Ο Ακάθιστος ύμνος θεωρείται ένα αριστούργημα της Βυζαντινής υμνογραφίας και το περιεχόμενο του περιλαμβάνει την εξύμνηση της ενανθρώπισης του Θεού μέσω της Θεοτόκου ,μεταδίδοντας συναισθήματα χαράς και αγαλλίασης κάθε Παρασκευή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής ,προς το χριστιανικό ορθόδοξο εκκλησίασμα.
Η ιστορία γράφει ότι όταν το έτος 626μ.χ.και ενώ ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Ηράκλειος ηγείτο εκστρατείας εναντίον των Περσών, η Κωνσταντινούπολη πολιορκήθηκε αιφνιδίως από τους Αβάρους.
Σε συνεργασία με τους Πέρσες την 7η προς 8η Αυγούστου ετοιμάζονταν για την τελική επίθεση, όταν κατά τη διάρκεια της νύχτας φοβερός ανεμοστρόβιλος κατέστρεψε τον εχθρικό στόλο , ενώ η αντεπίθεση των αμυνόμενων με την περιφορά της εικόνας της Παναγίας από τον Πατριάρχη Σέργιο, ανάγκασε τούς Πέρσες με τους Αβάρους να εγκαταλείψουν την πολιορκία αποχωρώντας άπρακτοι.
Η Πόλη είχε σωθεί από την μεγαλύτερη απειλή μέχρι τότε της ιστορίας της και ο λαός απέδωσε την σωτηρία του στην βοήθεια της Θεοτόκου.
Σύμφωνα με την παράδοση αργότερα συγκεντρώθηκαν στο ναό της Παναγίας και το πλήθος όρθιο έψαλλε τον από τότε ονομαζόμενο «Ακάθιστο Ύμνο» στην Παναγία αποδίδοντας τα «νικητήρια» και την ευγνωμοσύνη του στην «υπερμάχω στρατηγώ».
Φέτος όπως και πέρυσι ο Ακάθιστος Ύμνος με τους χαιρετισμούς της Θεοτόκου ψάλλεται στις εκκλησίες χωρίς την παρουσία πιστών, ενώ την ίδια ώρα «σφίγγει ο κλοιός της πολιορκίας» στις πόλεις και στα χωριά από ένα ‘ύπουλο .αόρατο κι επικίνδυνο εχθρό, τον φονικό κοροναϊό .
Ο λαός που ευρίσκεται σε κατάσταση πολιορκίας αισθάνεται φοβισμένος ,κουρασμένος και οικονομικά εξαντλημένος.
Διανύουμε το τρίτο κύμα της πανδημιακής κρίσης και με την κορύφωση της τα «αποθέματα άμυνας» εξαντλούνται ,αφού η κυβέρνηση ανακοίνωσε την σταδιακή απελευθέρωση των περιοριστικών μέτρων .
Από μία πλευρά θεωρείται λογικό ,αφού όλη η χώρα ,κυβέρνηση αντιπολίτευση ,πολίτες δεν έχουν άλλη συζήτηση από το πώς και πότε θα ανοίξει η αγορά , τα σχολεία , η εστίαση κ.λπ.
Το μακρύ lockdown δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα ,παρά του ότι συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες η Ελλάδα ευρίσκεται σε καλύτερη επιδημιολογική θέση.
Το ζητούμενο είναι να βρεθεί μια μέση λύση όπως λέγεται η χρυσή τομή , ούτε να οδηγηθούμε σε απόλυτη χαλάρωση ούτε να μείνουμε όπως είμαστε.
Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο της πανδημίας ,οι εμβολιασμοί προχωράνε με ικανοποιητικό ρυθμό και δεν χρειάζονται βεβιασμένες κινήσεις.
Ο κοροναϊός έχει αποδείξει μέχρι σήμερα ότι δεν κάνει διακρίσεις σε πλούσιους, φτωχούς ,ούτε σε δεξιούς ή αριστερούς .
Κάποιοι κατά ένα περίεργο τρόπο εξακολουθούν ακόμη και σήμερα να τον αντιμετωπίζουν ανάλογα με τίς προτιμήσεις τους ή τα συμφέροντα τους .
Προσπαθούν να εκμαιεύσουν τις απαντήσεις που τους βολεύουν, αγνοώντας ότι το πραγματικό υπέρτατο συμφέρον όλων των πολιτών είναι το συλλογικό συμφέρον και η προστασία της Δημόσιας υγείας.
Το άνοιγμα του λιανεμπορίου και η πιλοτική απελευθέρωση των διαδημοτικών μετακινήσεων τα Σαββατοκύριακα για άσκηση σε υπαίθριους χώρους ,συνιστούν μικρές ανάσες για την οικονομία και την κοινωνία ,οι οποίες πρέπει να λειτουργήσουν με προσοχή, χωρίς περιθώρια για οποιαδήποτε χαλάρωση.
Δεν υπάρχει κάποιο μυστικό όπλο που μπορεί να χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση και να εξαφανίσει τον κοροναϊό μέσα σε λίγες ημέρες, για να απαιτούμε από αυτήν να καταργήσει την πανδημία με μία πολιτική απόφαση.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο τελευταίο μέρος του μαραθωνίου της πανδημίας.
Αν γίνουν λανθασμένες κινήσεις υπό την πίεση των συνθηκών και των οικονομικών προσδοκιών , αντί να «κερδίσουμε» το Πάσχα θα χάσουμε τα αυγά και τα πασχάλια .
Η ελληνική κοινωνία ασφυκτιά ,κουρασμένη και απογοητευμένη από την πολύμηνη πανδημική πολιορκία και αισθάνεται έτοιμη για την ηρωική έξοδο της επιστροφής στην κανονικότητα της.
Σε αυτό πρέπει να δείξουμε ψυχραιμία και να κάνουμε υπομονή μέχρι την τελευταία Παρασκευή της Τεσσαρακοστής με την ελπίδα να επικρατήσει ένας υπό την μεταφορική έννοια του λόγου νέος καταστροφικός για τα σταγονίδια του κοροναϊού ανεμοστρόβιλος.
Μέχρι τότε ας επιδείξουμε την απαιτούμενη θρησκευτική ευλάβεια στην τήρηση των μέτρων, κατά του κοροναϊού , για να παραβρεθούμε στην εκκλησία την τελευταία Παρασκευή της Τεσσαρακοστής , ψάλλοντας όρθιοι τον ύμνο των Χαιρετισμών, Χαίρε ,Νύμφη ανύμφευτέ.