Σε …«εργαλείο» διαχείρισης της πανδημίας έχουν μετατραπεί οι άδειες των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας δεδομένων και των μεγάλων ελλείψεων σε οχήματα και συρμούς εξαιτίας των οποίων εικόνες συνωστισμού όπως αυτές σε γραμμές των τρόλεϊ ή οι πρόσφατες από το σταθμό του μετρό στο Μοναστηράκι εξακολουθούν να υπάρχουν εν μέσω κορύφωσης της πανδημίας. Κι αυτό παρά τις επίσημες διαβεβαιώσεις ότι φαινόμενα συνωστισμού και πληρότητας άνω του 65% δεν παρατηρούνται παρά μόνο στο 5% των γραμμών.
Ετσι, μετά την αναστολή των αδειών των εργαζομένων κατά περίπου 20% που είχε εξαγγείλει το υπουργείο Μεταφορών πέρυσι το καλοκαίρι για τους εργαζομένους σε όλες τις συγκοινωνιακές εταιρίες τον Αύγουστο του 2020, ήρθε η ψηφισμένη δια νόμου αναστολή αδειών για τις γιορτές των Χριστουγέννων στους εργαζομένους στην κίνηση, κυρίως οδηγούς, στα οδικά μέσα (λεωφορεία και τρόλει) η οποία επρόκειτο να πληρωθεί με 500 ευρώ. Τα χρήματα τελικώς δόθηκαν μόλις λίγες ημέρες πριν αλλά επρόκειτο για μικτές αποδοχές, οι οποίες λόγω των κρατήσεων έφταναν περίπου τα 350 ευρώ.
Διαβάστε επίσης: Μετρό: Ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες – Πού θα στηθούν τα εργοτάξια για τη γραμμή 4
Τις τελευταίες ημέρες επιχειρείται από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) η χορήση με το …ζόρι τμήματος της κανονικής άδειας των εργαζομένων για το 2021 έως τις αρχές Μαΐου, όπως καταγγέλλουν τα σωματεία τους.
Με έγγραφό της η διοίκηση της εταιρίας ζητεί εν μέσω πανδημίας και σε μία περίοδο που η κίνηση στα ΜΜΜ είναι μεγάλη, «τον προγραμματισμό λήψης της κανονικής άδειας κατά τουλάχιστον το 1/4 αυτής που θα χορηγηθεί μέχρι τις 7 Μαΐου 2021». Οι άδειες θα πρέπει να δηλωθούν έως τις 31 Μαρτίου, ενώ ακολούθως οι εργαζόμενοι οφείλουν να έχουν πάρει το 1/2 της άδειάς τους έως τις 30 Σεπτεμβρίου (με δήλωση έως τις 31 Μαίου) και το υπόλοιπο έως τη λήξη του έτους.
«Το ζήτημα είναι ότι πλέον οι προϊστάμενοι δηλώνουν μόνοι τους τις άδειες κι αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά», επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό Αθήνας (ΣΕΛΜΑ), Σπύρος Ρεβύθης προσθέτοντας πως «είναι εντελώς παράλογο την ώρα που η πολιτική ηγεσία αλλά και ολόκληρη η κοινωνία ζητεί πύκνωση των δρομολογίων για την αποφυγή συνωστισμού σε αποβάθρες και συρμούς, η διοίκηση της εταιρίας να επικαλείται τον νόμο για την εφαρμογή της λήψης των κανονικών αδειών για “αναψυχή”».
Κι αυτό σε μία εταιρία, στην οποία μόλις έφτασαν οι πρώτοι από τους νεοπροσληφθέντες υπαλλήλους, οι οποίοι ωστόσο θα πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν για να ενταχθούν λειτουργικά στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρίας που μετρά ήδη πάνω από 750 κενές οργανικές θέσεις, αφού στη ΣΤΑΣΥ σήμερα εργάζονται 2.350 άτομα αντί για 3.127 που ορίζει το οργανόγραμμα.
Κοινή ανακοίνωση, με την οποία αντιδρούν στην υποχρεωτική λήψη αδειών τώρα εξέδωσαν και τα πέντε σωματεία της εταιρίας καλώντας τη διοίκηση της εταιρίας να ανακαλέσει το έγγραφό της προς τους εργαζομένους. Απαντούν μάλιστα και στο επιχείρημα της μη εξάντλησης του χρόνου άδειας μέχρι το τέλος κάθε έτους από ορισμένους εργαζομένους σημειώνοντας πως «Η υπηρεσία κάθε στιγμή γνωρίζει το υπόλοιπο της αδείας κάθε εργαζομένου. Δύναται, επομένως, στο τελευταίο τετράμηνο του έτους να παρέμβει έτσι ώστε να λάβει ο κάθε εργαζόμενος την άδειά του και να μην υποχρεωθεί να καταβάλει αποζημίωση».
Αποσπάσεις στον ΟΑΣΘ
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα όσα κατήγγειλε χθες στη Βουλή ο αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης, «υπάρχουν εκατόν εβδομήντα επτά αποσπάσεις οδηγών, μάχιμης ειδικότητας η οποία θα βοηθούσε στην πύκνωση των δρομολογίων και στον ΟΑΣΘ. Παρ’ όλα αυτά, οι περισσότεροι από αυτούς συνεχίζουν να μετακινούνται σε θέσεις γραφείου ή σε άλλες Υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να μην επιτυγχάνεται ο ύψιστης σημασίας στόχος για την ασφαλή μεταφορά των επιβατών». Ο ίδιος προσέθεσε ότι οι μετακινήσεις αυτές σχετίζονται «με την πολιτική καταγωγή των ευνοούμενων» την περίοδο που και στη Θεσσαλονίκη ο αριθμός των κρουσμάτων βαίνει αυξανόμενος.
Απαντώντας ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης παραδέχτηκε ότι πράγματι 100 – 150 οδηγοί λεωφορείων μετακινήθηκαν γιατί ήταν… αδρανείς εφόσον δεν υπήρχαν λεωφορεία να οδηγήσουν. Διευκρίνισε ότι πρόκειται για εσωτερικές μετακινήσεις και όχι για αποσπάσεις σε άλλους οργανισμούς, ενώ δεσμεύτηκε ότι τώρα που υπάρχει «αύξηση του στόλου περίπου στο 100%» στα 400 από τα 213 οχήματα το 2019 «θα γίνουν ενέργειες από τη διοίκηση και πολλοί από αυτούς θα επιστρέψουν στο τιμόνι, ακριβώς για να βγαίνουν ακόμα και παραπάνω δρομολόγια».
Προσέθεσε επίσης ότι «οι επιλογές των προϊσταμένων τμημάτων και υπευθύνων γραφείων έγιναν σύμφωνα με όλες τις νόμιμες διαδικασίες που προβλέπει ο κανονισμός του οργανισμού, δηλαδή εσωτερική προκήρυξη θέσεων, υποψηφιότητες, κρίση από πρωτοβάθμιο υπηρεσιακό συμβούλιο και κρίση επιτυχών ενστάσεων από το δευτεροβάθμιο υπηρεσιακό συμβούλιο. Και μάλιστα στη συντριπτική πλειοψηφία των επιλογών δεν έγιναν καν ενστάσεις».
Πηγή: ethnos.gr