Αναδεικνύοντας την μεροληψία του νέου Αναπτυξιακού Νόμου της ΝΔ υπέρ των μεγάλων επιχειρήσεων και εις βάρος των μικρότερων, πραγματοποιήθηκε η τοποθέτηση του Τομεάρχη Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη στην Διαρκή Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Ο Χάρης Μαμουλάκης επεσήμανε ότι πρόκειται για την τροποποίηση του προηγούμενου νόμου της ΝΔ, ο οποίος ουσιαστικά απέτυχε να εφαρμοστεί, χωρίς μάλιστα να υπάρχει οποιοσδήποτε απολογισμός, υπενθυμίζοντας ότι και τότε «Η ΝΔ εγγυήθηκε ισχυρή ανάπτυξη και ο κ. Γεωργιάδης το 2022 διερρήγνυε τα ιμάτια του στη Βουλή για την αποτελεσματικότητα του αναπτυξιακού νόμου. Τι συνέβη τελικά; 3 χρόνια στασιμότητας παρά τις οποίες διαβεβαιώσεις. Χαρακτηριστικό δε το ότι προκηρύχθηκαν μόλις 4 καθεστώτα από τα 13 και δεν συντελέστηκε καμία εκταμίευση.».
Ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε συγκριτική αναφορά του προηγούμενου Αναπτυξιακού Νόμου της ΝΔ με αυτόν του ΣΥΡΙΖΑ το 2016, όπου παρατηρούνται:
|
ΝΟΜΟΣ 4399/2016 |
ΝΟΜΟΣ 4887/2022 |
ΣΥΝΟΛΟ ΥΠΑΓΩΓΩΝ |
2.258 |
550 |
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΓΚΡΙΣΕΩΝ (€) δημόσια δαπάνη |
2,2 δις. ευρώ |
600 εκατ. ευρώ |
ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ |
17.308 |
6.400 |
ΠΔΕ ΕΤΗΣΙΟ Μ.Ο |
7,3 δις. ευρώ |
13,3 δις. ευρώ |
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Χάρης Μαμουλάκης, από τις διατάξεις δεν φαίνεται να προκύπτει σύνδεση του προτεινομένου αναπτυξιακού μοντέλου, με αυτό που παραδοσιακά ονομάζουμε αειφόρο βιώσιμη ανάπτυξη. Παρουσιάζοντας σειρά παραδειγμάτων που αποδεικνύουν τα παραπάνω και τονίζοντας την έλλειψη εγγυήσεων για όσα χρειάζεται η χώρα για την ενίσχυση των επενδύσεων, την ταχύτητα των διαδικασιών και την εξισορρόπηση των περιφερειακών ανισοτήτων, ο Χάρης Μαμουλάκης κατέληξε: «Σε κάθε περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο προηγούμενος αναπτυξιακός διέψευσε πλήρως τις προσδοκίες της κοινωνίας, οι προτεινόμενες τροποποιήσεις και η δέσμευση του Υπουργού ειδικότερα ως προς την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, εύλογα αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερη επιφυλακτικότητα ακόμη και από τους ίδιους τους φορείς. Το 2022 όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αφουγκράστηκε τις συνέπειες και τις ελλείψεις του προηγούμενου νόμου κατηγορήθηκε για κινδυνολογία και καταστροφολογία. Δυστυχώς εκ του αποτελέσματος επιβεβαιώθηκε πανηγυρικά. Σήμερα, δυστυχώς υπάρχει ο κίνδυνος να γίνουμε ξανά στο ίδιο έργο θεατές. Με το παρόν νομοσχέδιο είναι ξεκάθαρο ότι η βαρύτητα δίνεται σε μεγαλύτερου μεγέθους επιχειρήσεις, ενώ οι μικρομεσαίες είναι αυτές που αγωνίζονται να επιβιώσουν. Ο αποκλεισμός των ατομικών επιχειρήσεων, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, το επιβεβαιώνει. Μόνο που σήμερα υπάρχει μια μεγάλη διαφορά, πλέον εξαντλούνται τα χρονικά περιθώρια για λανθασμένους χειρισμούς και για αλόγιστη ή μη ορθά κατευθυνόμενη χρήση των αναπτυξιακών διαθέσιμων πόρων. Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει να καταστεί σαφές στην Κυβέρνηση Ν.Δ. ότι ο παραγωγικός μετασχηματισμός προϋποθέτει και απαιτεί ισχυρά θεσμικά εργαλεία, δίκαιη κατανομή των κινήτρων και των πόρων, εγγυήσεις διαφάνειας και πλήρη συμβατότητα με τις ανάγκες της κοινωνίας και της παράγωγης.».