Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024
20.7 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Κρήτη: «Ξεχνούν» τα είδη καλλωπισμού οι γυναίκες – Αρνί… στο φούρνο το Πάσχα

Πρέπει να διαβάσετε

Αντιμέτωποι με τις υψηλές τιμές στο σύνολο σχεδόν των προϊόντων, που είναι συνδυασμένα με το Πάσχα – και όχι μόνο – θα βρεθούν φέτος οι καταναλωτές.

Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο πρόεδρος του Επιστημονικού Συνεδρίου Logistics Νεκτάριος Κανακαράκης, σημείωσε πως οι ελλείψεις δεν υπάρχουν στην αγορά, απλά δεν υπάρχει η ανάλογη επάρκεια γιατί παρατηρούμε ότι το παγκόσμιο σύστημα εφοδιασμού… νοσεί. «Οι μεταφορές δεν γίνονται με τον τρόπο που γνωρίζαμε πριν, έχουν αλλάξει πολλά δεδομένα. Δυστυχώς, επειδή υπάρχει μια συγκράτηση του κόσμου, μια καταναλωτική πίεση του κόσμου, να πάρει προϊόντα όπως ζυμαρικά, ζάχαρη λόγω της επικείμενης αύξησης κατηγοριών που εκτός από τη ζάχαρη και τα ζυμαρικά, το ηλιέλαιο που βρίσκεται σε μια κατάσταση που υπάρχει αλλά δεν παραδίδεται σε σωστές ποσότητες. Γι’ αυτό τα ράφια ίσως έχουν ελάχιστα τεμάχια, όμως ο καταναλωτής, μπορεί να επιλέξει προϊόντα εναλλακτικά ώστε να κάνει τις αγορές του και να μην έχει έλλειψη για την προετοιμασία του πασχαλινού τραπεζιού».

Διευκρίνισε δε, πως η ζάχαρη θα βρεθεί για τους καταναλωτές και αν δεν βρεθούν οι επώνυμες. «Υπάρχουν οι συνθετικές ετικέτες που μπορεί να προμηθευτεί, δυστυχώς τη ζάχαρη θα τη βρούμε και 1 ευρώ στο ράφι, που ήταν 0,65-0,75 τις προηγούμενες ημέρες. Είναι ένα προϊόν που συσκευάζεται και παράγεται και στην Ουκρανία, στη Λευκορωσία και στη Ρωσία γι΄αυτό και λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, έχουν αλλάξει πολύ τα δεδομένα. Έχει δημιουργηθεί ένα θέμα, στον ομαλό εφοδιασμό. Παράγουμε και εμείς ζάχαρη αλλά οι ποσότητες είναι πολύ μικρές για να καλύψουν τη ζήτηση στην Ελλάδα».

Ο κ. Κανακαράκης σημείωσε πως το κρέας θα έχει μια ανατίμηση 10% σε σχέση με πέρσι. «Είναι μια ανατίμηση προς τα πάνω και επειδή κυκλοφορεί μια φήμη, θα υπάρχει επάρκεια κρέατος. Απλά προτείνω στους καταναλωτές να μην περιμένουν τελευταία στιγμή, επειδή παίρνουν μεγάλα αρνιά πάνε τελευταία στιγμή, ας το παραγγείλουν, μην το αφήνουν τελευταία στιγμή γιατί μπορεί και να μη βρουν».

Το ενθαρρυντικό είναι ότι στα κηπευτικά ενώ αρχικά είχαν ειπωθεί σενάρια για 20% αύξηση λόγω των λιπασμάτων, τις τελευταίες ημέρες υπάρχει μια καλή διάθεση, από τον καιρό, με αποτέλεσμα να υπάρξει αυξημένη προσφορά. Επομένως έχουν επανέλθει, στις τιμές τους, με εξαίρεση την τομάτα που είναι 1,50-1,80 ευρώ.

Αγοράζουν μόνο τα… απαραίτητα οι Κρητικοί

Σύμφωνα με τον κ. Κανακαράκη παρατηρείται μια μείωση στις ροής των καταναλωτών σε πέντε πόλεις της Ελλάδος, στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα, στη Λάρισα και στο Ηράκλειο. «Μια μεγάλη μείωση όσον αφορά τα είδη πρώτης ανάγκης, διατροφής και του σπιτιού. Βλέπουμε και στα είδη ένδυσης και υπόδησης, έχουν πέσει κάτω λίγο, λειτούργησαν όμως οι μέρες γιατί υπάρχει ο θεσμός του νονού και της νονάς. Αλλάζει ο καιρός άρα και τα ρούχα μας, παρατηρήσαμε μια καλή κίνηση στο Ηράκλειο, όχι υψηλή όμως όσο τις προηγούμενες ημέρες. Παρατηρούμε μια συγκράτηση των αναγκών στις αγορές, είχε ακουμπήσει το σκληρό πυρήνα, των προϊόντων βασικής ανάγκης. Οι καταναλωτές παίρνουν μόνο τα απαραίτητα δεν παίρνουν είδη προσωπικής φροντίδας που έχει μειωθεί το ποσοστό κατηγορίας αυτής και πάνω στο σπίτι».

Σημείωσε δε, πως η έρευνα πιάνει και ηλικίες. «Οι γυναίκες έχουν μειώσει την επίσκεψη τους στα σούπερ μάρκετ, σε κατηγορίες που αφορούσαν τον καλλωπισμό τους, τις βαφές μαλλιών, τα είδη ατομικής φροντίδας και περιποίησης και ομορφιάς».

Μάλιστα, επειδή η έρευνα άγγιξε και το Πάσχα, παρατηρείται σε πολλές πόλεις της Ελλάδος θα σταματήσει να υπάρχει η… σούβλα. «Θα υπάρχει μάλλον ο φούρνος, οι παρέες που ξέραμε πάνω από 10 άτομα, το ξεχνάμε και περιοριζόμαστε σε μικρές παρέες. Ίσως είναι η ακρίβεια, ίσως είναι και απόνερο της πανδημίας, ίσως και τα δύο μαζί. Όμως η έρευνα λέει ότι παρατηρείται μεγάλη μείωση στις αγορές στη Λάρισα κατά 92%, στην Πάτρα 88% καθώς και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη ενώ το Ηράκλειο παρουσιάζει μόνο 66% που σημαίνει ότι η Περιφέρεια Κρήτης παρουσίασε καλύτερη εικόνα σε σχέση με άλλες».

Ο κ. Κανακαράκης απόδωσε το εν λόγω γεγονός κυρίως στον τουρισμό. «Ξεκινήσαμε από Μάρτιο, με τα πρώτα τσάρτερ, επίσης έχουμε τον πρωτογενή τομέα, ειδικά στην Μεσαρά και στην Ιεράπετρα που έχει το μεγάλο λιβάδι της Ευρώπης, διότι γίνονται πολλές εξαγωγές κηπευτικών και βέβαια πιστεύω ότι ο εφοδιασμός και γενικά οι βιομηχανίες ώστε και αυτές που έχουμε στην Κρήτη, λειτουργούν καλά και πάνε στην Ευρώπη. Άρα υπάρχει ένας μεγάλος συνδυασμός, επειδή έχουμε κάτι χωριά ο καθένας μας, να έχουμε καλύτερη άνεση να κινούμαστε και να ελιχθούμε στο περιβάλλον της ακρίβειας».

Αναφερθείς στο lockdown της Σανγκάης, ο κ. Κανακαράκης εξήγησε πως τα μεγαλύτερα λιμάνια που υποδέχονται και τα παγκόσμια κύρους λιμάνια που βοηθούν στη διακίνηση φορτίων, είναι της Σανγκάης, του Ρότερνταμ, στο Αμβούργο καθώς και στην Ιαπωνία. «Η Σανγκάη παίζει μεγάλο ρόλο και γι’ αυτό γίνεται ιδιαίτερη έμφαση γιατί παράγει πολλά εμπορεύματα και παράγωγα σε πολλές κατηγορίες. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, όλων των εταιριών συνεργάζονται με αντίστοιχες εταιρίες στη Σανγκάη, είναι πολύ ισχυρή η οικονομία τους, θα προκαλέσει προβλήματα και στον εφοδιασμό και στη μεταφορά των φορτίων και πολλές παραγγελίες ή πολλά παραρτήματα που θα παράγει η Σανγκάη για να ολοκληρωθεί ένα προϊόν, θα αντιμετωπίσουν προβλήματα».

Κλείνοντας, ο κ. Κανακαράκης σημείωσε πως εκεί που οι καταναλωτές βλέπανε μια μαγιονέζα κλασσική, light, κλπ. η ποικιλία θα αλλάξει. «Πολλές βιομηχανίες θα σταματήσουν να παράγουν τέτοια προϊόντα διότι οι ανάγκες των καταναλωτών έχουν δείξει ότι δεν μπορούν. Πλέον μόνο τα απαραίτητα, είναι κοστοβόρο, να χρηματοδοτούν ποικιλία του ίδιου προϊόντος σε άλλα παράγωγα προϊόντα με διαφορετικά χρώματα ή γεύσης».

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα