Μια ακόμη δημοσκόπηση για τη δυναμική των αθλητικών σωματείων στη χώρα μας βγήκε στη δημοσιότητα πριν από λίγα εικοσιτετράωρα.
Είναι αυτή της ALCO που έγινε για λογαριασμό της τηλεόρασης “Open”.
Στο γκάλοπ αυτό,που δεν έχουμε κανέναν λόγο να αμφισβητήσουμε την εγκυρότητα του,οι ομάδες παρουσιάζονται με την εξής σειρά βάσει της δημοφιλίας τους:
1)Ολυμπιακός,
2)Παναθηναϊκος,
3)ΠΑΟΚ,
4)ΑΕΚ,
5)Άρης
και 6) ΟΦΗ.
Στην ομάδα της Κρήτης η δημοσκόπηση δίνει ένα ποσοστό της τάξης του 1,5% περίπου όσο της έχουν δώσει και όλες οι άλλες δημοσκοπήσεις που έχουν βγει στη δημοσιότητα,ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’90.
Λίγο κάτω από εκείνο της VPRC που είχε βγει πριν σχεδόν 2 δεκαετίες και περίπου το ίδιο με εκείνο της που είχε δημοσιευτεί στα τέλη της δεκαετίας του ’90.
Σε κάθε περίπτωση αυτό που μπορούμε να παρατηρήσουμε είναι ότι ο ΟΦΗ είναι μετά τους τρεις “μεγάλους” και τους δύο της Θεσσαλονίκης,το 6ο κλαμπ στη χώρα.
Παρότι στα ίδια ποσοστά με εκείνα του ΟΦΗ,στην τελευταία δημοσκόπηση παρουσιάζονται και οι ΠΑΣ,ΑΕΛ,Ατρόμητος και Αστέρας Τρίπολης (!).
Πράγμα που θα μπορούσε να είχε μια λογική,αν σκεφτούμε ότι ο ΟΦΗ έχει 20 χρόνια να ζήσει κάποια επιτυχία -πλην της 6ης θέσης που κατέλαβε δυο χρονιές,το ’14 και το ’20,και που σίγουρα δεν μπορεί κανείς να θεωρήσει ότι αποτελεί επιτυχία που θα δημιουργήσει νέους οπαδούς,ενώ ο ΠΑΣ βρίσκεται στο αγωνιστικό του “πικ” εδώ και αρκετά χρόνια,με παρουσίες στην Ευρώπη,πράγμα πρωτόγνωρο για την ομάδα της Ηπείρου και ο Ατρόμητος και ο Αστέρας Τρίπολης κοίταξαν στα μάτια τους μεγάλους του ΠΟΚ,όλη αυτή την τελευταία 10ετία-15ετία.
Η Λάρισα πάλι περνάει και αυτή την κρίση της αλλά πήρε ένα κύπελλο το 2006,ενώ έκανε και κάποιες καλές πορείες.
Ο ΟΦΗ πάλι πορεύεται όλα αυτά τα χρόνια της μετά-Γκέραρντ εποχής με τις αναμνήσεις και με την πίστη ότι είναι η μεγαλύτερη ομάδα της Κρήτης και εκπροσωπεί έναν λαό.
Και αυτό τον κρατάει ψηλά σε δημοφιλία.
Οι “μελανόλευκοι” βέβαια έχουν και άλλες δύο διαφορές από τους υπόλοιπους,που η δημοσκόπηση της Alco παρουσιάζει σαν ισοδύναμους οπαδικά:
Πρώτον το ότι ο ΟΦΗ ανιχνεύεται δημοσκοπικά σε όλα τα γκάλοπ της τελευταίας 25ετίας,ενώ οι περισσότερες από αυτές τις ομάδες,όχι.
Άρα έχει περισσότερες πιθανότητες το ποσοστό που πήρε να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Δεύτερον το είδος των οπαδών που δυστυχώς δεν παρουσιάζεται στη δημοσκόπηση.
Τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά δηλαδή.
Γιατί είναι γνωστό ότι στην Ελλάδα ένα μεγάλο μέρος των φιλάθλων υποστηρίζει μια “μεγάλη ομάδα” και μια άλλη “τοπική”,της πόλης ή της γειτονιάς του.
Με αυτή τη λογική,δεν μπορούμε να ξέρουμε αν αυτός που απάντησε “Ατρόμητος” δεν είναι και Παναθηναϊκος ή Ολυμπιακός,που απλά ζει ή κατάγεται από τα Δυτικά Προάστεια της Αθήνας.Ειδικά όταν η συγκεκριμένη ομάδα μέχρι και πριν από λίγα χρόνια δεν υπήρχε καν στην Α’Εθνικη και προέκυψε μετά από συγχώνευση με τη Χαλκηδόνα.
Πότε πρόλαβε να χτίσει δικούς του οπαδούς;
Ο ΟΦΗ αντίθετα είναι ένα κλαμπ που όσοι το ακολουθούν είναι δικοί του οπαδοί.
Αυτό του δίνει ένα ποιοτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων ομάδων που παρουσιάζεται να βρίσκονται στα ίδια…κυβικά με εκείνον.
Στόχος η 5η θέση
Στόχος της ομάδας,λοιπόν,πρέπει να είναι τα επόμενα χρόνια να ανέβει ένα σκαλοπάτι πιο πάνω στη δημοφιλία και να περάσει τον Άρη.
Η απόσταση δεν είναι τόσο μεγάλη αν σκεφτεί κανείς ότι ο ΟΦΗ δεν έχει εκμεταλλευτεί ακόμη το κρητικό στοιχείο, παρότι για δεκετίες υπήρξε μονοπώλιο στο 5ο νησί της Μεσογείου,ενώ ο Άρης αντίθετα βρίσκεται σε μια γεωγραφική περιοχή που υπάρχουν άλλες ομάδες και μία από αυτές (ο ΠΑΟΚ) πρωταγωνιστεί πανελλαδικά,φέρνοντας τίτλους στην πόλη της Θεσσαλονίκης.Άρα το πιο πιθανό είναι οι κιτρινόμαυροι να συρρικνωθούν τα επόμενα χρόνια και ο ΟΦΗ να μπορέσει να τους περάσει σε δημοφιλία,παρά να συμβεί το αντίστροφο.
Αρκεί φυσικά και ο Όμιλος να κάνει κάποια στιγμή καμιά επιτυχία πάλι και να σταματήσει να βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας.
Στο επικοινωνιακό κομμάτι πλέον τα πάει περίφημα, χρειάζονται όμως πάντα και επιτυχίες στο αγωνιστικό για να φτιάξεις νέους οπαδούς.