Μικρή κάμψη εμφανίζουν το τελευταίο διάστημα οι συστηματικές ηλεκτρονικές αγορές των καταναλωτών στη χώρα μας, οι οποίες είχαν εμφανίσει ραγδαία ανάπτυξη μέσα στην πανδημία. Παραμένουν ωστόσο πολλαπλάσιες σε σύγκριση με την περίοδο πριν από το 2020.
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών η οποία διεξήχθη την εβδομάδα 29 Αυγούστου έως 2 Σεπτεμβρίου 2022, η πτώση αυτή αποδίδεται αφενός στη «διόρθωση» που παρατηρείται έπειτα από τις πολύ μεγάλες αυξήσεις στις ηλεκτρονικές αγορές της προηγούμενης διετίας και αφετέρου στην τάση αναβολής αγορών αλλά και στη γενικότερη μείωση του όγκου αγορών από τους καταναλωτές το τελευταίο εξάμηνο λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.
Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει το ΙΕΛΚΑ μετά την ιδιαίτερα απότομη αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, η οποία ανέβασε τη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στο 50% γενικά και στο 12% για τα είδη παντοπωλείου, η περίοδος 2021-2022 έφερε μία σταδιακή διόρθωση σε ποσοστά 36% και 9% αντίστοιχα.
Ωστόσο οι ηλεκτρονικές πωλήσεις εξακολουθούν να είναι πολλαπλάσιες σε σύγκριση με την περίοδο περιόδου πριν από το 2020, ενώ το τελευταίο 6μηνο φαίνεται ότι ξεκινάει νέα ανάπτυξη του καναλιού με τα ποσοστά να παρουσιάζουν άνοδο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά συγκεκριμένα τα Οnline σούπερ μάρκετ οι πωλήσεις σύμφωνα με αντίστοιχη έκθεση της Convert Group κατέγραψαν αύξηση από τον Μάιο έως και τα μέσα Αυγούστου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με την ενδιάμεση έκθεσή της, η συνολική αύξηση που καταγράφεται για το διάστημα των τριών μηνών είναι +5,5% τεμαχιακά και +13,2% αξιακά, ενώ αν συνυπολογιστούν και οι πρώτες 3 εβδομάδες του Αυγούστου η συνολική αύξηση φτάνει το +5,7% τεμαχιακά και +13,9% αξιακά.
Σε επίπεδο μήνα, η αρχική ένδειξη της ανάπτυξης στο online κανάλι εμφανίστηκε τον Μάιο με +1,3% τεμαχιακή αύξηση και μετά ακολούθησαν +6,3% τον Ιούνιο, +10% τον Ιούλιο και +6,6% το πρώτο 21ήμερο του Αυγούστου.