Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024
11.8 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Κεγκέρογλου: Συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας να διασφαλίζει την μόρφωση των παιδιών της Γαύδου

Πρέπει να διαβάσετε

Την απρόσκοπτη πρόσβαση των παιδιών της Γαύδου στη Δημόσια εκπαίδευση χωρίς να ξεριζώνονται οι οικογένειές τους, ζήτησε με επίκαιρη ερώτηση του, που συζητήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής, ο Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑ.ΣΟ.Κ-Κίνημα Αλλαγής, κ.Βασίλης Κεγκέρογλου.

Ο Βουλευτής επεσήμανε ότι  η πρόσβαση των παιδιών των μικρών και ακριτικών νησιών στην 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση είναι θέμα Εθνικό, δημογραφικό, νομικό και συνταγματικό. Έγκειται στον πυρήνα της εκπαίδευσης στα νησιά και μάλιστα της υποχρεωτικής όπως προβλέπεται από το σύνταγμα και τους νόμους της χώρας μας. Έχει υποχρέωση- ex lege- η πολιτεία να μεριμνά για τις ανάγκες των παιδιών που διαβιούν μαζί με τις οικογένειες τους υπό αντίξοες συνθήκες σε απομακρυσμένα νησιά. Στο πλαίσιο αυτό, η ωφέλεια της λειτουργίας Δημοτικού και γυμνασιακής τάξης στη Γαύδο δεν μετριέται στεγνά οικονομικά.

Η Κυβέρνηση της ΝΔ, με την αδιαφορία της, αντί της δημιουργίας προϋποθέσεων για την εγκατάσταση και άλλων οικογενειών με τα παιδιά τους στην Γαύδο, αναγκάζει σε φυγή και όσους ελάχιστους έχουν απομείνει και στέλνουν περήφανα και ολούθε μήνυμα Ελληνισμού.

Το ΠΑΣΟΚ προτείνει την λειτουργία πρώτης Γυμνασιακής τάξης με ευέλικτο πρόγραμμα δια ζώσης εκπαίδευσης για τις ομάδες των μαθημάτων με τις περισσότερες εκπαιδευτικές ώρες  αλλά και σε συνδυασμό με τηλεκπαίδευση για τα μαθήματα με λίγες ώρες διδασκαλίας .

Επειδή η  ισότιμη αντιμετώπιση της νησιωτικής Ελλάδας  είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και το δικαίωμα πρόσβασης σε όλα τα δημόσια αγαθά και ιδιαίτερα στην παιδεία και την υγεία καθολικό, ο κ.Κεγκέρογλου ζήτησε:

α)Την δημιουργία γυμνασιακής τάξης ώστε να μαθητεύσουν τα παιδιά των κατοίκων της Γαύδου και να μην ξεριζωθεί η οικογένεια τους

β)συγκεκριμένα κίνητρα για τους καθηγητές προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους από την Γαύδο.

Στην συνέχεια, ο Βουλευτής, τόνισε ότι  αφού το θέμα δεν είναι οικονομικό, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα για την κυβέρνηση που δεν διασφαλίζει την πρόσβαση των παιδιών στη μόρφωση και στον τόπο τους, παρά τη συνταγματική υποχρέωση και  υπενθύμισε ότι το ΠΑΣΟΚ στηρίζει διαχρονικά το δικαίωμα όλων των μαθητών στην εκπαίδευση – και πιο πολύ σε εκείνες τις περιοχές της χώρας, όπου συντρέχουν ιδιαίτεροι εθνικοί, κοινωνικοί, παιδαγωγικοί και δημογραφικοί λόγοι.

Η εκπόνηση μιας πολιτικής για το ζήτημα της εκπαιδευτικής λειτουργίας σε τέτοιες περιοχές δεν μπορεί να συγκροτείται ως πρόταση κλεισίματος των σχολείων και διακοπής της εκεί εκπαιδευτικής λειτουργίας.

Το ΠΑΣΟΚ θεωρεί αναγκαία μια διαφοροποιημένη εκπαιδευτική πολιτική απέναντι στην άκαμπτη ομοιομορφία του εκπαιδευτικού μας συστήματος – γιατί ο πληθυσμιακός και μαθητικός ιστός της χώρας μας στις μικρονησιώτικες αλλά και στις ορεινές απαιτεί εκ των πραγμάτων ξεχωριστή αντιμετώπιση.

«Η άρνηση της Υπουργού είναι μια πράξη ενάντια στα παιδιά των ακριτικών νησιών, αφού τους βάζει εμπόδια στην μόρφωση, είναι ενάντια στην Εθνική προσπάθεια ενίσχυσης των ακριτικών περιοχών και με όρους Εθνικής Άμυνας τονίζω:

-Το μεγαλύτερο όπλο της Ελλάδος για την αντιμετώπιση της τουρκικής επιθετικότητας που κάθε τόσο γκριζάρει και αμφισβητεί την κυριαρχία μας σε νησιά, είναι το ανθρώπινο δυναμικό, οι ίδιοι οι κάτοικοι και τα παιδιά τους.

-Το σημαντικότερο δε «εξοπλιστικό πρόγραμμα» είναι η παροχή υπηρεσιών υγείας και εκπαίδευσης στους κατοίκους και τα παιδιά των νησιών και ιδιαίτερα των μικρών και ακριτικών» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ.Κεγκέρογλου και κάλεσε την Υπουργό  να επανεξετάσει το θέμα και να υιοθετήσει την ορθολογική, εθνικά και δημογραφικά ωφέλιμη λύση του ΠΑΣΟΚ.

Μια λύση παιδαγωγική που σέβεται το αναφαίρετο δικαίωμα των παιδιών για μόρφωση στον τόπο τους και είναι υποχρέωση της πολιτείας και επιταγή του Συντάγματος.

Η Υφυπουργός με την απάντηση της, επέμεινε στην απόφαση της Υπουργού και απέρριψε το αίτημα για ίδρυση γυμνασιακής τάξης, επικαλούμενη μάλιστα και την έλλειψη σχετικής εισήγησης από τον Δ/ντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα