του Σωτήρη Μεταξά
Σε πολιτική παρέμβαση προσδοκούν και επιδιώκουν φορείς της Κρήτης προκειμένου να ενταχθούν μία σειρά από τροποποιήσεις στο κατασκευαστικό project του ΒΟΑΚ.
Οι ενστάσεις που έχουν κατατεθεί τόσο από δήμους όσο και από τα Τεχνικά Επιμελητήρια ανατολικής και δυτικής Κρήτης συνοδεύονται από στοχευμένη και αιτιολογημένη επιχειρηματολογία που αφορά στην ομαλή κυκλοφοριακή λειτουργία των πόλεων στα αστικά τμήματα του νέου αυτοκινητόδρομου.
Από τη δημιουργία cut and covers μέχρι την ανάπτυξη ανισόπεδων κόμβων και από τις αστικές εξόδους του ΒΟΑΚ μέχρι και τη σήραγγα στο Κακό Όρος, οι τροποποιήσεις που απαιτούνται αλλάζουν τόσο τα τεχνικά χαρακτηριστικά όσο και τον προϋπολογισμό του έργου, η δρομολόγησή τους ή έστω η ικανοποίηση μέρους των αιτημάτων να μπορεί να γίνει μόνο με πολιτική παρέμβαση.
Προς αυτή την κατεύθυνση, επικαιροποιούνται οι φάκελοι των αιτημάτων για τις τροποποιήσεις στο έργο παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης προκειμένου να τεθούν υπόψιν στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα ο οποίος αναμένεται να επισκεφτεί την Κρήτη στις αρχές Φεβρουαρίου με κυρίαρχο θέμα στην ατζέντα την υλοποίηση του ΒΟΑΚ.
Τα αιτήματα για τροποποιήσεις επί της τεχνικής έκθεσης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχουν ήδη κατατεθεί στη μελετητική ομάδα ωστόσο, παρά τις αντιδράσεις που εκφράστηκαν στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, δεν εντάχθηκαν στον φάκελο της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Αυτό δύναται όμως να γίνει και κατά την πορεία εκτέλεσης του έργου με τη διαδικασία των τροποποιήσεων, σε περίπτωση που ανάψει το «πράσινο φως» η πολιτική ηγεσία του υπουργείου.