Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
13.9 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

O Yφ. Υποδομών στον ΣΚΑΪ Κρήτης: Το χρονοδιάγραμμα για το ΒΟΑΚ το 2023

Πρέπει να διαβάσετε

Κανένα περιθώριο περαιτέρω τροποποιήσεων στη μελέτη κατασκευής του νέου ΒΟΑΚ, δεν άφησε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην εκπομπή ΣΚΑΪ Τώρα και τη Φαίη Σφακιωτάκη. Μάλιστα ανέφερε χαρακτηριστικά πως «δε θα βρούμε ένα γαϊδούρι, να τα φορτώσουμε όλα πάνω».

Με τη διαβούλευση να έχει ολοκληρωθεί εδώ και καιρό, πρόσφατα το Υπουργείο Υποδομών ενημέρωσε την Περιφέρεια Κρήτης για τις προτάσεις που ενσωματώθηκαν στη μελέτη, προσφέροντας ικανοποίηση, ωστόσο τόσο το περιφερειακό συμβούλιο, όσο κάποιοι Δήμοι και το ΤΕΕ/ΤΑΚ εξακολουθούν να θεωρούν αναγκαία την ενσωμάτωση του συνόλου των προτάσεών τους.

«Ό,τι εντάσσουμε μέσα, το οποίο εκτινάσσει τους προϋπολογισμούς και δημιουργεί πρόσθετες τεχνικές δυσκολίες, ουσιαστικά όπως είπα και στον Περιφερειάρχη όταν συναντηθήκαμε, είναι μια βόμβα στα θεμέλια του έργου. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που πραγματοποιούνται αυτήν τη στιγμή όχι μόνο στην Ελλάδα. Θα έλεγα σε όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Μόνο το Χανιά-Ηράκλειο μαζί με την προαίρεση Κίσσαμος – Χανιά είναι ένα έργο που προσεγγίζει τα 1,7 δισ. ευρώ. Δεν μπορούμε λοιπόν να εντάξουμε όλα τα αιτήματα, γιατί αυτό θα μας δημιουργούσε το πρόβλημα να μην έχουμε προσφορές. Άρα μένουμε σε αυτά που μπορούμε και δεν εκτινάσσουν το κόστος του έργου, ώστε να έχουμε ένα έργο τα επόμενα χρόνια» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.

Με διόδια ο ΒΟΑΚ

Αναφορικά με τα διόδια, τόνισε πως εξ αρχής ήταν ξεκάθαρη η θέση της κυβέρνησης για την επιβολή τους. «Από κει και πέρα, με τον τρόπο που είναι στημένο το έργο, θα δίνεται η δυνατότητα στον παραχωρησιούχο να κάνει ουσιαστικές εκπτώσεις στους συχνούς χρήστες κι αυτό μάλιστα το πριμοδοτούμε. Εντός του αστικού ιστού δε θα υπάρχουν διόδια. Το κόστος των διοδίων είναι ορισμένο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ισχύει για όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας».

Ο σχεδιασμός για το 2023

Ως προς το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε χαρακτηριστικά:
-Το πρώτο ορόσημο είναι στα τέλη Μαρτίου. «Θα καλέσουμε τους υποψηφίους να μας δώσουν προσφορές. Αυτό είναι το πιο σημαντικό για το «Χανιά – Ηράκλειο».
-Στο «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» έχει στηθεί ήδη το εργοτάξιο κι έχουν ξεκινήσει πρόδρομες εργασίες.
-Για το «Χερσόνησος – Νεάπολη» αναμένεται η συμβασιοποίηση αρχές του 2023, ώστε να ξεκινήσουν κι εκεί εργασίες.
-Από το Καλό Χωριό μέχρι τη γέφυρα Φρουζή κι απ΄τη γέφυρα Φρουζή μέχρι την Παχειά Άμμο, «θα τα εντάξουμε αρχές του 2023 στο σχεδιασμό μας, στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, ώστε να βγουν κι αυτοί οι διαγωνισμοί στον αέρα».
-Οι μελέτες προχωρούν και για το «Σούδα-Αεροδρόμιο» στα Χανιά.
-Για την παράκαμψη Κισσάμου προχωράνε οι μελέτες από πλευράς Υπουργείου.

Πρόσω ολοταχώς για να γίνει η Κρήτη… «success story»!

«Στην Κρήτη έχει γίνει ένας σχεδιασμός, ώστε να τη μετατρέψουμε σε ένα νησί όπου η ανάπτυξη που θα έχει τα επόμενα χρόνια, θα είναι κάτι πρωτόγνωρο για όλη τη χώρα μας» κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα