Το οδικό δίκτυο της Κρήτης αποτελεί παράδειγμα αναφοράς για την επικινδυνότητα των δρόμων, του αριθμού των τροχαίων και των απωλειών ανθρώπινων ζωών.
Αναφερόμενος στα σημεία «καρμανιόλα» του οδικού δικτύου της Κρήτης ο καθηγητής οδοποιίας και οδικής ασφάλειας στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Νίκος Ηλιού σημείωσε πως «η Κρήτη είναι τυχερή που έχει μόνο αυτόν τον αριθμό των τροχαίων με το τόσο κακό οδικό δίκτυο που διαθέτει».
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως στην Κρήτη εντοπίζονται 457 επικίνδυνα σημεία στο οδικό δίκτυο του νησιού, όπως προέκυψε από πολυετή έρευνα καταγραφής.
«Με ενοχλεί να λέμε για ατίθασους οδηγούς στην Κρήτη. Η οδική ασφάλεια που προκρίνουμε ασχολείται τόσο με τις υποδομές όσο και με τον άνθρωπο», σημείωσε ο κ.Ηλιού.
Το project για τη μείωση των τροχαίων
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφαλείας 2020 – 2030. Το σχέδιο δίνει έμφαση σε δύο βασικές παραμέτρους, τον έλεγχο της υπερβολικής ταχύτητας και τη βελτίωση της ασφάλειας των δικυκλιστών, οι οποίοι μαζί με τους πεζούς αποτελούν τους πλέον ευάλωτους χρήστες των οδών.
«Να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο το οποίο θα βασίζεται στην αρχή της ανάληψης της ευθύνης που αναλογεί σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και όχι μόνο εκ μέρους του χρήστη της οδού», δήλωσε ο κ. Ηλιού και πρόσθεσε πως «ακόμα και σε μεγάλα αστικά κέντρα δεν υπάρχουν προδιαγραφές για κυκλικούς και ισόπεδους κόμβους, ενώ εντοπίζονται και πολλές αστοχίες, οι οποίες θα μπορούσαν να εξαλειφθούν με χαμηλού κόστους επεμβάσεις».