Τρία άτομα έχουν εξαπατηθεί σε διάστημα λίγων ημερών από τον υποτιθέμενο υπάλληλο της Περιφέρειας Κρήτης, που καταφέρνει να ξεγελά τα θύματά του και να αδειάζει τους λογαριασμούς τους. Πρόκειται για δύο επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο Ηράκλειο και έναν στα Χανιά.
Στη πρώτη περίπτωση που έγινε στις 10 του μήνα, όπως έγραψε το Creta24, ο απατεώνας ζήτησε κωδικούς για να διεκπεραιωθούν οι δήθεν οικονομικές εκκρεμότητες με την Περιφέρεια. Ο επιχειρηματίας τον πίστεψε κι έχασε 17.000 ευρώ.
Ακολούθησε δεύτερη καταγγελία από 73χρονο επιχειρηματία της πόλης, ο οποίος είχε την ατυχία να συνομιλήσει επίσης με τον απατεώνα. Μετά από τη συνομιλία και αφού έκανε το λάθος να τον πιστέψει είδε τον τραπεζικό του λογαριασμό να αδειάζει κατά 19.960 ευρώ.
Το τρίτο θύμα ήταν ένας Χανιώτης ο οποίος το ίδιο χρονικό διάστημα και με τις ίδιες συνοπτικές διαδικασίες έχασε 5000 ευρώ.
Για τα τηλεφωνήματα–απάτες η Περιφέρεια Κρήτη είχε εκδώσει και ανακοίνωση στην οποία αναφερόταν ότι «επιτήδειοι χρησιμοποιώντας στοιχεία υπαλλήλων και στελεχών της Περιφέρειας που αναρτώνται με βάση τον νόμο στη «Διαύγεια» στο πλαίσιο της διαφάνειας στη δημόσια διοίκηση, ζητούν τηλεφωνικά από τους προμηθευτές της Περιφέρειας Κρήτης να προκαταβάλλουν τις κρατήσεις που προβλέπεται να αποδώσουν στο κράτος, για να μπορούν να εισπράξουν το συνολικό ποσό οφειλής. Πρόκειται για κρατήσεις που κυμαίνονται από 4 έως 8% συνήθως του συνολικού ποσού ή ακόμα και 20% σε ορισμένες περιπτώσεις.
Στην περίπτωση αυτή καλούν από κινητό τηλέφωνο, δηλώνουν ψευδώς το όνομα υπαλλήλου και αναφέρουν στοιχεία που αφορούν τιμολόγια κλπ αποδεικτικά που αναρτώνται στη «Διαύγεια». Στη συνέχεια, αφού παραθέσουν κάποια στοιχεία, δίνουν τραπεζικό λογαριασμό στον προμηθευτή της Περιφέρειας Κρήτης στον οποίο του ζητούν να καταθέσει τα χρήματα.
Στην περίπτωση που οποιοσδήποτε προμηθευτής της Περιφέρειας Κρήτης βρεθεί σε ανάλογη συνθήκη θα πρέπει να επικοινωνήσει με τα αρμόδια τμήματα και υπαλλήλους της Περιφέρειας Κρήτης στα υπηρεσιακά τηλέφωνα και στα υπηρεσιακά e-mail, επιβεβαιώνοντας και διασφαλίζοντας ότι υπάρχει πραγματική συνεργασία με τις Υπηρεσίες.
Επίσης, σε άλλες περιπτώσεις έχουν ζητήσει να ενεργοποιήσουν σύνδεση με τραπεζικό λογαριασμό μέσω link που τους αποστέλλουν.
Επειδή σε καμία περίπτωση οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Κρήτης δεν ζητούν αλλά ούτε αποστέλλουν πληροφορίες προσωπικού χαρακτήρα όπως κωδικούς πρόσβασης σε τραπεζικούς λογαριασμούς ή σύνδεση με τραπεζικό λογαριασμό (μέσω link), θα πρέπει να προσέχουν οι προμηθευτές και πολίτες να μην δημοσιοποιούν τέτοια δεδομένα-στοιχεία.
Σε κάθε περίπτωση, οι πολίτες δεν πρέπει να ενεργοποιούν οποιαδήποτε σύνδεση (link) που τους αποστέλλεται ζητώντας προσωπικά δεδομένα όπως τραπεζικά στοιχεία-λογαριασμούς. Να σημειωθεί πως οι επιτήδειοι έχουν γίνει αντιληπτοί στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων».