Ιδιαίτερη αναφορά στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης έκανε ο γενικός γραμματέας υποδομών σε ραδιοφωνική του συνέντευξη. Συγκεκριμένα ο κ Γιώργος Καραγιάννης επεσήμανε πως ο πρωθυπουργός έχει ζητήσει το συγκεκριμένο έργο να είναι σε προτεραιότητα για το υπουργείο υποδομών.
Συγκεκριμένα ο Γιώργος Καραγιάννης σημείωσε ότι η Κρήτη δεν έχει τον αυτοκινητόδρομο που της αξίζει και ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε να είναι πρώτη προτεραιότητα. «Κάναμε τις μελέτες και μέσα στο φθινόπωρο καταθέτουμε και τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και μέσα στο 2021 θα περάσουμε στη δεύτερη φάση του έργου, των τεχνικών και οικονομικών προσφορών».
Όπως χαρακτηριστικά είπε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη «τα μεγάλα έργα δεν είναι “on-off”, στα οποία πατάμε το κουμπί και γίνονται με έναν μαγικό τρόπο, αλλά χρειάζονται προσεκτικές κινήσεις με στόχο να προχωρούν οι διαδικασίες με γνώμονα την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος και τη διαφάνεια».
Μάλιστα, τόνισε ότι έχει δημιουργηθεί μια νομοπαρασκευαστική επιτροπή, σε συνεργασία των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Ανάπτυξης, που σε συνδυασμό με την αναμόρφωση του ν. 4412, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και θα γίνουν πιο ευέλικτες.
«Τρεις από τους εργολάβους στα έργα της Ολυμπίας Οδού δεν υπήρχαν όταν αναλάβαμε»
Για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, ο κ. Καραγιάννης δήλωσε ότι με την λύση που επελέγη από το υπουργείο, δηλαδή η παραχώρηση στην Ολυμπία Οδό, το έργο θα παραδοθεί το 2023. «Δυστυχώς, είναι ένα θέμα για το οποίο έχει γίνει παραπληροφόρηση και άσχημη προπαγάνδα στις πλάτες των κατοίκων της Ηλείας και της Αχαΐας», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, και όπως εξήγησε αν το έργο συνεχιζόταν σπασμένο σε 8 εργολαβίες δεν θα τελείωνε ποτέ.
«Όταν αναλάβαμε στο υπουργείο, ρώτησε ο υπουργός κ. Κώστας Καραμανλής να μάθει πως πηγαίνει το έργο. Εκεί είδαμε ότι τρεις από τους εργολάβους δεν υπήρχαν και δεν είχαν καταθέσει καν εγγυητικές επιστολές. Η πρόοδος του έργου θα έπρεπε να ήταν στο 33% και αυτή τη στιγμή βρίσκεται μόλις στο 2,1%», είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Ακόμη και εργολάβοι που είχαν λάβει προκαταβολή 1 εκατ. ευρώ είχαν πραγματοποιήσει μόνο το 0,1% του έργου!»
Πηγή: iefimerida.gr