Την καταβολή του δώρου του Πάσχα έως τη Μεγάλη Τετάρτη στους εργαζόμενους αναμένουν οι έμποροι για την τόνωση της αγοραστικής κίνησης στα καταστήματα, ευελπιστώντας φέτος να ξεπεράσουν τον περσινό πασχαλινό τζίρο ύψους 1,5 δισ. ευρώ.
Η δύσκολη οικονομική συγκυρία, με τους καταναλωτές να πιέζονται από την ακρίβεια κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, αποτυπώνεται και στην αγορά καθώς οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν αλλάξει, οι δαπάνες μειώνονται και οι αγορές περιορίζονται στις απαραίτητες. Τις περιόδους των γιορτών ωστόσο, όπως φάνηκε και τα Χριστούγεννα, η αγορά παραδοσιακά «ζεσταίνεται» και οι καταναλωτές παρά την πίεση στο διαθέσιμο εισόδημά τους, μπαίνουν στο κλίμα των ημερών, στον βαθμό που ο καθένας έχει τη δυνατότητα.
Το Πάσχα στις αγορές των καταναλωτών πέραν των τροφίμων για το πασχαλινό τραπέζι, «πρωταγωνιστούν» επίσης τα παιχνίδια, οι λαμπάδες και τα παιδικά ρούχα και παπούτσια.
«Η αγορά ευελπιστεί να απορροφήσει μεγάλο μέρος του δώρου του Πάσχα, υπολογίζοντας να ξεπεράσει τη συνήθη υποτονική κίνηση των τελευταίων ετών και να ξεπεράσει τον περυσινό πασχαλινό τζίρο των 1,5 δισ. ευρώ» σημειώνει ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης αναφορικά με τις προσδοκίες των εμπόρων για τη φετινή αγοραστική κίνηση.
«Οι αυξήσεις στα τρόφιμα, που περιλαμβάνονται στο πασχαλινό τραπέζι, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα περιορίσουν την κατανάλωση και τον πασχαλινό τζίρο σε πολλούς άλλους κλάδους του λιανικού εμπορίου, όπως τα εποχικά δώρα, παιχνίδια, λαμπάδες, σοκολατοειδή, παιδική ένδυση και υπόδηση, που αποτελούν μεγάλο μέρος των πασχαλινών εορταστικών δαπανών, ενώ «φρενάρισμα» στον όγκο πωλήσεων παρατηρείται στις αγορές των σούπερ μάρκετ, σε αντίθεση με τον τζίρο.
Ωστόσο, οι κεντρικές και περιφερειακές αγορές της Αττικής, παρά τις πολλές δυσκολίες, τις ανατιμήσεις και το ενεργειακό κόστος, που έχουν υποστεί όλες οι επιχειρήσεις, εγγυώνται την απόλυτη επάρκεια όλων των πασχαλινών ειδών και τροφίμων για τους καταναλωτές, είτε φύγουν για Πάσχα στο χωριό, είτε μείνουν στο Λεκανοπέδιο» προσθέτει ο κ. Κορκίδης.
Στη «μάχη» από νωρίς τα καταστήματα παιχνιδιών
Η αγορά κινείται σε πασχαλινούς ρυθμούς με την εφαρμογή από την περασμένη Πέμπτη του διευρυμένου πασχαλινού ωραρίου ενώ και την Κυριακή τα καταστήματα ήταν ανοιχτά για τα ψώνια των καταναλωτών.
Νωρίτερα από την υπόλοιπη αγορά είχαν μπει στη «μάχη» τα καταστήματα παιχνιδιών, με την αγοραστική κίνηση να κορυφώνεται την τρέχουσα εβδομάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου κατά την πασχαλινή περίοδο καταγράφουν τον δεύτερο μεγαλύτερο τζίρο του έτους μετά τον χριστουγεννιάτικο.
Άλλωστε εδώ και σχεδόν δύο εβδομάδες εφαρμόζεται στις επιχειρήσεις «το Καλάθι των νονών» προκειμένου οι τιμές σε παιχνίδια, λαμπάδες και σοκολατοειδή να παραμείνουν συγκρατημένες και προσιτές για τους καταναλωτές.
Στο «καλάθι των νονών» που θα διαρκέσει έως το Μεγάλο Σάββατο, συμμετέχουν έως τώρα συνολικά 34 επιχειρήσεις – οι μεγάλες αλυσίδες με τζίρο άνω του 1 εκατ. υποχρεωτικά αλλά και πολλές μικρότερες από όλη την Ελλάδα εθελοντικά, που διεκδικούν κι εκείνες κομμάτι από την συνολική «πίτα».