Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
13.8 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Αττικής

Πρέπει να διαβάσετε

Την ταχεία πρόοδο και των χερσαίων εργασιών της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής -μετά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης των υποβρυχίων καλωδίων- διαπίστωσε η διοίκηση του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) στο πλαίσιο επιθεώρησης που πραγματοποίησε στο εργοτάξιο του Σταθμού Μετατροπής Κουμουνδούρου, στον Ασπρόπυργο Αττικής. Το εμβληματικό έργο -που ξεκίνησε εν μέσω της πανδημίας του COVID το 2020 και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2024- υλοποιείται από την θυγατρική του ΑΔΜΗΕ “Αριάδνη Interconnection”.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε, η εξέλιξη των έργων στον Σταθμό Μετατροπής στον Κουμουνδούρο μετά την έκδοση της οικοδομικής άδειας τον Ιούλιο του 2022 είναι εντυπωσιακή. Πιο συγκεκριμένα, τα βασικά έργα πολιτικού μηχανικού στις κύριες εγκαταστάσεις, δηλαδή στο χώρο μετατροπής του συνεχούς ρεύματος σε εναλλασσόμενο έχουν ολοκληρωθεί, όπως και η εγκατάσταση των μετασχηματιστών μετατροπέων. Επιπρόσθετα, έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση του κρίσιμου ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Σημειώνεται ότι ανάδοχος του έργου της κατασκευής των Σταθμών Μετατροπής σε Αττική και Κρήτη είναι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Siemens.

Οι κ.κ. Αχιλλέας Μάνης – Υπεύθυνος Εργοταξίου Αριάδνη Interconnection, Γρηγόρης Χαραλαμπόπουλος – Διευθυντής Εργοταξίου ΤΕΡΝΑ, Άγγελος Σταματέλος – Διευθυντής Έργου Αριάδνη Interconnection, Μάνος Μανουσάκης – Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΑΔΜΗΕ Ιωάννης Στεφανάτος – Διευθυντής Ενεργειακών Έργων Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ιωάννης Μάργαρης – Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας, Ανάπτυξης Συστήματος και Στρατηγικής ΑΔΜΗΕ, Δημήτρης Μουρκάκος – Υπεύθυνος Έργου ΤΕΡΝΑ, Κωνσταντίνος Ντότας – Project Manager Σταθμών Μετατροπής Αριάδνη Interconnection στον Σταθμό Μετατροπής Κουμουνδούρου που κατασκευάζεται στο πλαίσιο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης, «Μόλις ενάμιση χρόνο μετά την ουσιαστική εκκίνηση της κατασκευής του Σταθμού Μετατροπής, καθώς έπρεπε να ξεπεραστούν αδειοδοτικά εμπόδια, έχουν ήδη σχεδόν ολοκληρωθεί τα δομικά έργα στην Αττική. Με βάση την πρόοδο του έργου υπολογίζουμε ότι στα τέλη του 2024 θα είμαστε σε θέση να ξεκινήσουμε τη δοκιμαστική ηλέκτριση της νέας διασύνδεσης. Εφόσον πετύχουμε τον στόχο μας να ολοκληρώσουμε το έργο σε τεσσερισήμισι χρόνια, θα έχουμε πετύχει χρόνο-ρεκόρ για τέτοιου είδους έργο υπερυψηλής τάσης στην Ευρώπη. Είμαστε υπερήφανοι που ο ΑΔΜΗΕ υλοποιεί ένα τόσο σημαντικό για τη χώρα, την πράσινη μετάβαση, για τη μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας εντός ενός εξαιρετικά απαιτητικού χρονοδιαγράμματος».

Παράλληλα με τις εργασίες στους Σταθμούς Μετατροπής σε Αττική και Κρήτη (Δαμάστα Ηρακλείου), με εντατικό ρυθμό προχωρούν οι εργασίες εγκατάστασης των υπόγειων καλωδίων στα δύο άκρα της διασύνδεσης. Ειδικότερα, αναφορικά με την κατασκευή της υπόγειας όδευσης από το σημείο προσαιγιάλωσης στην Πάχη προς το ΚΥΤ Κουμουνδούρου, έχει ολοκληρωθεί το 90% της υποδομής.

