Στην ενεργοποίηση της συμφωνίας με εξωτερικό συνεργάτη για την αποκομιδή των πράσινων απορριμμάτων και των ογκωδών αντικειμένων προχώρησε ο Δήμος Ηρακλείου.
Συγκεκριμένα, από την περασμένη εβδομάδα (στις 13/8), ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Γιώργος Αγριμανάκης υπέγραψε την ανάληψη υποχρέωσης ύψους περίπου 100.000 ευρώ από τον Δήμο, για την μίσθωση οχημάτων και μηχανημάτων από ιδιώτη, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στην μάχη κατά των παράνομων χωματερών.
Μάλιστα στη σχετική απόφαση που έχει ήδη ανεβεί στην “Διαύγεια”, από την ίδια την δημοτική αρχή γίνεται αναφορά στον κίνδυνο υγείας, ασφάλειας και ζωής των δημοτών αλλά και στον κίνδυνο πρόκλησης πυρκαγιάς.
Το κείμενο της απόφασης αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο Δήμος εγκρίνει τη σχετική δαπάνη: “Για την άμεση και κατεπείγουσα απομάκρυνση πράσινων απορριμμάτων και ογκωδών αντικειμένων από τον αστικό ιστό, επειδή υπάρχει κίνδυνος για την υγεία, την ασφάλεια και την ζωή των πολιτών και των επισκεπτών καθώς και την κατεπείγουσα απομάκρυνση πράσινων απορριμμάτων και ογκωδών αντικειμένων από τις δημοτικές κοινότητες του Δήμου Ηρακλείου και από χώρους παράνομης και ανεξέλεγκτης εναπόθεσης απορριμμάτων, ιδίως μετά την λήξη της περιόδου διαχείρισης προληπτικών μέτρων οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, επειδή υπάρχει κίνδυνος για την υγεία, την ασφάλεια και την ζωή των πολιτών και των επισκεπτών και λόγω κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς” .
Εδώ η απόφαση:
Η συγκεκριμένη λύση, της συνεργασίας με ιδιώτη για την μίσθωση οχημάτων και οδηγών κυρίως, έχει χρησιμοποιηθεί ξανά τους προηγούμενους μήνες από την δημοτική αρχή, όταν η κατάσταση με τις παράνομες χωματερές ήταν εκτός ελέγχου, όπως φαίνεται ότι είναι και τώρα.
Για το θέμα μίλησε στο creta24 o Αντιδήμαρχος Καθαριότητας Νίκος Γιαλιτάκης: “Είναι γεγονός ότι υπάρχει θέμα με την αποκομιδή, κυρίως εξαιτίας της υποστελέχωσης της Υπηρεσίας και της μεγάλης έλλειψης οδηγών. Ταυτόχρονα, όπως συμβαίνει κάθε καλοκαίρι, τα παραγόμενα απορρίμματα έχουν αυξηθεί από τους 7.000 τόνους μηνιαίως σε 8.000 τόνους και παραπάνω.
Ευτυχώς, από την Τετάρτη θα επαναλειτουργήσει το ΚΔΑΥ και έτσι ευελπιστούμε ότι σταδιακά η κατάσταση στην ανακύκλωση θα ομαλοποιηθεί.
Όπως ξέρετε, έχουμε εκπονήσει ένα μεγαλόπνοο σχέδιο που προβλέπει μεικτό σύστημα και συνεργασία με εξωτερικό συνεργάτη στην αποκομιδή. Ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός είναι ήδη στον αέρα, αλλά μέχρι να ξεκινήσει η εφαρμογή του σχεδίου που είμαστε βέβαιοι ότι θα δώσει λύση, θα λάβουμε και έκτακτα μέτρα που αφορούν σε ενίσχυση του προσωπικού, κυρίως στην ειδικότητα των οδηγών. Παράλληλα τρέχει και η σύμβαση με εξωτερικό συνεργάτη που διαθέτει τσαπάκια και φορτηγά και επιχειρεί στις παράνομες χωματερές, οι οποίες δυστυχώς αυξάνονται”.
Ο Αντιδήμαρχος τόνισε ακόμα ότι οι πολίτες έχουν δίκιο που διαμαρτύρονται, ωστόσο όλοι οφείλουν να διαχειρίζονται καλύτερα τα απορρίμματά τους, εφαρμόζοντας τον κανονισμό καθαριότητας. Επίσης, σχετικά με τα ογκώδη αντικείμενα ,επανέλαβε ότι οι δημότες μπορούν να καλούν στο 2813 409-660 και 661, ώστε να κλείσουν ραντεβού με την Υπηρεσία.