Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025
13.3 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Νερό από το Φράγμα Αποσελέμη μέχρι τον Φεβρουάριο στο Ηράκλειο και στο… βάθος ο Αλμυρός

Πρέπει να διαβάσετε

Μπορεί να οδεύουμε στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του δεύτερου μήνα του χειμώνα, όμως υπάρχουν περιοχές της Κρήτης που ακόμα δεν έχουν λάβει την πολυπόθητη «ανάσα» από τις βροχοπτώσεις. Το πρόβλημα εντοπίζεται για ακόμη μια φορά στο Ηράκλειο και το Λασίθι, με αποτέλεσμα να μην ανεβαίνει ικανοποιητικά η στάθμη του νερού στο Φράγμα  Αποσελέμη που υδροδοτεί, έστω και με μειωμένες ποσότητες πλέον, τους Δήμους Ηρακλείου, Χερσονήσου και Αγίου Νικολάου.

Το 85% των αναγκών για νερό στον Δήμο Ηρακλείου καλύπτεται πλέον από τις 60 ενεργές γεωτρήσεις, με την ημερήσια κατανάλωση νερού να ανέρχεται στα 60.000 κυβικά νερού και ετησίως στα 20 εκατομμύρια. Από το Φράγμα Αποσελέμη, ετησίως ο Δήμος Ηρακλείου υδροδοτείται με 3,5 εκατομμύρια κυβικά, για λίγο όμως ακόμη χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων Τηλεόρασης CRETA και την Μίρκα Οικονομοπούλου ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ Γιώργος Βουρεξάκης, με βάση τα έως τώρα δεδομένα το νερό από το Φράγμα Αποσελέμη επαρκεί μέχρι τον Φεβρουάριο!

Με το δεδομένο ότι έχουν απομείνει μόλις λίγες ημέρες και ο «εφιάλτης» της λειψυδρίας το ερχόμενο καλοκαίρι είναι ορατός, η ΔΕΥΑΗ έχει επιδοθεί σε έναν «αγώνα δρόμου» αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις για να καλυφθεί το 15% των αναγκών για τις περιοχές του Δήμου Ηρακλείου: το σενάριο των γεωτρήσεων είναι πολύ πιθανό αλλά και πολύ… ακριβό, καθώς κάθε γεώτρηση έχει κόστος για τη ΔΕΥΑΗ 200.000 ευρώ, σύμφωνα με τον κ. Βουρεξάκη και έτσι μπαίνει σε πιο σοβαρή βάση η αξιοποίηση του νερού από τον Αλμυρό Ποταμό.

Σύμφωνα με τον κ. Βουρεξάκη έχουν ήδη γίνει συζητήσεις με τον Δήμο Μαλεβιζίου, ενώ τώρα μένει να διευθετηθεί με ποιον τρόπο θα δημιουργηθεί νέος αγωγός από το σημείο όπου θα γίνεται η αφαλάτωση από τον Αλμυρό και θα κατευθύνεται μέχρι τις κεντρικές δεξαμενές του Δήμου Ηρακλείου.

Αναμένεται η διενέργεια προμελέτης για να διαπιστωθούν το συνολικό κόστος κατασκευής του μεγάλου αυτού αγωγού, το κόστος της αφαλάτωσης αλλά και του κυβικού νερού. Το αισιόδοξο σενάριο, σύμφωνα με τον κ. Βουρεξάκη είναι το έργο να έχει κατασκευαστεί σε έναν χρόνο, όμως το συντομότερο δυνατόν, προκειμένου να ξεκινήσουν και άμεσα οι διαδικασίες, πρέπει να βρεθεί η χρηματοδότηση.

«Το γεφύρι της Άρτας των… Μαλίων»

«Ολημερίς τον επιδιορθώνουν όμως το βράδυ γκρεμίζεται» ο πολύπαθος αγωγός των Μαλίων, με έτος κατασκευής το 1961! Ένας αγωγός που περισσότερα προβλήματα παρά οφέλη τελικά προκαλεί, αφού είναι ενδεικτικό πως το 2024 είχε σπάσει 12 φορες. Τελευταία μεγάλη ζημιά είχε προκληθεί μόλις τον Δεκέμβριο, οπότε και για τέσσερις ημέρες, περιοχές του Ηρακλείου, όπως η Νέα Αλικαρνασσός, η Καλλιθέα, ο Κατσαμπάς, ο Καρτερός και ο Πρασσάς είχαν μείνει κυριολεκτικά χωρίς σταγόνα νερού.

Αίτημα της ΔΕΥΑΗ είναι το έργο αντικατάστασης του αγωγού των Μαλίων, που κοστίζει περίπου στα 10 εκατ. ευρώ, να ενταχθεί στο έργο υλοποίησης του ΒΟΑΚ, αίτημα που έχει γνωστοποιήσει και στο Υπουργείο Υποδομων και Μεταφορών.

in_article_2_mobile

Δημοφιλή

Σχετικά άρθρα