Τρίτη, 1 Απριλίου, 2025
15.5 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Οι Αμερικανοί θα ταξιδέψουν περισσότερο το 2025 παρά τις προκλήσεις

Πρέπει να διαβάσετε

Παρά τις αυξημένες οικονομικές πιέσεις, οι Αμερικανοί είναι αποφασισμένοι να ταξιδέψουν το 2025 περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χρονιά την τελευταία πενταετία, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Portrait of American Travelers της MMGY.

«Το ταξίδι δεν είναι πλέον πολυτέλεια – είναι απαραίτητο στοιχείο της ζωής των Αμερικανών, μια βασική επένδυση στην ευημερία, τη σύνδεση και την προσωπική ολοκλήρωση», επισημαίνει ο Simon Moriarty, Αντιπρόεδρος της MMGY Travel Intelligence.

Η έκθεση βασίστηκε σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2025 με τη συμμετοχή 4.500 ενεργών ταξιδιωτών αναψυχής.

Τα ταξίδια ως επένδυση στην ευημερία 

Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα (κατά μέσο όρο 5.138 δολάρια) και να κάνουν περισσότερες διακοπές (4,2 ταξίδια ετησίως) τους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με την έρευνα.

«Πολλοί ταξιδιώτες είναι διατεθειμένοι να προσαρμόσουν τους προϋπολογισμούς τους για να ικανοποιήσουν την επιθυμία τους για εξερεύνηση, ακόμα και αν αυξάνονται οι ανησυχίες για το κόστος», σημειώνει η έκθεση.

Μάλιστα, για να αξιοποιήσουν καλύτερα τα χρήματά τους, επιλέγουν ταξίδια εκτός υψηλής περιόδου και εναλλακτικά καταλύματα, όπως βραχυχρόνιες μισθώσεις, χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα.

Ο καιρός και η πολιτική επηρεάζουν τις επιλογές

Παρότι κλασικοί προορισμοί όπως η Χαβάη, η Φλόριντα και η Καλιφόρνια παραμένουν δημοφιλείς, ακραία καιρικά φαινόμενα επηρεάζουν το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών για συγκεκριμένες περιοχές.

Την ίδια στιγμή, η Ουάσινγκτον καταγράφει αύξηση στη δημοτικότητά της, πιθανώς λόγω της έντονης προβολής της στα μέσα ενημέρωσης μετά τις πρόσφατες προεδρικές εκλογές.

Βιώσιμα ταξίδια, αλλά με οικονομικούς όρους

Η κλιματική αλλαγή και τα περιβαλλοντικά ζητήματα δεν περνούν απαρατήρητα από τους ταξιδιώτες, που δείχνουν σαφή προτίμηση σε οικολογικές επιλογές—αρκεί να μην αυξάνουν το κόστος του ταξιδιού.

Το ταξίδι εκτός υψηλής περιόδου έχει γίνει βασική στρατηγική βιωσιμότητας, καθώς μειώνει την περιβαλλοντική επιβάρυνση και προσφέρει οικονομικότερες επιλογές.

Επιπλέον, το 58% των ταξιδιωτών δηλώνει πως έχει κουραστεί από τη μαζική τουριστική ανάπτυξη (overtourism) και λαμβάνει σοβαρά υπόψη αυτόν τον παράγοντα κατά την επιλογή προορισμών. Η τάση αυτή αναμένεται να διατηρηθεί για τα επόμενα 5 έως 10 χρόνια.

Τεχνολογία & Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία του ταξιδιώτη

Η τεχνολογία παίζει καθοριστικό ρόλο στον ταξιδιωτικό σχεδιασμό, με τις νεότερες γενιές να αξιοποιούν σε μεγάλο βαθμό την τεχνητή νοημοσύνη και τα social media για την έμπνευση και την οργάνωση των ταξιδιών τους.

Αντίθετα, οι Baby Boomers συνεχίζουν να εμπιστεύονται παραδοσιακούς ταξιδιωτικούς συμβούλους και ιστοσελίδες κριτικών.

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον ταξιδιωτικό τομέα αυξάνεται ραγδαία. Το 34% των ταξιδιωτών χρησιμοποιεί πλέον AI για τον σχεδιασμό ταξιδιών, ποσοστό που σημειώνει μικρή αύξηση σε σχέση με το 31% στις αρχές του 2024.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα