Η Μονάδα Αναπτυξιακής Ψυχολογίας του Εργαστηρίου Ψυχολογικής Έρευνας του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης, με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης υποδέχτηκε προσκεκλημένους Καθηγητές, από την Αμερική, την Ευρώπη και άλλα μέρη της Ελλάδας για τη διεξαγωγή επιστημονικού διαλόγου για τους διδύμους.
Οι εργασίες του Διεθνούς Συμποσίου έλαβαν χώρα τις 23 & 24 Μαΐου 2025 στο Κεντρικό Αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Κρήτης (Πανεπιστημιούπολη Γάλλου).
Στην εκδήλωση συμμετείχαν ο Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης Δρ. Γιάννης Κουγιουμουτζάκης, ο Επίτιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης Δρ. Δρ. Δρ. Βασίλειος Φθενάκης, ακαδημαϊκοί, φοιτητές και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας.
Την εκδήλωση χαιρέτησαν ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής Καθηγητής Ανδρέας Φουντουλάκης, ο Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Καθηγητής Θεόδωρος Ελευθεράκης, εκ μέρους του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Ρεθύμνης & Αυλοποτάμου ο Πατήρ Βασίλειος και ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών και Πρόεδρος του Ελληνικού Συμβουλίου Τουρισμού Υγείας Γιώργος Πατούλης.
Την ευθύνη της διοργάνωσης είχε η Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης Δρ. Μαρία Μαρκοδημητράκη.
Στην ανακοίνωσή της η Η Μονάδα Αναπτυξιακής Ψυχολογίας του Εργαστηρίου Ψυχολογικής Έρευνας του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης αναφέρει:
«Στις εισηγήσεις που πραγματοποιήθηκαν αναδείχθηκαν σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και πρωτογενή ερευνητικά δεδομένα που εμπλουτίζουν την κατανόησή μας για:
- Τον ρόλο της προγεννητικής εμπειρίας και της νευροαναπτυξιακής διαφοροποίησης στην οργάνωση των πρώτων μορφών κοινωνικής επικοινωνίας.
- Τον συναισθηματικό συντονισμό στις πρώιμες δυαδικές σχέσεις, με ιδιαίτερη έμφαση στη συγκριτική μελέτη διδύμων και μη διδύμων βρεφών.
- Τις μεθοδολογικές καινοτομίες, όπως η μικρο-ανάλυση συμπεριφοράς σε πραγματικό χρόνο, που επιτρέπουν πιο λεπτομερείς και αξιόπιστες ερμηνείες της συναισθηματικής ρυθμιστικής δυναμικής,
- Το πώς η αλληλεπίδραση γονιδίων και περιβάλλοντος επηρεάζουν τις συνθήκες ανατροφής και διαμορφώνουν την εξατομίκευση και τη σχέση των διδύμων,
- τις ιατρικές όσο και τις ηθικές προεκτάσεις της δίδυμης κύησης ως φαινόμενο της εποχής, στο πεδίο της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής,
- τις αναπτυξιακές σχέσεις των διδύμων με το σχολείο, με τους άλλους και μεταξύ τους, που ανέδειξαν την ανάγκη για εξατομικευμένες παρεμβάσεις και εκπαιδευτική ευελιξία.
Κλείσαμε με την τέχνη και τη ζωή, με συγκινητικές αφηγήσεις, μουσικά παραδείγματα και προσωπικές ιστορίες που φωτίζουν τις ψυχολογικές και υπαρξιακές διαστάσεις της διδυμίας.
Το συμπόσιο αυτό δεν ήταν απλώς μια σειρά από εισηγήσεις. Ήταν ένα διεπιστημονικό και βιωματικό σταυροδρόμι, όπου η ψυχολογία, η γενετική, η ιατρική, η μουσική και η τέχνη συνέπλευσαν αρμονικά για τη βαθύτερη κατανόηση του φαινομένου της διδυμίας. Κοινός παρονομαστής όλων των εισηγήσεων ήταν η αναπτυξιακή προοπτική. Οι συζητήσεις που ακολούθησαν κάθε παρουσίαση ανέδειξαν τη σημασία της διεπιστημονικής προσέγγισης, καθώς και την ανάγκη για συγκριτικές μελέτες που γεφυρώνουν το θεωρητικό και το εμπειρικό πεδίο».