Κρήτη: Η τέχνη του καφέ, το νέο επιχειρηματικό βήμα των νέων

Πρέπει να διαβάσετε

Η οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με τα υψηλά ποσοστά της ανεργίας, έχουν οδηγήσει τους νέους σε καινούργιες επιχειρηματικές κινήσεις, προκειμένου να απασχοληθούν σε έναν πιο ασφαλή, και παράλληλα επικερδή κλάδο.

Ένας τομέας που έχει αναπτυχθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια, αφορά την ενασχόληση με την εστίαση, και ειδικότερα με την παραγωγή καφέ. Στο Ρέθυμνο, έχουν ανοίξει πολλά μαγαζία που παράγουν και διανέμουν καφέ, με τα περισσότερα να ανήκουν σε νεαρά άτομα.

Η επιλογή των νέων, να ανοίξουν την δική τους επιχείρηση, στο φάσμα του «γρήγορου καφέ», θεωρείται από πολλούς ως εύκολή λύση, καθώς πρόκειται για μια «έτοιμη» επιχείρηση, η οποία είναι δεδομένο ότι θα είναι επιτυχής. Επιπλέον, το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις αυτές προσφέρουν οικονομικές επιλογές σε καφέ, αλλά και σε φαγητό, έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της πελατείας, σε άλλα αντιστοίχα καταστήματα, τα οποία, για παράδειγμα, παρέχουν αποκλειστικά φαγητό.

Ωστόσο, οι ίδιοι οι καταστηματάρχες των επιχειρήσεων αυτών, δίνουν τη δική τους απάντηση, απέναντι στα όσα λέγονται. Η Γιάννα, ιδιοκτήτρια καταστήματος με καφέ και σφολιάτες στο κέντρο του Ρεθύμνου, περιγράφει την απόφαση της να κάνει το εν λόγω επιχειρηματικό βήμα, ως ένα μεγάλο ρίσκο.

«Αν δεν γνωρίζαμε καλά τη δουλειά με τα αδέρφια μου, δε θα προχωρούσαμε σε αυτό το επιχειρηματικό βήμα. Δουλεύαμε χρόνια σε καφετέριες όμως, άρα ξέραμε τι να περιμένουμε. Παρόλα αυτά, το να αγοράσεις ένα μαγαζί στα σημερινά δεδομένα, και εν μέσω πανδημίας ήταν ένα τεράστιο ρίσκο για εμάς. Μας πήρε καιρό να το ολοκληρώσουμε, καθώς οι διαδικαστικές απαιτήσεις ήταν πολλές και συνεχώς χρειαζόταν να διορθώσουμε από κάτι».

Στο ίδιο μήκος κύματος, ήταν και η απάντηση της Ευανθίας και του Δημήτρη, οι οποίοι διατηρούν επιχείρηση με καφέ και γλυκά στην οδό Μοάτσου.

«Δεν υπήρχε περίπτωση να μπούμε σε αυτήν τη διαδικασία, αν δεν γνωρίζαμε πλήρως τη δουλεία. Δε μπορείς να είσαι καλός σε αυτό που κανείς, αν δεν έχεις γνώση πάνω στο αντικείμενο, και σίγουρα δε μπορείς να έχεις διάρκεια. Βλέπουμε συνεχώς μαγαζία να ανοιγούν και μετά από 2-3 χρόνια να κλείνουν. Πολλοί θεωρούν τον καφέ ως εύκολη υπόθεση, αλλά δεν είναι έτσι. Έχει  απαιτήσεις και χρειάζεται όρεξη. Εμείς το βλέπουμε σαν χόμπυ γι’ αυτό τα καταφέρνουμε».

Φυσικά, η περίοδος της πανδημίας, έχει επηρεάσει αρνητικά την πλειονότητα των επιχειρήσεων ανά τον κόσμο. Έτσι, έχει επηρεαστεί και η κίνηση στις επιχειρήσεις του καφέ, στην πόλη του Ρεθύμνου. Ο λόγος φυσικά, προκύπτει από το μεγάλο ποσοστό τέτοιων καταστημάτων, σε συνδυασμό με το χαμηλό ποσοστό φοιτητών και τουριστών που είχε φέτος η πόλη. Η Γιάννα, εξηγεί:

«Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο καφές είναι βέβαιη επιχειρήση, όμως πρέπει να σκεφτούμε ότι υπάρχουν πολλά μαγαζία με καφέ στο Ρέθυμνο. Όσο είχαμε τους φοιτητές και τους τουρίστες, μπορούσαμε όλοι να ανταπεξέλθουμε, όμως τώρα η κίνηση, όπως είναι λογικό, έχει μειωθεί κατά πολύ. Όπως και να έχει ελπίζουμε ότι όλα θα πάνε καλά, με αποτέλεσμα να έχουμε κίνηση στα μαγαζιά μας, αλλά και να μπορέσουμε να προσφέρουμε δουλειά και σε άλλα άτομα».

Παράλληλα, η Ευανθία και ο Δημήτρης, φαίνεται πως είχαν προετοιμαστεί για παν ενδεχόμενο, προτού ανοίξουν εν τέλει την επιχειρήσή τους.

«Εμείς εξαρχής θέλαμε ένα μαγαζί που να είναι στο Κέντρο της πόλης. Ούτε πολύ μικρό, ούτε πολύ μεγάλο. Δε θέλαμε να απευθυνόμαστε σε τεράστιο κοινό, καθώς θα έπρεπε να απασχολήσουμε και επιπλέον άτομα, και αυτό στην αρχή δε μπορούσαμε να το εγγυηθούμε. Έτσι, μειώσαμε τις προσδοκίες, αυξάνοντας όμως την προσωπική μας όρεξη για δουλεία, με αποτέλεσμα να έχουμε μια υγιή επιχείρηση».

Όπως και να έχει, είναι βέβαιο ότι ένας καλός καφές στο ξεκίνημα της μέρας, μπορεί να εξασφαλίσει ένα δημιουργικό υπόλοιπο αυτής. Επίσης, αξίζει να αναγνωριστεί η προσπάθεια της νεολαίας του Ρεθύμνου, να σταθεί στα πόδια της, να προσπεράσει τις δυσκολίες και να εδραιωθεί στον επιχειρηματικό κλάδο της πόλης.

Φωτάκη Εμμανουέλα/Creta24

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα