Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου, 2024
7.2 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

«Μίτος»: Νέες παρεμβάσεις από 1η Ιανουαρίου – Συνεχίζεται η «μάχη» κατά της γραφειοκρατίας

Πρέπει να διαβάσετε

«Μάχη» κατά της γραφειοκρατίας συνεχίζει να δίνει ο «Μίτος», στον οποίο μέχρι σήμερα έχουν δημοσιευθεί 3.690 διαδικασίες από 33 φορείς, ενώ σε αρχικό ή τελικό στάδιο επεξεργασίας για δημοσίευση βρίσκονται άλλες 913.

Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα mitos.gov.gr, οι ενδιαφερόμενοι -φυσικά και νομικά πρόσωπα- μπορούν να αναζητήσουν στάδια υλοποίησης διαδικασιών του Δημοσίου, τα σημεία εξυπηρέτησης (φυσικά ή/και διαδικτυακά), τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ο εκτιμώμενος χρόνος διεκπεραίωσης, το κόστος των παραβόλων (όπου απαιτούνται), η ισχύουσα νομοθεσία κ.α.

Πρόσφατα το αρμόδιο υπουργείο Εσωτερικών, προχώρησε στη θέσπιση νέου πλαισίου λειτουργίας του «Μίτος», με τον οποίο όλοι οι φορείς μιας νομοθετικής ή κανονιστικής ρύθμισης, υποχρεούνται κατά την προώθησή της προς δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, να ενημερώνουν για αλλαγές που πρέπει να επέλθουν στο σύστημα του μητρώου.

Αυτόματη ενημέρωση

Με σχετική εγκύκλιο η υφυπουργός Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη ενημερώνει ότι από 1η Ιανουαρίου 2025, τίθεται σε εφαρμογή νέος μηχανισμός που θα ενημερώνει αυτόματα τους αρμόδιους υπαλλήλους για κάθε νομοθετική ρύθμιση ή κανονιστική πράξη με την οποία θεσπίζεται νέα διοικητική διαδικασία ή τροποποιείται ή καταργείται υφιστάμενη διαδικασία.

Οι τελευταίοι θα πρέπει καταχωρίζουν τις αλλαγές στην πλατφόρμα το αργότερο 10 ημέρες από τη δημοσίευση στο ΦΕΚ.

Οι κατηγορίες

Στην πρώτη σελίδα της πλατφόρμας παρουσιάζονται ομαδοποιημένες οι διοικητικές διαδικασίες σε τρεις κατηγορίες: με βάση γεγονότα της ζωής, τις ομάδες που αφορούν και βάσει είδους.

Στην πρώτη κατηγορία, η ομαδοποίηση των υπηρεσιών είναι ίδια με αυτήν του gov.gr (με το οποίο άλλωστε είναι διασυνδεδεμένο): «Γεωργία και κτηνοτροφία», «Δικαιοσύνη», «Εκπαίδευση», «Επιχειρηματική δραστηριότητα», «Εργασία και ασφάλιση», «Οικογένεια», «Περιουσία και φορολογία», «Πολίτης και καθημερινότητα», «Πολιτισμός, αθλητισμός και τουρισμός», «Στράτευση», και «Υγεία και πρόνοια».

Στη δεύτερη κατηγορία, οι διαδικασίες είναι ταξινομημένες ανάλογα με τους ενδιαφερόμενους: πολίτες, δημόσιους υπαλλήλους, δημόσιους φορείς, ελεύθερους επαγγελματίες, επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα – νομικές οντότητες.

Στην τρίτη κατηγορία, οι συναλλασσόμενοι μπορούν να αναζητήσουν την κάθε διαδικασία ανά είδος ως εξής: άδειες, ανανεώσεις, αποζημιώσεις, βεβαιώσεις, δηλώσεις, εγγραφές, έλεγχοι, εσωτερικές διαδικασίες δημοσίου, καταγγελίες, πιστοποιητικά και συντάξεις.

Στο «Μίτος» καταχωρίζονται τόσο οι πάγιες όσο και οι έκτακτες (ad hoc) διοικητικές διαδικασίες (π.χ. αποζημίωση πλημμυροπαθών/πυροπαθών), καθώς και οι εποχικές διαδικασίες που παρουσιάζουν ετήσια ή άλλη επαναληψιμότητα (π.χ. επιδότηση ελαιολάδου, χορήγηση εποχικού επιδόματος, χορήγηση δελτίου κοινωνικού τουρισμού).

Στην πλατφόρμα υπάρχει η δυνατότητα εγγραφής (με τους κωδικούς taxisnet) ώστε να λαμβάνονται ειδοποιήσεις για μελλοντικές αλλαγές σε κάθε επιλεγμένη διαδικασία, αλλά και για ανατροφοδότηση αναφέροντας τυχόν σφάλμα στην καταγραφή μιας διαδικασίας.

Σκοπός της παρέμβασης είναι η ανάπτυξη ενός μοναδικού σημείου αναφοράς για όλες τις διαδικασίες του Δημοσίου με κύριους στόχους την καταγραφή, αποτύπωση και μοντελοποίηση των υφιστάμενων διαδικασιών των δημοσίων υπηρεσιών, τη συνεχή επικαιροποίηση των διαδικασιών μετά από κάθε μεταβολή και τη δημιουργία μιας βάσης προκειμένου σε επόμενη φάση να διαπιστωθούν οι περιπτώσεις που είναι δυνατή η μείωση ή ακόμα και η κατάργηση δικαιολογητικών και διατυπώσεων.

Πηγήcnn.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα