“Πολλοί συνδημότες, όταν ταξιδεύουν σε γειτονικούς δήμους βλέπουν ότι η κατάσταση της καθαριότητας εκεί είναι καλύτερη (σε σχέση με το Ηράκλειο). Αλλά θα πρέπει να ξέρουν ότι και τα έσοδα της καθαριότητας στους συγκεκριμένους δήμους είναι υψηλότερα.
Και τα έσοδα της Υπηρεσίας Καθαριότητας είναι τα δημοτικά τέλη. Με απλή συλλογιστική λοιπόν, όσο περισσότερα έσοδα έχει η Καθαριότητα, τόσο καλύτερα θα εκτελεί την υπηρεσία που προσφέρει”.
Με αυτή τη φράση ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Γιαλιτάκης, προανήγγειλε ουσιαστικά τα δύσκολα θέματα , όπως αυτό των δημοτικών τελών και ενδεχόμενης αύξησής τους, που πρόκειται να συζητηθούν, πιθανότατα τον επόμενο μήνα στο δημοτικό συμβούλιο Ηρακλείου, όταν παρουσιαστεί το Επιχειρησιακό Σχέδιο της Καθαριότητας.
Ο κ. Γιαλιτάκης μίλησε την Πέμπτη 10 Απριλίου στον ΣΚΑΙ Κρήτης 92.1 και στην εκπομπή των Σωτήρη Μεταξά και Κώστα Κεφαλογιάννη, αρχικά για την απώλεια 86 συμβασιούχων από την Υπηρεσία Καθαριότητας: “Την περασμένη εβδομάδα, το δικαστήριο αποφάσισε την παύση εργασίας, την απόλυση δηλαδή, 86 συμβασιούχων, 80 εργατών καθαριότητας και 6 οδηγών. Πρόκειται για ένα βαρύ πλήγμα για την Υπηρεσία, ωστόσο ήταν κάτι αναμενόμενο, αφού μιλάμε για παρατασιούχους από το 2015 και το 2017!
Ως δημοτική αρχή, δείξαμε αντανακλαστικά και εισηγηθήκαμε την Δευτέρα 7 Απριλίου στο δημοτικό συμβούλιο την πρόσληψη νέων οκταμηνιτών. Και συγκεκριμένα 30 οδοκαθαριστών, 50 συνοδών απορριμματοφόρων και 7 οδηγών. Κάτι που δεν μπορούσε να γίνει προτού εκδοθεί η δικαστική απόφαση, αφού οι θέσεις που προκηρύξαμε καλύπτονταν”.
Όπως εξήγησε ο κ. Γιαλιτάκης για τις νέες προσλήψεις, με δεδομένο ότι η διαδικασία περνάει από τον ΑΣΕΠ, θα χρειαστούν περίπου 20 με 25 μέρες: “Μέχρι στιγμής, τα δρομολόγια της αποκομιδής βγαίνουν κανονικά και αυτό θα είναι το κύριο μέλλημα της δημοτικής αρχής και κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας: οι κάδοι να αδειάζουν”.
Ο Αντιδήμαρχος τόνισε ότι τις επόμενες ημέρες αναμένεται η έκδοση της αρνητικής απόφασης για ακόμα 43 εργαζομένους. Και συνολικά, μαζί με τους 86 που έφυγαν, όλοι αυτοί αποτελούν περίπου το 60% της επιχειρησιακής δύναμης της Υπηρεσίας Καθαριότητας (αποκομιδή και οδοκαθαρισμός) . Εκτίμησε πάντως ότι καθώς η αντικατάστασή τους έχει δρομολογηθεί, το καλοκαίρι η κατάσταση θα είναι καλύτερη αφού θα υπάρχει σταθεροποιημένο ανθρώπινο δυναμικό.
Αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της ψήφισης του Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών, ο οποίος θα έρθει προς διαβούλευση στο δημοτικό συμβούλιο, μετά το Πάσχα αλλά και στο Επιχειρησιακό Σχέδιο της Καθαριότητας που επίσης αναμένεται να ξεκινήσει να συζητείται τον επόμενο μήνα: “Το σχέδιο θα μας δείξει και που θέλουμε να πάμε στο μέλλον, πώς θα ενισχυθούμε και σε ανθρώπινους πόρους και σε εξοπλισμό. Θα πρέπει λοιπόν να συζητήσουμε πώς θα φτιάξουμε μια Υπηρεσία Καθαριότητα επαρκή που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της πόλης και σε όλα τα καινούργια ζητήματα που έχουν προκύψει. Δεν μας ικανοποιεί η κατάσταση της καθαριότητας και θέλουμε να τη βελτιώσουμε κάνοντας άλματα, όχι απλώς επουλώνοντας πληγές”.
Τέλος, για τις αντιδράσεις των εργαζομένων στην καθαριότητα όσον αφορά την πιθανότητα συνεργασίας με ιδιώτη στην αποκομιδή, ο Αντιδήμαρχος απάντησε: “Ο Οργανισμός Εσωτερικών Υπηρεσιών θα μας δίνει τη δυνατότητα για πρόσληψη μόνιμου προσωπικού αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει από την μια στιγμή στην άλλη. Χρειάζεται χρόνος. Την ίδια ώρα, καταγράφεται από τους πολίτες μια αδυναμία της Υπηρεσίας να ανταποκριθεί στις ανάγκες της πόλης. Και οι ανάγκες είναι εκεί έξω. Τα απορρίμματα είναι εκεί έξω, τα ογκώδη είναι εκεί έξω και δεν μπορούν να περιμένουν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Άρα λοιπόν, πρέπει όλα να συζητηθούν με ειλικρίνεια για να βρούμε τους τρόπους με τους οποίους και μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα η κατάσταση θα βελτιωθεί και θα έχουμε μια καθαρή πόλη. Και θα συζητήσουμε και για τα δημοτικά τέλη που είναι τα χαμηλότερα στη χώρα”.
Ακούστε εδώ όσα είπε ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Γιαλιτάκης στον ΣΚΑΙ Κρήτης 92.1: