Η πεζογέφυρα στην περιοχή του Καράβολα στο Ηράκλειο, αποτελεί ένα ακόμη κακό παράδειγμα της αξιοποίησης των έργων που έγιναν την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.
19 χρόνια μετά την κατασκευή της, είναι μη προσβάσιμη για λόγους ασφαλείας, διότι δε συντηρήθηκε. “Το πρόβλημα είναι οι συναρμοδιότητες που υπάρχουν. Η πεζογέφυρα κατασκευάστηκε την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων από το Υπουργείο. Με μια σύμβαση που είχε γίνει για λογαριασμό του Δήμου Ηρακλείου, την είχε κατασκευάσει ο ΟΑΝΑΚ τότε, η Αναπτυξιακή Εταιρεία της νομαρχίας. Το έργο αυτό δεν παρελήφθη ποτέ από το Δήμο Ηρακλείου, άρα τυπικά δεν είχε την αρμοδιότητα για τη συντήρησή του. Σήμερα, πάνω από το 50% των καλωδίων βρίσκονται σε αχρηστία κι αρκετές από τις συνδέσεις θα πρέπει να αντικατασταθούν” ανέφερε στην Τηλεόραση CRETA, o Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ Γιώργος Ταβερναράκης.
Υπενθυμίζεται ότι η τοποθέτηση της μεταλλικής πεζογέφυρας στο ποταμό Γιόφυρο έγινε τον Αύγουστο του 2004, προκειμένου να ενώνει το Παραλιακό Μέτωπο Καράβολα – Μάχης Κρήτης με το Παραλιακό μέτωπο του Παγκρητίου Σταδίου.
Η πεζογέφυρα έχει μήκος 50 μέτρα και πλάτος 4,5 μέτρα. Ο προϋπολογισμός κατασκευής της ανερχόταν στις 300.000 ευρώ περίπου και χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα “Ελλάδα 2004”.
Πέρα όμως από την πεζογέφυρα, προβληματισμό επίσης προκαλεί η κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι προστατευτικές μπάρες στο παλιό εθνικό δίκτυο. Εκτεθειμένες στη φθορά της θάλασσας, δίχως συντήρηση, είναι αμφίβολο αν εξακολουθούν να μπορούν να συγκρατήσουν οχήματα που μπορεί να βγουν εκτός πορείας.
Παρακολουθήστε το αναλυτικό ρεπορτάζ της Κατερίνας Βάζου, που προβλήθηκε στο Δελτίο Ειδήσεων της Τηλεόρασης CRETA: