Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
12.7 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Ώρα ανακριτή για την τραγωδία στα Τέμπη: Τι θα πουν οι εμπλεκόμενοι

Πρέπει να διαβάσετε

Ανοίγει σήμερα Δευτέρα 27/3, ο κύκλος των απολογιών των υπευθύνων για την τραγωδία στα Τέμπη, με το συμβασιούχο σταθμάρχη που είχε την απογευματινή βάρδια στο σταθμό της Λάρισας, τη μέρα του δυστυχήματος, να περνά λίγο μετά τις 10 το πρωί την πόρτα του ανακριτή.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο συμβασιούχος αναμένεται να υποστηρίξει ότι η βάρδια του έληγε στις 10 το βράδυ και ότι ο ίδιος έφυγε στις 10:15, καθώς δεν δικαιούται υπερωρίες.

Παράλληλα, θα πει πως δεν άγγιξε ποτέ τον πίνακα ελέγχου στον σταθμό της Λάρισας και θα υποστηρίξει πως η μόνη φορά που ήταν μόνος του ο σταθμάρχης ήταν στον σταθμό του Βόλου και όχι στην Λάρισα.

Ο έτερος σταθμάρχης, ο οποίος είναι και μόνιμος υπάλληλος του ΟΣΕ, πρόκειται να εμφανιστεί ενώπιον του ανακριτή αύριο Τρίτη, 28 Μαρτίου. Καλείται να εξηγήσει γιατί ενώ η βάρδιά του έληγε στις 11:00 το βράδυ, εκείνος αποχώρησε νωρίτερα.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο ίδιος φαίνεται πως θα ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε μεν στις 11:00 το βράδυ αλλά και ακόμη κι αν βρισκόταν εκεί μέχρι και τις 11:00, δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για να αποφευχθεί η τραγωδία καθώς η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στο σταθμό της Λάρισας στις 11.02 το βράδυ.

Την ερχομενη Πέμπτη, 30 Μαρτίου, ακολουθεί η απολογία του επιθεωρητή, ο οποίος αναμένεται να ισχυριστεί ότι είχε ζητήσει στη βάρδια, και μέχρι και τις 11 το βράδυ, να υπάρχουν δύο άτομα. Η απολογία του επιθεωρητή θα γίνει με υπόμνημα 80 σελίδων.

Οι εμπλεκόμενοι κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.

Στην ογκώδη δικογραφία, 185 σελίδων, έχει προστεθεί και το πολυσέλιδο πόρισμα των επιθεωρητών της αρχής Διαφάνειας για τις ελλείψεις και τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και την πορεία της επίμαχης σύμβασης 717.

Στο πόρισμα μπαίνουν στο κάδρο των ευθυνών ο τρόπος χειρισμού της σύμβασης από την ΕΡΓΟΣΕ και τον ΟΣΕ αλλά και τον ανάδοχο, την κοινοπραξία ΤΟΜΗ – Alstom.

Το έργο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί 26 Σεπτεμβρίου 2016, αλλά 7 χρόνια αργότερα εξακολουθούν να υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις και κενά.

Συμπέρασμα επιθεωρητών:

Ο προϊστάμενος διεύθυνσης έργων και οι επιβλέποντες μηχανικοί, δεν μερίμνησαν για την εμπρόθεσμη επανυποβολή από τον ανάδοχο των επί μέρους μελετών και για την εμπρόθεσμη έγκριση τους.

Παρέλειψαν να τηρήσουν την υποχρεωτική προθεσμία εγκρίσεως των μελετών αυτών

Δεν μερίμνησαν για την τήρηση των εφαρμογής του Συστήματος Σηματοδότησης με ηλεκτρονόμους.

Δεν προέβησαν σε περαιτέρω ενέργειες κατά του Αναδόχου για καθυστέρηση υλοποίησης του αρχικού χρονοδιαγράμματος.

Για την τηλεδιοίκηση Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη

Για την τηλεδιοίκηση Αθήνας και Λάρισας, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως «σφάλματα στη δημοπράτηση οδήγησαν στην υποχρέωση αντικατάστασης παρωχημένου και μη ασφαλούς εξοπλισμού τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, προκειμένου να αποκατασταθεί η διασύνδεση και η συμβατότητα του νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού με τον υφιστάμενο».

Τέλος, το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ θα έπρεπε να επιδείξει, όπως αναφέρεται στην έκθεση, την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωσή τους.

Για την ΟΣΕ ΑΕ:

-Να μεριμνά για την έγκαιρη έκδοση των αδειών εργασίας προκειμένου να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη υλοποίηση των εκτελούμενων έργων σιδηροδρομικού δικτύου αρμόδιότητας του.

–Να μεριμνά για την επαρκή στελέχωση σε προσωπικό των σταθμών της (όπως σταθμάρχες , κλειδούχοι, τεχνίτες γραμμής), προκειμένου να λειτουργεί για την ασφάλεια και την αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών της.

Πρότεινε μάλιστα ότι το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ θα έπρεπε να επιδείξει την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση τους.

Εν τω μεταξύ, η δεύτερη φάση επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου θα καθυστερήσει.

Οπότε στις 27 Μαρτίου δεν θα επανεκκινήσουν τα δρομολόγια του προαστιακού από Αθήνα προς Κιάτο και Αίγιο, αλλά ούτε και τα υπεραστικά δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα, που έχουν διακοπεί προσωρινά.

Πηγήcnn.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα