Κανένα περιθώριο περαιτέρω τροποποιήσεων στη μελέτη κατασκευής του νέου ΒΟΑΚ, δεν άφησε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην εκπομπή ΣΚΑΪ Τώρα και τη Φαίη Σφακιωτάκη. Μάλιστα ανέφερε χαρακτηριστικά πως «δε θα βρούμε ένα γαϊδούρι, να τα φορτώσουμε όλα πάνω».
Με τη διαβούλευση να έχει ολοκληρωθεί εδώ και καιρό, πρόσφατα το Υπουργείο Υποδομών ενημέρωσε την Περιφέρεια Κρήτης για τις προτάσεις που ενσωματώθηκαν στη μελέτη, προσφέροντας ικανοποίηση, ωστόσο τόσο το περιφερειακό συμβούλιο, όσο κάποιοι Δήμοι και το ΤΕΕ/ΤΑΚ εξακολουθούν να θεωρούν αναγκαία την ενσωμάτωση του συνόλου των προτάσεών τους.
«Ό,τι εντάσσουμε μέσα, το οποίο εκτινάσσει τους προϋπολογισμούς και δημιουργεί πρόσθετες τεχνικές δυσκολίες, ουσιαστικά όπως είπα και στον Περιφερειάρχη όταν συναντηθήκαμε, είναι μια βόμβα στα θεμέλια του έργου. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που πραγματοποιούνται αυτήν τη στιγμή όχι μόνο στην Ελλάδα. Θα έλεγα σε όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Μόνο το Χανιά-Ηράκλειο μαζί με την προαίρεση Κίσσαμος – Χανιά είναι ένα έργο που προσεγγίζει τα 1,7 δισ. ευρώ. Δεν μπορούμε λοιπόν να εντάξουμε όλα τα αιτήματα, γιατί αυτό θα μας δημιουργούσε το πρόβλημα να μην έχουμε προσφορές. Άρα μένουμε σε αυτά που μπορούμε και δεν εκτινάσσουν το κόστος του έργου, ώστε να έχουμε ένα έργο τα επόμενα χρόνια» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.
Με διόδια ο ΒΟΑΚ
Ο σχεδιασμός για το 2023
-Στο «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» έχει στηθεί ήδη το εργοτάξιο κι έχουν ξεκινήσει πρόδρομες εργασίες.
-Για το «Χερσόνησος – Νεάπολη» αναμένεται η συμβασιοποίηση αρχές του 2023, ώστε να ξεκινήσουν κι εκεί εργασίες.
-Από το Καλό Χωριό μέχρι τη γέφυρα Φρουζή κι απ΄τη γέφυρα Φρουζή μέχρι την Παχειά Άμμο, «θα τα εντάξουμε αρχές του 2023 στο σχεδιασμό μας, στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, ώστε να βγουν κι αυτοί οι διαγωνισμοί στον αέρα».
-Οι μελέτες προχωρούν και για το «Σούδα-Αεροδρόμιο» στα Χανιά.
-Για την παράκαμψη Κισσάμου προχωράνε οι μελέτες από πλευράς Υπουργείου.