Καθώς ο παγκόσμιος πλούτος διευρύνεται και νέες αγορές συνεχίζουν να αναδύονται, ο κλάδος των πολυτελών ταξιδιών αντιμετωπίζει αναταραχή από μια νέα γενιά καλά μορφωμένων, ιδιαίτερα απαιτητικών ταξιδιωτών-καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό, ο κλάδος της φιλοξενίας αναγκάστηκε να επαναπροσδιορίσει τόσο τον ορισμό της πολυτέλειας όσο και τον ρόλο της ως υπηρεσίας.
Η νέα έκθεση τάσης της εταιρείας συμβούλων φιλοξενίας Skift υποδηλώνει ότι αυτή η επανεξέταση περιστρέφεται γύρω από «τα 5C του Luxury Travel», μια συστοιχία αρχών που εμπλέκουν τους καταναλωτές συναισθηματικά και σωματικά πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια ταξιδιωτική εμπειρία.
Οι ταξιδιώτες που αναζητούν ένα πολυτελές ταξίδι θέλουν τα όνειρά τους να γίνουν πραγματικότητα. Αναζητούν κάτι μοναδικό, πάνω από τις προσδοκίες τους με εξαιρετική εξυπηρέτηση όπου οι ανάγκες και τα θέλω τους εκπληρώνονται. Αυτό περιλαμβάνει την αποκλειστικότητα, την ιδιωτικότητα και τα πάντα, από χαλάρωση μέχρι περιπέτεια, με περιποίηση και έξτρα.
Η πολυτέλεια ορίζεται από την προσοχή στις λεπτομέρειες. Προσεγμένη κατασκευή, πολυτελής ατμόσφαιρα και διακριτικό καλό γούστο.
Τα 5C του Luxury Travel: Culture-Πολιτισμός, Cuisine-Κουζίνα, Community-Κοινότητα, Content-Περιεχόμενο και Costumization- Προσαρμογή δεν είναι καινούργοι ως όροι από μόνοι τους. Ωστόσο, οι κορυφαία brands ταξιδιών ενσωματώνουν και χρησιμοποιούν καθέ μια από αυτές τις αρχές με νέους τρόπους για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της βιομηχανίας και να διατηρήσουν τη συνάφεια της επωνυμίας τους.
-
Πολιτισμός
Τόσο η πολιτιστική κληρονομιά όσο και ο τοπικός πολιτισμός αποτελούν τεράστιους μοχλούς για τα παγκόσμια ταξίδια. Το 27% των διεθνών ταξιδιωτών των ΗΠΑ θεωρούν τους εαυτούς τους «εκλεπτυσμένους εξερευνητές» που δηλώνουν το κύριο ταξιδιωτικό τους κίνητρο ως την επιθυμία να εξερευνήσουν νέους πολιτισμούς και παραδόσεις ενώ βρίσκονται σε διακοπές. Αυτοί οι ταξιδιώτες θέλουν να μάθουν νέα πράγματα και να έχουν νέες εμπειρίες στο εξωτερικό. Εκτιμούν την πολιτιστική κληρονομιά, τις παραστατικές τέχνες, την αφήγηση και τα προϊόντα πολυτελείας που προβάλλουν μοναδικές παραδόσεις και τεχνικές.
-
Κουζίνα
Όλοι οι ταξιδιώτες χρειάζονται την εστίαση, αλλά οι ταξιδιώτες πολυτελείας αναζητούν γαστρονομικές εμπειρίες ως σήμα κατατεθέν των διακοπών τους. Είτε παρακολουθούν μαθήματα τοπικής μαγειρικής στο ταξίδι τους, χρησιμοποιώντας μια γαστρονομική εμπειρία ως θέμα ταξιδιού (όπως στον οινοτουρισμό), είτε για φαγητό σε εκλεκτά εστιατόρια σε όλο τον κόσμο, οι ταξιδιώτες θέτουν την κουζίνα ως προτεραιότητα των χρημάτων που ξοδεύουν στα ταξίδια τους. Για αυτούς τους ταξιδιώτες, τα ζητήματα τοπικών προϊόντων και βιωσιμότητας αυξάνουν τις εκλεπτυσμένες αναμνήσεις αυτού του ταξιδιού. Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για εμπειρίες υψηλής ποιότητας, αλλά έχουν υψηλές προσδοκίες ποιότητας και αυθεντικότητας.
-
Κοινότητα
Ενώ οι ταξιδιώτες πολυτελείας μπορεί να μην θέλουν κοινές ταξιδιωτικές εμπειρίες, όπως ομαδικές εκδρομές ή καταλύματα σε κοιτώνες, θέλουν την αίσθηση της κοινότητας. Τα πολυτελή ταξίδια το προσαρμόζουν, αξιοποιώντας την αφήγηση και την κοινότητα στο υλικό μάρκετινγκ και φιλοξενώντας εκδηλώσεις εκτός του κυρίως τόπου διαμονής που επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να επιλέξουν να μοιράζονται την κοινότητα εμπειριών με άλλους επισκέπτες. Ένα βραδινό happy hour ή προαιρετικές περιηγήσεις που συντονίζονται από το ξενοδοχείο επιτρέπουν στους ταξιδιωτικούς παρόχους να καλλιεργήσουν αυτό το αίσθημα.
-
Περιεχόμενο
Περιεχόμενο με τη μορφή υλικού μάρκετινγκ, περιεχομένου ιστού και προγραμματισμού εκδηλώσεων ή ταξιδιών σε πραγματικό χρόνο είναι το επίκεντρο των πολυτελών ταξιδιών. Οι καταναλωτές με πολυάσχολα ταξίδια μπορεί να απολαμβάνουν τον προγραμματισμό, αλλά θέλουν εύκολη πρόσβαση σε εμπειρίες που συντονίζονται από άλλους. Αυτόνομα υλικά και προσφορές πολυτελούς περιεχομένου γεμίζουν αυτά τα κενά και επιτρέπουν στους καταναλωτές να κάνουν τη δειγματοληψία όπως θέλουν.
-
Προσαρμογή
Ίσως το σπουδαιότερο από τα λεγόμενα 5C, η προσαρμογή επιτρέπει στους ταξιδιώτες πολυτελείας να ενορχηστρώσουν τις δικές τους μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες. Από το να επιτρέπεται στους ταξιδιώτες να επιλέγουν γεύματα μέχρι να τους επιτρέπεται να αγοράζουν ημερήσιες εκδρομές σε επιλεγμένες τοποθεσίες, η βιομηχανία των πολυτελών ταξιδιών αντιμετωπίζει συνεχή αναστάτωση και απρόβλεπτα στις εκδρομές πακέτο, κρουαζιέρες και άλλα βασικά παρεχόμενα. Όσο περισσότερες επιλογές επιτρέπονται στους καταναλωτές, τόσο πιο ευτυχισμένοι μπορεί να είναι – ένα ισχυρό κίνητρο για να δελεάσουν τις επαναλαμβανόμενες επιχειρήσεις.