Σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην ΕΕ από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο ήταν ηλεκτροκίνητα, υβριδικά ή υβριδικά πρίζας, δείχνουν τα τελευταία δεδομένα της βιομηχανίας.
Από τα μέσα Νοεμβρίου μάλιστα τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχασαν την κυριαρχία τους.
Μέχρι τον Νοέμβριο τα μοντέλα με ηλεκτροκινητήρα αντιστοιχούσαν στο 47,6% των ταξινομήσεων νέων επιβατικών οχημάτων στην ΕΕ, έναντι 43% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην Ένωση αυξήθηκε κατά 6,7% τον Νοέμβριο, 17ο συνεχόμενο μήνα ανόδου, με την ετήσια αύξηση για τα ηλεκτροκίνητα να φτάνει το 13,3%.
Οι πωλήσεις οχημάτων βενζίνης αυξήθηκαν κατά 4,2%, των ντιζελοκίνητων αντίθετα έπεσαν κατά 10,3%.
Οι ταξινομήσεις πλήρως ηλεκτροκίνητων αυξήθηκε κατά 16,4% σε ετήσια βάση στα 144.378 αυτοκίνητα, παρόλο που οι ταξινομήσεις στην Γερμανία, την μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνητων στην Ευρώπη, μειώθηκαν κατά 22,5% στα 44.943 οχήματα.
Μεταξύ των οχημάτων με ηλεκτροκινητήρα, οι καταναλωτές συνεχίζουν να προτιμούν τα υβριδικά, των οποίων η ζήτηση αυξήθηκε κατά 28,7% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Αντίθετα, οι ταξινομήσεις υβριδικών πρίζας μειώθηκan κατά 22,1%.
Παρά τη διάδοση της ηλεκτροκίνητης, η ACEA προειδοποίησε πριν από λίγες ημέρες ότι η Ευρώπη κινδυνεύει να μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό χωρίς σαφή στρατηγική, την ώρα που η Κίνα κυριαρχεί στις εφοδιαστικές αλυσίδες και οι ΗΠΑ παίρνουν μέτρα τόνωσης της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τους τελευταίους μήνες εξάλλου οι πωλήσεις δείχνουν να έχουν φτάσει σε πλατό. Η Volkswagen, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ανέφερε τον Οκτώβριο ότι η ζήτηση είναι μικρότερη του αναμενόμενου, ενώ η Mercedes-Benz προειδοποίησε για προβλήματα εφοδιασμού και πτώσεις τιμών.
Τον Νοέμβριο οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 11,4% για τη Volkswagen και κατά 6,1% για τη Renault, ενώ έπεσαν κατά 7,3% για τη Stellantis, σύμφωνα με την ACEA.
Τον ίδιο μήνα η Tesla του Ίλον Μασκ πέτυχε άλμα κατά σχεδόν 45%, με τις πωλήσεις της να αντιστοιχούν στο 22% των νέων πλήρως ηλεκτροκίνητων στην ΕΕ.