Το, επί χρόνια σε εκκρεμότητα, ζήτημα της εξίσωσης των πτυχίων των αποφοίτων ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα με τα αντίστοιχα ή συναφή τμήματα των νέων ακαδημαϊκών δομών έφερε στη Βουλή η βουλευτής Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ, Ελένη Βατσινά, ζητώντας τη θεσμοθέτηση που θα ολοκληρώσει ό,τι ήδη ισχύει για τα κεκτημένα δικαιώματα των αποφοίτων.
Η συζήτηση της επίκαιρης αυτής ερώτησης έρχεται αφενός σε μία χρονική στιγμή κατά την οποία επικρατεί αναβρασμός ενόψει του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια κι αφετέρου, μετά από σειρά κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων για το ίδιο θέμα, χωρίς λύση ως σήμερα για 400.000 αποφοίτων ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα.
Η κ.Βατσινά στην πρωτολογία της τόνισε ότι “στην περίπτωση των πρώην Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα, δεν υπάρχει κάποιο εμπόδιο καθώς αυτά είχαν ήδη ενταχθεί στην Ανώτατη Εκπαίδευση, επομένως λείπει μόνον η πραγματική βούληση αντιστοίχισής τους”. Σημείωσε μάλιστα πως “με βάση το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, σε όλη την Ευρώπη, οι τίτλοι σπουδών των Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα φέρουν τον τίτλο «Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών» και είναι απόλυτα ισότιμοι με αυτών των υπολοίπων Πανεπιστημίων. Και βέβαια πρόκειται για σπουδές τετραετούς φοίτησης”.
Από την πλευρά της η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή ξεκίνησε την πρωτολογία της σημειώνοντας ότι ο Υπουργός Παιδείας εξουσιοδότησε την ίδια να μεταφέρει ότι “το θέμα αυτό λύνεται, το επεξεργάζεται η επιτροπή και είναι θέμα πολύ λίγου χρόνου”.
Στη δευτερολογία της η βουλευτής Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ υπογράμμισε ότι το εν λόγω ζήτημα που “μετράει” τέσσερα χρόνια σε εκκρεμότητα, είναι αυτονόητο, “ένα ζήτημα που για κάποιους κρίνει το βιοπορισμό τους, την επαγγελματική τους πορεία και τη ζωή τους”. Η ίδια μετέφερε στην υφυπουργό τα δεκάδες τηλεφωνήματα που δέχτηκε και την αγωνία των αποφοίτων που εισέπραξε σε κατ’ιδίαν επαφές με εκπροσώπους των 400.000 αυτών ανθρώπων πανελλαδικά, ενώ σημείωσε πως “το θέμα αυτό λιμνάζει και διαιωνίζεται με υποσχέσεις από τρεις συνεχόμενες Κυβερνήσεις από το 2018”.
Παράλληλα κάλεσε για λόγους ηθικής και πολιτικής τάξης, να μην αγνοηθούν περαιτέρω οι απόφοιτοι αλλά και τα μέσα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου και οι τροπολογίες. “Πέντε μέσα κοινοβουλευτικού ελέγχου, τροπολογίες, ερωτήσεις, αναφορές από το 2019, οι τέσσερις επί Κυβερνήσεώς Σας και δεν υπήρξε η πραγματική βούληση να ασχοληθείτε με μια νομοθετική επίλυση του ζητήματος αυτού” – τόνισε χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας τη συζήτηση, κατά τη δευτερολογία της, η κ. Μακρή επανέλαβε τη δέσμευση και του Υπουργού Παιδείας ότι “το θέμα θα λυθεί τάχιστα από την Επιτροπή που έχει συγκροτηθεί”.