Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
17.2 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Κρήτη: Συχνά τα περιστατικά εκδήλωσης φωτιάς σε αυτοκίνητα – Ποια η αιτία

Πρέπει να διαβάσετε

Προβληματισμό προκαλούν τα συχνά περιστατικά, το τελευταίο διάστημα στους δρόμους της Κρήτης, εκδήλωσης φωτιάς σε αυτοκίνητα είτε εν κινήσει, είτε σταθμευμένα.

«Στις περισσότερες των περιπτώσεων η φωτιά είναι αποτέλεσμα λανθασμένων χειρισμών ή απραξίας, πλήρους απαξίωσης της έννοιας της συντήρησης του οχήματος» σχολίασε στην εκπομπή ΣΚΑΪ Τώρα και τη Φαίη Σφακιωτάκη, ο Πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων κι ασφαλιστής, Γιάννης Λιονάκης. «Θα πρέπει να σταματήσεις σιγά-σιγά, με το που θα μυρίσεις και θα αισθανθείς ότι κάτι κακό, κάτι περίεργο συμβαίνει. Αλλά πριν φτάσουμε σε όλα αυτά, θα πρέπει να κάνουμε έγκαιρα και τακτικά τη συντήρηση του οχήματός μας και βεβαίως, ο μηχανικός μας να ρίχνει μία παραπάνω μάτια, ιδιαίτερα στα παλιά αυτοκίνητα, διότι αυτά έχουν το πρόβλημα. Τα καινούρια έχουν ασφαλιστικές δικλείδες πολλές, έχουν άλλες δυνατότητες.»

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), τα οποία αφορούν μέχρι το έτος 2021, η Ελλάδα έχει τον παλαιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με μέσο όρο ηλικίας τα 17 έτη, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι τα 12 έτη. Το δεύτερο γηραιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων έχει η Εσθονία (16,8 έτη) κι ακολουθεί η Τσεχία (15,6 έτη). Αντιθέτως, στο Λουξεμβούργο ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων είναι τα 7,6 έτη, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Δανία (8,5 έτη) και στην τρίτη θέση η Αυστρία (8,7 έτη). «Εμείς εδώ παίρνουμε από άλλες ευρωπαϊκές χώρες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πέντε / έξι ετών, τα οποία εκεί θεωρούνται παρωχημένα και μάλιστα συχνά, αυτοκίνητα πενταετίας πωλούνται κάνα δυο χιλιάρικα φθηνότερα από τα καινούρια» σημείωσε ο κ. Λιονάκης στον ΣΚΑΪ Κρήτης.

Εκτιμάται ότι περίπου 1,8 εκατομμύρια οχήματα είναι εκπρόθεσμα των ελέγχων, ενώ συνολικά υπολογίζεται πως 4 στα 10 οχήματα είναι ανέλεγκτα. Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη ότι στη Γερμανία, όπου η πλειονότητα των αυτοκινήτων είναι νεότερη της Ελλάδος, στον έλεγχο από τα αντίστοιχα ΚΤΕΟ, απορρίπτεται το 35,5% των αυτοκινήτων, προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι στην Ελλάδα, το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνά το 5%, σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών. «Εξίσου σημαντικό με το ΚΤΕΟ είναι να προσέχουμε όταν κάνουμε παρεμβάσεις στα οχήματα, αυτές να γίνονται από πιστοποιημένους επαγγελματίες» πρόσθεσε ο κ. Λιονάκης.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα