Υπηρεσίες εικονικής πραγματικότητας είναι εδώ και λίγες μέρες διαθέσιμες σε χρόνιους ασθενείς του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου στο πλαίσιο της προσπάθειας της Διοίκησης να βοηθηθούν άτομα με σοβαρές ασθένειες που υποβάλλονται σε τακτικές θεραπείες να ενισχύσουν την ψυχολογία τους και να καλυτερεύσουν τις συνθήκες παραμονής στο νοσηλευτικό ίδρυμα.
«Πρόκειται για την πιλοτική εφαρμογή της τεχνολογίας της εικονικής πραγματικότητας στην Ογκολογική Μονάδα όπου οι ασθενείς δέχονται επαναλαμβανόμενες αγωγές. Έχουμε προμηθευτεί μέσω χορηγίας τρεις φακούς εικονικής πραγματικότητας που τοποθετούνται στο κεφάλι ενός ασθενούς για όσο διαρκεί η θεραπεία του, προβάλλοντας εικόνες φυσικού περιβάλλοντος με την ένταση και ζωηρότητα που δίνει η εικονική πραγματικότητα» ανέφερε στον ΣΚΑΪ Κρήτης και την Ελένη Βακεθιανάκη ο αναπληρωτής διοικητής του ΠΑΓΝΗ Στέλιος Κτενιαδάκης.
Η πιλοτική εφαρμογή εγκαταστάθηκε την περασμένη Παρασκευή προκειμένου να διαπιστωθεί ο αντίκτυπός της. «Αν δούμε ότι υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση, όπως τουλάχιστον υπήρξε τις πρώτες μέρες χρήσης από τους ασθενείς, θα την εφαρμόσουμε σε περισσότερες ομάδες ασθενών» ανέφερε ο κ. Κτενιαδάκης επισημαίνοντας ότι «για τους ασθενείς που βιώνουν επαναλαμβανόμενες αγωγές, ανθρώπους που οι γιατροί γνωρίζουμε πλέον με τα μικρά τους ονόματα, η αίσθηση ότι μπορούμε να τους ανακουφίσουμε από τον πόνο, την ταλαιπωρία, την κούραση για πέντε ή δεκαπέντε λεπτά, είναι για μας πολύ πολύ σημαντική, ίσως σημαντικότερη ακόμα και από την ίδια τη θεραπεία. Ίσως να είναι μια μικρή όαση στην καθημερινότητα μιας πολυήμερης θεραπείας που επαναλαμβάνεται πολλές φορές τον χρόνο».
Σε μια προσπάθεια, εξάλλου, το νοσηλευτικό ίδρυμα να καταστεί πιο οικείο και φιλικό, πρόκειται σύντομα να λειτουργήσει στην κεντρική σάλα του ανοικτή βιβλιοθήκη με ελεύθερη πρόσβαση στους επισκέπτες. «Την ώρα της αναμονής κάποιος θα έχει τη δυνατότητα να ξεφυλλίσει ένα βιβλίο. Υπάρχουν άλλωστε και κάποιες χρονοβόρες διαδικασίες που επιβάλλουν διάρκεια παραμονής στο νοσηλευτικό ίδρυμα και έτσι ο επισκέπτης θα μπορεί να δει ότι το νοσοκομείο έχει και ένα άλλο πρόσωπο, πέραν των εξετάσεων και των παρακλινικών ελέγχων» τόνισε ο κ. Κτενιαδάκης υπογραμμίζοντας τη μεγάλη ανταπόκριση που είχαν από την πρώτη στιγμή λειτουργίας τους το μηχάνημα εξυπηρέτησης ατόμων με προβλήματα ακοής στην κεντρική σάλα αλλά και οι ράμπες που διαμορφώθηκαν στην είσοδο των ιατρείων για τη διευκόλυνση των επισκεπτών με κινητικά προβλήματα.