Μέτα την έντονη κριτική που έχει δεχθεί το εθνικό ινστιτούτο δημόσιας υγείας των ΗΠΑ, CDC, για τη διαχείριση του κορωνοϊού αλλά και της ευλογιάς των πιθήκων, η διευθύντρια της ομοσπονδιακής υπηρεσίας, Rochelle Walensky, παραδέχθηκε επίσημα την… αποτυχία.
«Αργήσαμε να ανταποκριθούμε γρήγορα», δήλωσε χαρακτηριστικά κατά τη συνάντηση που είχε με την ηγεσία και το προσωπικό του CDC. «Oι παραδοσιακές επιστημονικές και επικοινωνιακές διαδικασίες δεν ήταν επαρκείς για την αποτελεσματική αντιμετώπιση μιας κρίσης του μεγέθους και της έκτασης της πανδημίας COVID-19», συμπλήρωσε.
Τα λάθη που έγιναν
Τους τελευταίους μήνες, διενεργήθηκαν δύο αξιολογήσεις, μία από τον υπάλληλο της Διοίκησης Πόρων και Υπηρεσιών Υγείας, Jim Macrae, σχετικά με την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού από το CDC και μία άλλη από την προσωπάρχη του CDC, Sherri Berger, σχετικά με τις λειτουργίες του οργανισμού.
Συγκεκριμένα, η επανεξέταση του Macrae, η οποία περιελάμβανε 120 συνεντεύξεις με στελέχη του CDC και άτομα εκτός του οργανισμού, συνέστησε μια σειρά βελτιώσεων, συμπεριλαμβανομένης της ταχύτερης δημοσιοποίησης επιστημονικών ευρημάτων και δεδομένων για τη βελτίωση της διαφάνειας, της μετάφρασης της επιστήμης σε πρακτική και εύληπτη πολιτική, της βελτίωσης της επικοινωνίας με το κοινό, της καλύτερης συνεργασίας με άλλους οργανισμούς και εταίρους στον τομέα της δημόσιας υγείας, καθώς και της κατάρτισης και της παροχής κινήτρων στο εργατικό δυναμικό του οργανισμού ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία.
Υπάρχει συναίνεση στο CDC ότι «χρειάζεται να κάνει κάποιες αλλαγές για τον τρόπο επικοινωνίας και λειτουργίας του – να είναι ταχύτερο, να είναι πιο σβέλτο, να χρησιμοποιεί πιο απλή γλώσσα», δήλωσε αξιωματούχος του CDC, στον οποίο παραχωρήθηκε ανωνυμία για να συζητήσει τις αλλαγές πριν από την ανακοίνωσή τους.
«Οι άνθρωποι εργάζονται απίστευτα, απίστευτα σκληρά και νοιάζονται βαθιά για την προσπάθεια να διασφαλίσουν ότι ο αμερικανικός λαός έχει τις σωστές πληροφορίες», δήλωσε ο αξιωματούχος, σύμφωνα με την αμερικανική έκδοση του Politico. «Ίσως ο τρόπος με τον οποίο ήταν δομημένη ένα μεγάλο μέρος της απάντησης [έναντι του Covid-19] και ορισμένα από τα κίνητρα που έχουν οι άνθρωποι εδώ, απλά δεν είναι σωστά ευθυγραμμισμένα ώστε να δοθεί πραγματικά έμφαση στην γρήγορη παροχή πληροφοριών στους ανθρώπους και στο πώς αυτές οι πληροφορίες μπορούν να ωφελήσουν την υγεία των Αμερικανών».
Σαρωτικές αλλαγές
Κατά τη συνάντηση, η διευθύντρια του CDC Rochelle Walensky, ανακοίνωσε μια σειρά αλλαγών που αποσκοπούν στη «μεταμόρφωση» του οργανισμού και της εργασιακής του κουλτούρας, βελτιώνοντας τον τρόπο με τον οποίο ο οργανισμός μοιράζεται πληροφορίες, αναπτύσσει οδηγίες για τη δημόσια υγεία και επικοινωνεί με το αμερικανικό κοινό.
«Εδώ και 75 χρόνια, το CDC και η δημόσια υγεία προετοιμάζονται για τον κορονοϊό, και στη μεγάλη μας στιγμή, οι επιδόσεις μας δεν ανταποκρίθηκαν αξιόπιστα στις προσδοκίες», ανέφερε η Walensky σε δήλωσή της. «Ως μακροχρόνιος θαυμαστής αυτής της υπηρεσίας και υπέρμαχος της δημόσιας υγείας, θέλω όλοι μας να τα πάμε καλύτερα».