Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας τους πρώτους δύο μήνες του έτους μειώθηκαν κατά 5%, σύμφωνα με το Oil Price, σε σχέση με το 2024, καθώς ο αποχωρισμός των κυρώσεων που επέβαλε η κυβέρνηση Μπάιντεν στη ρωσική ενέργεια επηρέασε τις διεθνείς ροές.
Oι εισαγωγές
Το σύνολο που εισήγαγε η Κίνα τους πρώτους δύο μήνες του έτους ανήλθε σε 83,85 εκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με έκθεση του Reuters, που μεταφράστηκε σε μέσο ημερήσιο ρυθμό εισαγωγών 10,38 εκατομμυρίων βαρελιών. Πριν από ένα χρόνο, ο μέσος ημερήσιος ήταν 10,74 εκατομμύρια βαρέλια.
Οι εισαγωγές φυσικού αερίου επιβραδύνθηκαν επίσης τους δύο πρώτους μήνες του έτους, κατά 7,7% σε ένα σύνολο 20,31 εκατομμυρίων τόνων σε ροές αγωγών και εισαγωγές LNG. Ο σχετικά ζεστός Φεβρουάριος συνέβαλε στην ασθενέστερη ζήτηση, η οποία οδήγησε την Κίνα να διολισθήσει στη δεύτερη θέση παγκοσμίως στις εισαγωγές LNG, που ξεπέρασε την Ιαπωνία που διψούσε για ενέργεια. Εκτός από τις καιρικές συνθήκες, η ζήτηση στην Κίνα ήταν επίσης ασθενέστερη λόγω της χαμηλότερης βιομηχανικής δραστηριότητας και της άφθονης αποθήκευσης αερίου.
Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου στην Κίνα μειώθηκαν επίσης πέρυσι, για πρώτη φορά σε περίπου 20 χρόνια, εξαιρουμένης της περιόδου καραντίνας της πανδημίας. Ο ημερήσιος μέσος όρος διαμορφώθηκε στα 11,04 εκατομμύρια βαρέλια, μειωμένος κατά 1,9% από το 2023. Ο αριθμός του 2023, ωστόσο, ήταν ακραίος με εισαγωγές ρεκόρ 11,28 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως.
Η ζήτηση
Οι ρυθμοί αύξησης των εισαγωγών των τελευταίων 20 ετών είναι απίθανο να επιστρέψουν καθώς η οικονομία της Κίνας κινείται σε πιο μετρημένο ρυθμό ανάπτυξης καθώς ωριμάζει. Και οι δύο κρατικοί ενεργειακοί γίγαντες της Κίνας CNPC και Sinopec έχουν προβλέψει αύξηση της ζήτησης πετρελαίου αιχμής στον ορίζοντα, με την CNPC να την προβλέπει για φέτος και η Sinopec βλέπει την κορυφή να έρχεται το 2027.
Ο μεγαλύτερος λόγος για τη μείωση της ζήτησης πετρελαίου στον μεγαλύτερο εισαγωγέα στον κόσμο, σύμφωνα με τους περισσότερους παρατηρητές, είναι η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία είναι η υψηλότερη στον κόσμο. Ωστόσο, τα κινεζικά στεγνωτήρια έχουν στραφεί τελευταία στα υβριδικά, γεγονός που υποδηλώνει ότι, ενώ μπορεί ακόμη να αρχίσει να μειώνεται, η ζήτηση για πετρέλαιο από τον κινεζικό τομέα μεταφορών είναι πιο ανθεκτική από ό,τι αναμενόταν από ορισμένους.