Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024
19.4 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Νέος ΚΟΚ – Λευτέρης Μιχελάκης: «Πρόχειρες παρεμβάσεις δεν κάνουν θαύματα»

Πρέπει να διαβάσετε

Της Σώτιας Πεντεδήμου

Με την Κρήτη να θρηνεί στο πρώτο 9μηνο του έτους 45 νεκρούς και με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να κάνει ειδική αναφορά στα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου στη ΔΕΘ, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

«Δεν περιμένουμε θαύματα από το νέο ΚΟΚ. Δεν θα κάνει θαύματα. Δεν έχουμε ένα μακρόπνοο σχεδιασμό για την οδική κυκλοφορία αλλά μιλάμε για πρόχειρες παρεμβάσεις. Δυστυχώς η συζήτηση ξεκινάει… κάτω από το μηδέν, όταν ακόμα συζητάμε για την υποχρεωτική χρήση κράνους», τόνισε μιλώντας στον ΣΚΑΙ Κρήτης 92,1 και την Σώτια Πεντεδήμου ο Γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής  Λευτέρης Μιχελάκης,

Υπενθυμίζεται ότι μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές στο νέο ΚΟΚ είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας στον αστικό ιστό από 50 σε 30 χλμ./ώρα, ενώ έξω από τα σχολεία το όριο πέφτει στα 20 χλμ./ώρα. Παράλληλα, αυξάνονται οι ποινές για σοβαρές παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη και η μη χρήση κράνους.  Επίσης, οι παραβάσεις θα κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την επικινδυνότητά τους, και οι επαναλαμβανόμενοι παραβάτες θα αντιμετωπίζουν αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως και για 5 χρόνια, φυλάκιση και πρόστιμα που μπορεί να φτάνουν τα 10.000 ευρώ.

«Ο νέος Κώδικας έχει θετικά και αρνητικά σημεία αλλά δεν μπορείς να βάλεις τάξη σε ό,τι συμβαίνει σήμερα στους δρόμους με τις όποιες αλλαγές του ΚΟΚ. Παραμένει ζητούμενο ο σχεδιασμός της οδικής κυκλοφορίας όχι μόνο στην Κρήτη αλλά και σε όλη την Ελλάδα», ανέφερε ο κ.Μιχελάκης.

Ακούστε εδώ όσα είπε ο κ. Μιχελάκης στον ΣΚΑΙ Κρήτης 92.1: 

Τα έξι κύρια σημεία του νέου ΚΟΚ:

  1. Υποχρεωτική χρήση του κράνους, τόσο για τις μεγάλες όσο και για τις μικρότερες μοτοσικλέτες.Αυστηρές ποινές στους υπότροπους παραβάτες
  2. Η μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό. Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι η ταχύτητα πρέπει να μειωθεί, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στις πόλεις, με το 74% αυτών να προκαλούν νεκρούς ή τραυματίες. Η μείωση της ταχύτητας είναι ένα κρίσιμο μέτρο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
  3. Η διαμόρφωση των οδών με στόχο τη μείωση της ταχύτητας και την προώθηση της μικροκινητικότητας. Η δημιουργία ασφαλών δρόμων θα συμβάλει στη μείωση της ταχύτητας και θα προωθήσει τη χρήση ποδηλάτων και πατινιών, πάντα με όρους ασφάλειας. Μιλάμε για ταχύτητες των έως 25 km/h σε τέτοιου είδους οχήματα, με κράνος και όλους τους κανόνες ασφαλείας. Επιπλέον, δίνουμε έμφαση στη διήθηση της κυκλοφορίας των μοτοσικλετιστών. Με τη νέα προσέγγιση, οι μοτοσικλετιστές θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια χωρίς να παρεμποδίζονται από τη συμφόρηση των αυτοκινήτων. Η μικροκινητικότητα, λοιπόν, είναι ένα κρίσιμο σημείο, και προωθούμε τη χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών πατινιών, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή τους χρήση.
  4. Αντικοινωνική συμπεριφορά – υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά.
  5. Απενοχοποίηση οχημάτων και υπευθυνότητα οδηγών

6.Υψηλή τιμωρία: α) κόκκινο, β) κράνος, γ) αλκοόλ, δ) ζώνη,ε) το κινητό.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα