Οι «σταθμοί» – ορόσημο για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό οδικό έργο τη ενδοχώρας

Πρέπει να διαβάσετε

Χαρακτηρίστηκε έργο – φάντασμα και … γεφύρι της Άρτας, σημαδεύτηκε από τεχνικές αστοχίες και αποτέλεσε πεδίο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης.

Ο κάθετος οδικός άξονας Ηρακλείου – Μεσαράς μπαίνει στην τελική του ευθεία και επιφυλάσσει φινάλε «θρίλερ».

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών κατάφερε να εξασφαλίσει μία μικρή παράταση από τη Διαχειριστική Αρχή (το έργο χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκές πιστώσεις) για την ολοκλήρωση του έργου ωστόσο οι χρονικές προθεσμίες παραμένουν ασφυκτικές και σε περίπτωση που παρέλθει η καταληκτική ημερομηνία, η Ελλάδα θα πρέπει να επιστρέψει στην ΕΕ το σύνολο των χρημάτων που έχουν διατεθεί για το συγκεκριμένο έργο, δηλαδή 71 εκατομμύρια ευρώ.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες και ο ανάδοχος δίνουν «μάχη» με τον χρόνο ενώ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στην τηλεόραση Creta εμφανίστηκε αισιόδοξος. «Όλοι θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό για την ολοκλήρωση του έργου. Κάποιοι συνεχίζουν να κινδυνολογούν. Ξεχνούν πως προηγήθηκαν δύο άστοχες εργολαβίες και μία σειρά από προβλήματα που είχαν προκύψει αντιμετωπίστηκαν τα τελευταία δύο χρόνια» δήλωσε χαρακτηριστικά ο αρμόδιος υπουργός.

Οι σταθμοί – ορόσημο

Η αρχική ημερομηνία παράδοσης του κάθετου οδικού άξονα «Ηράκλειο – Μεσαρά» ήταν η 31η Μαρτίου, όμως λόγω και των ακραίων καιρικών φαινομένων που προηγήθηκαν υπήρξε καθυστέρηση στην τέλεση των εργασιών. Κατόπιν επικοινωνίας της Διαχειριστικής  Αρχής με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διασφαλίστηκε η μικρή παράταση χρόνου σε αυστηρό χρονοδιάγραμμα μέχρι τις 25 Απριλίου.

Την 1η Απριλίου και στις 10 του ίδιου μήνα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί συγκεκριμένες παρεμβάσεις. Πρόκειται εξάλλου για ένα «στοίχημα» που θα πρέπει να κερδίζεται μέρα τη μέρα. Η παράδοση του έργου θα πρέπει να γίνει στις 25 Απριλίου.

 «Ηράκλειο – Μεσαρά»: Κομβικό έργο για την ισόρροπη ανάπτυξη

Η ιδέα για τη δημιουργία ενός οδικού άξονα που θα συνδέει τον βορά με τα νότια παράλια του Ηρακλείου ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Το έργο κρίθηκε απαραίτητο για την ισόρροπη ανάπτυξη βορά – νότου αλλά και την οδική σύνδεση του αστικού μετώπου του Ηρακλείου με την ενδοχώρα του νομού. Η κατασκευή του ήταν εξάλλου μονόδρομος για τη μεταφορά των αγροτικών προϊόντων της Μεσαράς στο λιμάνι του Ηρακλείου και από εκεί σε μεγάλες αγορές είτε της Ελλάδας είτε του εξωτερικού.

Το πρώτο τμήμα του δρόμου, από το Ηράκλειο μέχρι την Αγία Βαρβάρα ολοκληρώθηκε το 2007 και το υπόλοιπο τμήμα χωρίστηκε σε δύο εργολαβίες.

Η πρώτη αφορούσε το τμήμα Απομαρμά – Καστέλι, μήκους 7,9 χλμ που ολοκληρώθηκε το 2013 και η δεύτερη που παρουσίασε και τα σημαντικότερα προβλήματα αφορούσε το τμήμα Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά, μήκους 7,8 χλμ. που ξεκίνησε το 2008 και ολοκληρώνεται … προσεχώς.

Σωτήρης Μεταξάς

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα