Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
26.1 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Κοπάσης στο CRETA για ΒΟΑΚ: Ανάγκη διασύνδεσης των μεγάλων πόλεων

Πρέπει να διαβάσετε

Το σχέδιο κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, καθώς και το χρονοδιάγραμμα, ανέφερε, μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA, ο πρόεδρος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Λευτέρης Κοπάσης.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ο ΒΟΑΚ χωρίζεται σε υπο-τμήματα. Το πρώτο αφορά στο τμήμα Χανιά – Χερσόνησος το οποίο θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης και την εθνική συμμετοχή θα καλύψει το Ταμείο Ανάκαμψης. Το δεύτερο αφορά στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, το οποίο θα γίνει μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Παραμένουν ωστόσο ερωτήματα σχετικά τα τμήματα Άγιος Νικόλαος – Σητεία και Κίσσαμος – Χανιά, σχετικά με τον τρόπο χρηματοδότησής τους.

«Το Κίσαμος – Χανιά πιστεύω θα είναι μέρος της προαίρεσης στο κομμάτι της παραχώρησης και θα ακολουθήσει στο μεγάλο έργο της παραχώρησης από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο.  Προφανώς θα είναι σε συνέχεια της επιλογής του αναδόχου. Όσον αφορά το Άγιος Νικόλαος – Σητεία θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ, και θα είναι ένα κλασικό δημόσιο έργο», ανέφερε ο κ. Κοπάσης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η πραγματική κατασκευή του έργου θα αντιστοιχηθεί με το κυκλοφοριακό φόρτο, γεγονός που σημαίνει ότι το έργο που θα επιλεγεί τελικώς θα κριθεί με βάση με τις πραγματικές ανάγκες.

«Υπάρχουν βέβαια και οι κάθετοι άξονες σε όλο το νησί, οι οποίοι είναι θέμα ασφάλειας αλλά πρωτίστως θέμα ανάπτυξης και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να στοχεύσουμε στο ότι το νησί δε θα είναι υδροκέφαλο ούτε προς το βορρά ούτε προς το κέντρο. Μέχρι τώρα σε όλους τους νότιους άξονες ακολουθείται η ίδια πρακτική, παρεμβάσεις οι οποίες δίνουν μεγάλη πνοή. Σε κάθε περίπτωση, στην Κρήτη, η ανάγκη προσδιορίζεται στη διασύνδεση των μεγάλων πόλεων, των αξιοθέατων και λιμανιών και αεροδρομίων», ανέφερε ο κ. Κοπάσης.

Ο ίδιος μάλιστα σχολιάζοντας τις αντιδράσεις που έχουν προκύψει σχετικά με τη χάραξη στη Σκαλέτα Ρεθύμνου, ανέφερε ότι «οι μελέτες επαναπροσδιορίστηκαν από το Υπουργείο και το υλικό που υπήρχε από τον ΟΑΚ έχει πλέον προσδιοριστεί με νέο τρόπο. Συζητείται ήδη στα τεχνικά επιμελητήρια», ενώ για τον κάθετο άξονα Ηρακλείου – Μεσαράς, σχολίασε ότι η «ήταν ένα πολύ δύσκολο έργο, με 3 διαφορετικές χρηματοδοτήσεις κατάφερε να χρηματοδοτηθεί και αυτό που συζητιέται είναι ότι δεσμεύονται οι πόροι για τη συντήρησή του».

«Τα έργα δεν ολοκληρώνονται με την κατασκευή τους, είναι ζωντανά έργα και πρέπει συνέχεια να έχουν την παρέμβαση του φορέα που είναι επιφορτισμένος με τη συντήρηση και τη λειτουργίας τους», ανέφερε κλείνοντας ο κ. Κοπάσης.

 

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα