Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
16.6 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Μείωση ΦΠΑ στα εισιτήρια ακτοπλοΐας ζητά ο Β. Κεγκέρογλου

Πρέπει να διαβάσετε

Με πρωτοβουλία του Γραμματέα της Κ.Ο του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτή Ηρακλείου, Βασίλη Κεγκέρογλου, κατατέθηκε ερώτηση στον Υπουργό Ναυτιλίας και Οικoνομικών για το κόστος εισιτηρίων ακτοπλοΐας.

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, οι τελικές τιμές τόσο των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, όσο και των ναύλων των οχημάτων που μεταφέρονται δια θαλάσσης με επιβατηγά οχηματαγωγά (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοία σε δρομολόγια εσωτερικού, προκύπτουν ως άθροισμα του καθαρού ναύλου, του αντίστοιχου φόρου προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) καθώς και των λιμενικών τελών.

Ωστόσο, οι στρεβλώσεις και ανομοιομορφίες, που απορρέουν από το υφιστάμενο καθεστώς

καθορισμού λιμενικών τελών, συνεπάγονται άδικες και δυσανάλογες οικονομικές επιβαρύνσεις των

χρηστών μίας βασικής υπηρεσίας γενικού οικονομικού συμφέροντος, όπως η ακτοπλοϊκές

μεταφορές, πλήττοντας ιδιαίτερα τους νησιώτες μας και υπονομεύοντας την εδαφική, οικονομική

και κοινωνική συνοχή της χώρας.

Στη συνέχεια τονίζουν ότι σε ότι αφορά στον επιβαλλόμενο Φ.Π.Α. στα εισιτήρια και στους ναύλους, αφενός για τα εισιτήρια επιβατών έχει παραταθεί μέχρι και την 30 – 09 – 2021 η εφαρμογή του 13% επί της καθαρής τιμής του εισιτηρίου (παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4690/20) και αφετέρου για τα οχήματα δεν έχει

προβλεφθεί κάποια σχετική μείωση του οριζόντιου 24% επί της καθαρής τιμής του ναύλου.

Επομένως, δεν υπάρχει κάποια σταθερή πολιτική μειωμένου Φ.Π.Α. στα εισιτήρια και στους ναύλους της ακτοπλοΐας, επιβαρύνοντας έτσι το αντίστοιχο κόστος μετάβασης από και προς τα νησιά, που σε συνδυασμό με την άρση του μειωμένου Φ.Π.Α. στα νησιά, δημιουργεί συνθήκες υψηλού κόστους διαβίωσης και χαμηλής ανταγωνιστικότητας για τις νησιωτικές επιχειρήσεις και ιδιαίτερα για την τουριστική δραστηριότητα.

Από την άλλη μεριά δεν υφίσταται αποτελεσματική πολιτική για τον έλεγχο και τη διασφάλιση

εύλογων και αναλογικών τιμών των ναύλων, τόσο των επιβατών όσο και των οχημάτων. Το

υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο είναι μάλλον αναχρονιστικό, μη επαρκώς τεκμηριωμένο και σε

αναντιστοιχία με τις σύγχρονες προκλήσεις και εξελίξεις, επιτρέποντας την ανεξέλεγκτη αύξηση

των ναύλων σε καθεστώς μονοπωλιακού, ή στην καλύτερη περίπτωση, ολιγοπωλιακού καθεστώτος

παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών.

Οι Βουλευτές ζητούν από την Κυβέρνηση:

  1. την θέσπιση χαμηλών συντελεστών Φ.Π.Α. 6% για τους επιβάτες και 13% για τα οχήματα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις προκειμένου να περιοριστεί το κόστος προσβασιμότητας στα νησιά και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητά της οικονομίας τους

2.Την αναμόρφωση, τεκμηρίωση και εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου περί καθορισμού ανώτατης επιτρεπόμενης τιμολόγησης των ναύλων της ακτοπλοΐας καθώς και την θέσπιση συστήματος ελέγχου των τιμών, ώστε να περιοριστεί η ανεξέλεγκτη αύξησή τους και η εκμετάλλευση της

δεσπόζουσας θέσης των μονοπωλίων ή ολιγοπωλίων παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών.

Οι ερωτώντες Βουλευτές: Βασίλης Κεγκέρογλου και Δημήτρης Μπιάγκης.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα