Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
9.9 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

ΟΠΕΚΑ: Έρχονται διασταυρώσεις στοιχείων και κριτηρίων για όσους αιτούνται επιδόματα

Πρέπει να διαβάσετε

Σε διασταυρώσεις των στοιχείων και των κριτηρίων επιλεξιμότητας όσων αιτούνται επιδόματα θα προχωρήσει ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ), σύμφωνα με όσα αναφέρει η περιγραφή του έργου της της δημιουργίας μίας “ενιαίας πύλης ψηφιακής πρόσβασης στην κοινωνική προστασία και Ψηφιακού μετασχηματισμού του ΟΠΕΚΑ” το οποίο θα “τρέξει” έως το τέλος του 2025, το Υπουργείο Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής.

Το έργο αφορά την ανάπτυξη Ενιαίας Πύλης Ψηφιακής Πρόσβασης στην Κοινωνική Προστασία, στην οποία θα ενσωματωθεί και το Πληροφοριακό Σύστημα του ΟΠΕΚΑ (με ψηφιοποιημένες λειτουργίες και αρχειακό υλικό, δημιουργία ψηφιακών πλατφορμών), όπως θα μετασχηματιστεί συνολικά και θα διαλειτουργήσει με όλα τα απαραίτητα μητρώα, παρέχοντας επιπλέον δυνατότητες. Στόχος είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω ενός ενιαίου πληροφοριακού συστήματος, ώστε να καταστεί αποτελεσματικότερη η εξυπηρέτηση των πολιτών σε σχέση με την λήψη επιδομάτων.

Μέσω αυτού θα παρέχεται η δυνατότητα για άμεση και εξατομικευμένη υποβολή αιτήσεων από τους πολίτες, για κοινωνικές και προνοιακές παροχές, καθώς και η παρακολούθηση και αξιολόγηση των εφαρμοζόμενων πολιτικών από πλευράς Υπουργείου.

Η υλοποίηση του έργου περιλαμβάνει δύο κύριες ενέργειες:

1. Δημιουργία Ενιαίας Πύλη Ψηφιακής Πρόσβασης στην Κοινωνική Προστασία

Η Ενιαία Πύλη Ψηφιακής Πρόσβασης στην Κοινωνική Προστασία θα επεκτείνει τις λειτουργίες του Εθνικού Μηχανισμού Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των πολιτικών κοινωνικής ένταξης και κοινωνικής συνοχής και να ενοποιήσει τις ηλεκτρονικές μορφές εφαρμογής των προνοιακών και επιδοματικών παροχών κοινωνικής βοήθειας.

Η Ενιαία Πύλη στοχεύει στην τεχνική επέκταση/βελτίωση του Πληροφοριακού Συστήματος του Εθνικού Μηχανισμού, με δημιουργία νέων αλλά και με ενσωμάτωση-αναβάθμιση όλων των σχετικών πληροφοριακών συστημάτων, μέσω των οποίων υποβάλλονται αιτήσεις για εθνικές κοινωνικές παροχές και καταχωρούνται οι υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας, που παρέχονται από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς.

Επιπρόσθετα, η δημιουργία της Πύλης στοχεύει στην απλούστευση της πρόσβασης σε συστήματα κοινωνικής πρόνοιας και προστασίας, στον έλεγχο της απάτης, στον έλεγχο των παροχών σε χρήμα, στη συλλογή περιεκτικών πληροφοριών για τις πολιτικές που εφαρμόζονται, και στην αποτελεσματική ηλεκτρονική ταυτοποίηση χρηστών – αιτούντων χωρίς την ανάγκη διπλής αναγνώρισης, μειώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο την απαιτούμενη γραφειοκρατία, το διοικητικό βάρος, αλλά και τις αυξημένες κρατικές δαπάνες.

Παράλληλα, η Ενιαία Πύλη θα επιτρέψει την αυτοματοποιημένη διασταύρωση των στοιχείων και των κριτηρίων επιλεξιμότητας των αιτούντων και την εξάλειψη του κόστους που σχετίζεται με τη συντήρηση διάσπαρτων Πληροφοριακών Συστημάτων.

2. Ψηφιακός Μετασχηματισμός του ΟΠΕΚΑ

Ο ΟΠΕΚΑ αποτελεί την ενιαία αρχή πληρωμής προνοιακών επιδομάτων στην Ελλάδα και μέσω του συγκεκριμένου έργου στοχεύει στην πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του και στη βελτίωση των χρόνων ανταπόκρισης στα αιτήματα των πολιτών.

Η υλοποίηση του έργου αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση όχι μόνο για την εκπλήρωση της αποστολής του Οργανισμού αλλά και για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των καθημερινών προβλημάτων και προκλήσεων που σχετίζονται με την άμεση και σύννομη απονομή παροχών και επιδομάτων, την αποκατάσταση δυσλειτουργιών, την καταπολέμηση της απάτης και τη βέλτιστη παροχή πληροφοριών και υπηρεσιών στους δικαιούχους.

Στόχος είναι η ευρύτερη ψηφιακή αναμόρφωση των οριζόντιων πολιτικών κοινωνικής ένταξης και κοινωνικής συνοχής του κράτους μέσω της αναβάθμισης του υπάρχοντος ψηφιακού συστήματος του ΟΠΕΚΑ με νέες πλατφόρμες και της προσάρτησης αυτού με όλες τις απαραίτητες ενέργειες και διαλειουργικότητες σε μια ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα.

Οι δικαιούχοι κοινωνικής πρόνοιας θα εξυπηρετούνται αυτόματα διαδικτυακά με ένα κλικ (άμεση και απλή πρόσβαση).

Το έργο θα διευκολύνει τις καθημερινές εργασίες παρέχοντας έγκυρες οδηγίες και εξατομικευμένες πληροφορίες στους πολίτες, θα ενισχύσει τη λήψη αποφάσεων από την εκάστοτε Διοίκηση του Φορέα, και τέλος θα περιορίσει την γραφειοκρατία, τη χρήση ανθρώπινων πόρων, την διοικητική επιβάρυνση των εργαζομένων.

Πηγήnewsit.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα