Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου, 2025
12.7 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Κρήτη: Η χρηματοδότηση προδίδει τον ΒΟΑΚ – «Δεν παραπέμπει σε νέο άξονα»

Πρέπει να διαβάσετε

«Το ποσό των 2 δις που εξαγγέλθηκε για τον ΒΟΑΚ δεν παραπέμπει σε νέο άξονα, καθώς είναι πολύ μικρό για την έκταση ενός έργου μήκους 294χλμ. Ενώ πάντα διεκδικούσαμε έναν νέο οδικό άξονα, με νέες προδιαγραφές σαν αυτές της υπόλοιπης Ελλάδας που θα καλύψουν τις αναπτυξιακές ανάγκες της Κρήτης για τα επόμενα 40-50 χρόνια και χωρίς βέβαια να έχουμε δει τις τεχνικές λεπτομέρειες, τα νούμερα αυτά μας προδιαθέτουν για έναν αυτοκινητόδρομο βασισμένο στον ήδη υπάρχοντα και όχι σε νέα χάραξη όπως συνέβη σε όλα τα αντίστοιχα μεγάλα έργα της υπόλοιπης χώρας» εκτίμησε μιλώντας στον ΣKAΪ Κρήτης 92,1 και την Ελένη Βακεθιανάκη η πρώην προϊσταμένη της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Κρήτης Ελένη Μπρεδάκη-Μαρινέλλη με αφορμή τις εξαγγελίες για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ.

Η κα. Μπρεδάκη εξέφρασε παράλληλα προβληματισμό και για όσα έχουν συζητηθεί για πρόσθετη κατασκευή κάθετου και παράπλευρου δικτύου στον ΒΟΑΚ, σύνδεση δηλαδή παρόδιων ιδιοκτησιών, έργο χρήσιμο που όμως πολλαπλασιάζει το μήκος των 294χλμ. συνεπώς τα 2 δις να φαίνονται ακόμα λιγότερα για οτιδήποτε νέο εξαρχής.

«Αναμφισβήτητα έχει γίνει δουλειά από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε τεχνικά, οικονομικά και χρηματοδοτικά θέματα αλλά μάλλον δεν έκαναν αυτό που επιθυμούσαμε χρόνια τώρα, έναν νέο άξονα ο οποίος θα είναι έργο πνοής και για την Κρήτη και για την Ελλάδα» ανέφερε η κα. Μπρεδάκη προσθέτοντας ότι «θα ήθελα να δω τη χάραξη του δρόμου για να έχω ολοκληρωμένη άποψη, ωστόσο στο σκαρίφημα που παρουσιάστηκε, προφανώς είναι η πεπατημένη οδός, ο υφιστάμενος ΒΟΑΚ που διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος του με πιθανές κάποιες παραλλαγές, ίσως εγκατάλειψη κάποιων τμημάτων και κατασκευή μικρών κομματιών. Αυτό όμως κατά την άποψη μου δεν μπορεί να αποτελέσει ένα μεγάλο έργο πνοής, ενός αυτοκινητόδρομου των επόμενων δεκαετιών. Είναι προφανές, άλλωστε το είπε και ο ίδιος ο υφυπουργός, ότι θα κρατηθούν κομμάτια όπως το Γούβες-Χερσόνησος τα οποία πρόσφατα βελτιώθηκαν. Όμως ακόμα και αυτές οι βελτιώσεις είναι μίζερες».

Το θέμα των διοδίων η κα. Μπρεδάκη ανέφερε ότι το βλέπει θετικά, εφόσον είναι αναγκαίο. «Να μην μείνουμε όμως με έναν παλιό αυτοκινητόδρομο αλλά βελτιωμένο και να τον πληρώνουμε κιόλας. Και μέσα στη δεκαετία δεν θα έχει ολοκληρωθεί» συμπλήρωσε.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα