Ρουμανία, Σερβία και Πολωνία στις αναζητήσεις ξενοδοχείων.
Πώς επηρέασε τις αναζητήσεις ο πόλεμος στην Ουκρανία
Όλα τα στοιχεία έδειξαν «πάγωμα» των κρατήσεων αμέσως με την έναρξη της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Όπως εξηγεί ο κ. Ριαβόγλου, «Κατά γενική ομολογία παρατηρήσαμε ότι με την έναρξη της εισβολής στην Ουκρανία «πάγωσε» το ενδιαφέρον και στις αναζητήσεις και αλλά απ όσα μας έχουν μεταφέρει και οι ξενοδόχοι, πάγωσε και ο ρυθμός των κρατήσεων. Ιδιαίτερα ενώ μέσα στο τοπ 10 των χωρών σε αναζητήσεις πτήσεων ήταν και η Ρωσία, εξαφανίστηκε και σταδιακά άρχισε να επανέρχεται το ενδιαφέρον από τις χώρες κοντά στα γεγονότα όπως η Πολωνία και η Τσεχία».
Το προφίλ των ταξιδιωτών
Όπως δείχνουν τα στοιχεία της OTA Insight από το Ηνωμένο Βασίλειο οι περισσότεροι εν δυνάμει ταξιδιώτες ξεκινούν το ταξίδι τους από τα αεροδρόμια του Λονδίνου, του Μάντσεστερ, του Μπέρμιγχαμ και του αεροδρομίου του Εδιμβούργου. Από τη Γερμανία, το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, του Μονάχου και του Ντίσελντορφ βρίσκονται ανάμεσα στις πρώτες θέσεις.
Εκτιμώντας τη σεζόν του 2022 ο κ. Ριαβόγλου δηλώνει: «Είναι καιρός οι ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων και τα στελέχη να αντιληφθούν ότι οι εξελίξεις τρέχουν γρήγορα και πρέπει να τις ακολουθήσουν εντάσσοντας βασικά τεχνολογικά εργαλεία στην εργαλειοθήκη τους ώστε να αξιώσουν να λάβουν το κομμάτι της αγοράς που τους αντιστοιχεί.
Η ζήτηση αλλάζει γρήγορα, το μείγμα των αγορών επίσης. Χρειάζεται χάραξη στρατηγικής και συνεχή επίβλεψη της ώστε να αυξηθεί η κερδοφορία στο online περιβάλλον πωλήσεων.
Βλέπουμε ότι η παγκόσμια τουριστική αγορά μεγαλώνει, μαζί της με σημαντική πρόοδο αυξάνεται και το κομμάτι των online πωλήσεων. Το 2022 πλέον συζητάμε για μια χρονιά ανάκαμψης μετά από 2 πολύ δύσκολα χρόνια. Αυτό είναι κάτι που το καταλαβαίνουν οι κορυφαίες εταιρείες στην Ελλάδα με τις οποίες η OTA Insight συνεργάζεται. Εύχομαι όλα τα ξενοδοχεία ανεξαρτήτου μεγέθους να αντιληφθούν ότι οι καλές πρακτικές είναι ίδιες, απλά θα πρέπει να τις προσαρμόσουν στα δικά τους μέτρα και μεγέθη.»
Η ΟΤΑ Insight είναι η κορυφαία cloud based intelligence πλατφόρμα στον τομέα της ξενοδοχίας. Η εταιρεία παρέχει λύσεις διαχείρισης εσόδων για πάνω από 60.000 ανεξάρτητα, τοπικά ξενοδοχεία αλλά και διεθνείς αλυσίδες και εταιρείες διαχείρισης ξενοδοχείων σε 168 χώρες. Με τη χρήση του εργαλείου Market Insight το οποίο αντιλαμβάνεται την πρόθεση κράτησης σε έναν προορισμό σε πραγματικό χρόνο ώστε να μπορούν οι ξενοδόχοι να ανακαλύψουν ευκαιρίες αύξησης της κερδοφορίας, ενσωματώνοντας στοιχεία από τους OTAs, GDS, στοιχεία αεροπορικών πτήσεων, αργίες, στοιχεία από κανάλια εναλλακτικής διαμονής αλλά και meta review ιστοσελίδων.