Την άνοιξη του 2023 η «Αριάδνη» ολοκλήρωσε με επιτυχία το υψηλών τεχνικών απαιτήσεων υποβρύχιο τμήμα της διασύνδεσης, με την εγκατάσταση συνολικά 1.350 χλμ. καλωδίων υπερυψηλής τάσης και οπτικών ινών σε βάθη έως και 1.200 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. Για αυτό το σκέλος του έργου χρησιμοποιήθηκαν 5 πλοία πόντισης και προστασίας συμπεριλαμβανομένων των 2 πιο σύγχρονων παγκοσμίως.

Η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, μεταφορικής ικανότητας 1000 MW με καλώδιο συνεχούς ρεύματος, αποτελεί το μεγαλύτερο και πολυπλοκότερο έργο μεταφοράς ενέργειας στην Ελλάδα και ένα από τα ελάχιστα αυτού του είδους στον κόσμο που χρησιμοποιεί την καινοτόμο τεχνολογία VSC (Voltage Source Converters) για την μετατροπή του εναλλασσόμενου ρεύματος σε συνεχές. Το έργο αντλεί σημαντική ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020».

Οι κ.κ. Ευάγγελος Γριβάκης – Επιβλέπων Μηχανικός Η/Μ ΑΔΜΗΕ, Γεώργιος Παπαλουκάς – Επιβλέπων Μηχανικός Η/Μ ΑΔΜΗΕ, Αναστασία Δεληγιάννη – Επιβλέπουσα Μηχανικός Έργων Πολιτικού Μηχανικού ΑΔΜΗΕ, Νικόλαος Κωνσταντίνου – Εργοταξιάρχης Μηχανικός MYTILINEOS, Διονύσιος Αγγελόπουλος – Project Manager ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης – Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΑΔΜΗΕ, Μιχάλης Χατζηπάνος – Διευθυντής Νέων Έργων Μεταφοράς ΑΔΜΗΕ, Ιωάννης Μάργαρης – Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας, Ανάπτυξης Συστήματος και Στρατηγικής ΑΔΜΗΕ, Μάνος Τζανακάκης – Project Manager MYTILINEOS στο εργοτάξιο του υπό αναβάθμιση Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης Κουμουνδούρου

Εντατικά προχωρά η αναβάθμιση του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης Κουμουνδούρου

Η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ επιθεώρησε επίσης το εργοτάξιο του παρακείμενου Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Κουμουνδούρου που αναβαθμίζεται με υπερσύγχρονο ηλεκτρολογικό εξοπλισμό κλειστού τύπου (GIS). Ακολούθησε ενημέρωση από τα αρμόδια στελέχη του Διαχειριστή και της MYTILINEOS, αναδόχου του έργου αναβάθμισης του ΚΥΤ, για την πρόοδο των εργασιών που είναι απαραίτητες για τη σύνδεση του Σταθμού Μετατροπής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής και που αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2024.

«Το νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Κουμουνδούρου θα ισχυροποιήσει το Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας της Αττικής. Ειδικότερα η πλευρά των 400 kV του ΚΥΤ που θα ολοκληρώσουμε τους πρώτους μήνες του 2024, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα συνοδά έργα και της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής. Έως το τέλος του επόμενου έτους θα ολοκληρώσουμε και την πλευρά των 150 kV και το 2025 θα προχωρήσουμε στις απαραίτητες εργασίες για την πλήρη σύνδεση του ΚΥΤ. Στη σύγχρονη αυτή υποδομή θα καταλήγει και η Γραμμή Υπερυψηλής Τάσης Κουμουνδούρος-Κόρινθος η οποία ξεκινά να κατασκευάζεται αυτή την περίοδο», ανέφερε ο Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας, Ανάπτυξης Συστήματος και Στρατηγικής του ΑΔΜΗΕ, Ιωάννης Μάργαρης.

Με τη λειτουργία του, το αναβαθμισμένο και πλήρως ψηφιοποιημένο ΚΥΤ Κουμουνδούρου θα ενισχύσει την αξιόπιστη ηλεκτροδότηση της Αττικής. Θα αποτελέσει επίσης το τερματικό της νέας Γραμμής Υπερυψηλής Τάσης 400 kV Μεγαλόπολης – Κορίνθου – Κουμουνδούρου (Ανατολικός Διάδρομος), προσφέροντας μεγαλύτερη ενεργειακή ασφάλεια και στην Πελοπόννησο. Το έργο συγχρηματοδoτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα