Δέκα προσφορές από πέντε συνολικά σχήματα κατατέθηκαν συνολικά στους διαγωνισμούς για τα δύο τμήματα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος είχε προσδιοριστεί για σήμερα, ύστερα από ολιγοήμερη παράταση που δόθηκε από τον υπουργείο Υποδομών στον διαγωνισμό, ο οποίος είχε αρχικά προσδιοριστεί για τις 8 Οκτωβρίου.

Ο ΒΟΑΚ είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα νέας γενιάς που θα κατασκευαστεί σε τρεις άξονες.

Ο διαγωνισμός αφορούσε τα δύο από τα τρία τμήματα του έργου, με τις πέντε από τις προσφορές που κατατέθηκαν να αφορούν το κομμάτι Χανιά – Χερσόνησος, το οποίο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, προϋπολογσιμού 1 δισ. ευρώ.

Οι υπόλοιπες πέντε κατατέθηκαν για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη συνολικού ύψους 250 εκατ. Ευρώ, το οποίο θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ, υιοθετώντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε οδικό έργο τις «πληρωμές διεθεσιμότητας» (ένα είδος αμοιβής του αναδόχου από το δημόσιο με βάση συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά του έργου κατά την περίοδο λειτουργίας του).

Το τρίτο κομμάτι του έργου αφορά το τελευταίο τμήμα από Νεάπολη έως Άγιο Νικόλαο, για το οποίο ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών είναι να κατασκευαστεί ως κλασικό δημόσιο έργο, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη ύψους 50 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τη σύμβαση παραχώρησης ύψους 1 δισ. ευρώ, ενδιαφέρον εκδηλώθηκε από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την J&P, την κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona και τη νοτιοαφρικανική Intertoll και τη γαλλική Vinci.

Στον δεύτερο διαγωνισμό, για το έργο ΣΔΙΤ, ενδιαφέρον εκδηλώθηκε από ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κοινοπραξία Μυτιληναίος – Acciona, J&P ΑΒΑΞ σε κοινοπραξία με το γνωστό ευρωπαϊκό fund Marguerite που επενδύει σε υποδομές και συμμετέχει ήδη στην εταιρεία διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Ενδιαφέρον εκδήλωσε, επίσης, ο ισραηλινός όμιλος Shikun Binui με ισχυρή παρουσία στον τομέα των παραχωρήσεων και ετήσια έσοδα ύψους 1,5 δισ. ευρώ.