Στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ Κρήτης μίλησε ο Καθηγητής στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και πρώην αναπληρωτής υπουργός των Οικονομικών και υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Μάρδας, με αφορμή ένα άρθρο του ιδίου για την επόμενη ημέρα στον τουρισμό και για τα στοιχεία ανταγωνιστικότητας που θα πρέπει κάποια στιγμή να ενταχθούν παράλληλα με τους όρους μαζικότητας στον τουρισμό.
Όπως δήλωσε ο καθηγητής, «πάνω – κάτω», θάλασσα, ήλιο, πολιτισμό διαθέτουν όλες οι ανταγωνιστικές χώρες της Ελλάδας, ακόμη και στοιχεία του Ελληνικού πολιτισμού, όπως πχ. η Τουρκία.
Το ζητούμενο σύμφωνα με τον κ. Μάρδα είναι, ότι πέρα από τις παραδοσιακού αντιλήψεις για το πώς αναπτύσσεται ο Τουρισμός με τις συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις, διαφημίσεις και με προβολές, θα έπρεπε να σκεφτούμε κάτι διαφορετικό για να δημιουργήσουμε δυναμικό συγκριτικό πλεονέκτημα.
Αυτό που διευκρίνισε ο καθηγητής, είναι πως πρέπει να ακολουθήσουμε μια πιο στοχευμένη πολιτική ως προς τις προτάσεις για τουρισμό στη χώρα. Για παράδειγμα ο κ. Μάρδας ανέφερε, την επιλογή συνεργασίας με κάποια εταιρεία διεθνή που παράγει μη αλκοολούχα ποτά ή μια εταιρεία τροφίμων και να υπάρχει μια διαδικασία κλήρωσης μέσα από την κατανάλωση των προϊόντων αυτών και να δημιουργούσαμε ένα σύνολο ατόμων σε όλο τον πλανήτη που θα κέρδιζαν ένα ταξίδι στην Ελλάδα, το οποίο θα ήταν στοχευμένο.
«Η βόμβα του κορωνοϊού πρέπει να έχει χτυπήσει το καμπανάκι κινδύνου σε όλο το πολιτικό κόσμο της χώρας», σημείωσε ο καθηγητής Μάρδας.
Όπως, είπε, «η μονοκαλλιέργεια» του τουρισμού – που αποδείχθηκε εύκολη σε σχέση με τη Βιομηχανία και την Γεωργία – ήταν και το λάθος μας.
«Στρέψαμε την προσοχή μας στον τουρισμό, οδηγήσαμε την χώρα μας σε μια αποβιομηχανοποίηση και εγκαταλείψαμε ως ένα μεγάλο βαθμό τη Γεωργία», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «το σοκ που δεχθήκαμε από τον κορωνοϊό πρέπει να μας βάλει λίγο μυαλό έτσι ώστε να στρέψουμε το μυαλό μας στη Βιομηχανία και τη Γεωργία χωρίς να εγκαταλείψουμε τον Τουρισμό».
Ενώ, όπως πρόσθεσε στη συνέχεια, όλες οι χώρες που ανταγωνίζονται την Ελλάδα στον Τουρισμό, διαθέτουν και Βιομηχανία και Γεωργία αλλά και ταυτόχρονα δεν έχουν γυρίσει τη πλάτη στον Τουρισμό. Χώρες όπως η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιταλία, το Ισραήλ και η Τουρκία.
Η Κρήτη θα μπορούσε να αποτελέσει έναν κεντρικό πυλώνα για αυτό το νέο αναπροσαρμοσμένο μοντέλο τουρισμού, καθώς όπως τονίζει και ο καθηγητής, «Η Κρήτη πάντοτε έχει πολλά πλεονεκτήματα που δεν τα έχει κανένας άλλος».
Παρόλα αυτά, ο κ. Μάρδας, υπογραμμίζει πως τα μνημεία που διαθέτουμε στην Κρήτη ίσως πρέπει να αναδειχθούν και με ένα άλλο τρόπο. «Δεν είναι δυνατόν σε σημαντικά αρχαία μνημεία να υπάρχουν τριτοκοσμικά πάρκινγκ με σκόνες και χώματα».
Όπως, τόνισε, «Δεν φτιάχνεται έτσι Τουρισμός» και συμπλήρωσε, «Ο τουρίστας δεν θέλει να ταλαιπωρηθεί, θέλει προσοχή και να μείνει ευχαριστημένος και για αυτό το λόγο απαιτούνται και επενδύσεις στο κομμάτι αυτό».
Ακούστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Μάρδα στον ΣΚΑΙ Κρήτης: