Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
11.6 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Κρήτη: Αποτίμηση των επισκέψεων στις σχολικές μονάδες

Πρέπει να διαβάσετε

Την Τετάρτη 17 και την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκαν τηλεδιασκέψεις, σκοπός των οποίων ήταν η αποτίμηση των επισκέψεων που πραγματοποιήθηκαν από τον Υπεύθυνο Φυσικής Αγωγής & Σχολικού Αθλητισμού της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων κ. Αγγελάκη Μανώλη, στα Δημοτικά Σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.

Στις τηλεδιασκέψεις συμμετείχαν η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων κ.
Ψαρουδάκη Πόπη, η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικής Αγωγής κ. Ζαμπετάκη Λήδα, ο υπεύθυνος Φυσικής Αγωγής & Σχολικού Αθλητισμού της ΔΙΠΕ Χανίων κ. Αγγελάκης Μανώλης, η Δήμαρχος Γαύδου κ. Στεφανάκη Λιλίαν και οι Πρόεδροι των Σχολικών Επιτροπών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των Δήμων: Χανίων κ. Βλαζάκης Νικόλαος, Πλατανιά κ. Μαραγκουδάκη – Πλοκαμάκη Χρυσούλα, Αποκορώνου κ. Κουκουράκης Ιωάννης, Κισσάμου κ. Τουλουπάκης Θεόδωρος, Καντάνου – Σελίνου κ. Λουράκη Κωστούλα, Σφακίων κ. Σφηνιά Αφροδίτη.

Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων στις σχολικές μονάδες συζητήθηκαν με τους
Διευθυντές /τριες, Προϊσταμένους/νες και τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής θέματα που
αφορούν στη Φυσική Αγωγή, διαπιστώθηκαν και καταγράφηκαν οι ανάγκες που αφορούν στην κατάσταση των σχολικών αυλών και της μόνιμης και μη, αθλητικής υλικοτεχνικής υποδομής.

Οι συζητήσεις πραγματοποιήθηκαν μέσα σε ένα εξαιρετικό πλαίσιο συνεργασίας και
υπήρξε θετική ανταπόκριση από τους Διευθυντές/ντριες, Προϊσταμένους/νες και
εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής αλλά και από τους Προέδρους των Σχολικών Επιτροπών των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων προκειμένου να λυθούν τα όποια προβλήματα διαπιστωθήκαν, είτε άμεσα είτε με μακροχρόνιο προγραμματισμό.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι επικρότησαν την προσπάθεια αναβάθμισης της σχολικής αυλής
και συναίνεσαν στη μακροπρόθεσμη ενίσχυσή της. Κάθε Δήμος, λαμβάνοντας υπόψιν τις εισηγήσεις έχει εντείνει τις παρεμβάσεις του ως προς τη βελτίωση των σχολικών αυλών, τη συντήρηση ή/και αντικατάσταση της μόνιμης αθλητικής υλικοτεχνικής υποδομής αλλά και την παροχή αναλώσιμου αθλητικού εξοπλισμού, στο μέτρο του δυνατού και εφικτού.

Οι σχολικές αυλές αποτελούν πολύτιμο χώρο του σχολείου για άσκηση, αναψυχή και
ψυχαγωγία των μαθητών καθώς περνούν σχεδόν το ένα τέταρτο της ημέρας τους σε αυτές. Ένα ενθαρρυντικό σχολικό περιβάλλον μπορεί να ωθήσει τα παιδιά σε ουσιαστικότερη ενασχόληση με τη Φυσική Δραστηριότητα κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.
Η διαμόρφωση των σχολικών αυλών πρέπει να διέπεται από τρεις βασικές κατευθύνσεις:
α) Αθλητικές σχολικές αυλές. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι, κατά κύριο λόγο, η τάξη του
εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής πρέπει να έχει διαμορφωμένο αθλητικό περιβάλλον, στο οποίο να υπάρχουν τα ενδεδειγμένα αθλητικά υλικά καθώς και η κατάσταση του δαπέδου να παρέχει τη δυνατότητα να πραγματοποιούνται με ασφάλεια όλα όσα προβλέπει το Αναλυτικό
Πρόγραμμα Σπουδών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
β) «Πράσινες» σχολικές αυλές. Οι «πράσινες» σχολικές αυλές προσφέρουν μια ευκαιρία στα
παιδιά να βιώσουν ένα υγιές υπαίθριο περιβάλλον στο πλαίσιο της καθημερινής τους ζωής και μπορεί να περιλαμβάνουν υπαίθριες αίθουσες διδασκαλίας, κήπους, παραδοσιακό εξοπλισμό παιχνιδιού, δέντρα κ.ά.
γ) Σχολικές αυλές συμπερίληψης. Οι σχολικές αυλές θα πρέπει να έχουν μια πιο δίκαιη
κατανομή των χώρων, με περισσότερες περιοχές χαλάρωσης, με περισσότερη ποικιλομορφία
στις επιλογές των παιχνιδιών και των λοιπών δραστηριοτήτων, ώστε ο χώρος να δίνει τις ίδιες ευκαιρίες και δυνατότητες σε όλους.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα