Μια ολόκληρη Μοίρα έως και 20 μαχητικών θα μπορεί να κατέβει στο αεροδρόμιο της Καρπάθου και να ανεφοδιαστεί. Αυτός είναι ένας από τους στόχους των έργων που θα γίνουν στο αεροδρόμιο της Καρπάθου καθώς με σχετική απόφαση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας το έργο θα χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, ενώ πληροφορίες αναφέρουν πως με αυτή την απόφαση εντάχθηκε και το ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με «Τα Νέα» ο διάδρομος του αεροδρομίου δεν χρειάζεται επέκταση καθώς φτιάχτηκε εξαρχής με το σκεπτικό της χρήσης του από στρατιωτικά αεροσκάφη. Αυτό που έλειπε ήταν ο επαρκής χώρος στάθμευσης. Όπως επεσήμαναν οι ίδιες πηγές, ανάλογα με την απόσταση που θα τηρείται μεταξύ των αεροσκαφών και το μεγεθός τους θα υπάρχει η δυνατότητα στάθμευσης έως και είκοσι μαχητικών και πέντε έως δέκα μεταγωγικών αεροσκαφών μεγέθους C-130 και C-27.
Τα έργα που θα γίνουν
Σύμφωνα λοιπόν με την απόφαση, θα πραγματοποιηθεί επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται ως αντικείμενο της πράξης, το έργο αφορά την επέκταση του υφιστάμενου δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών στον Κρατικό Αερολιμένα Καρπάθου (διαστάσεων 100 x 150μ.) ώστε να αποκτήσει συνολικές διαστάσεις 100 x 350 μ. καθώς και τις απαραίτητες εργασίες φωτισμού της συνολικής επιφάνειας των δαπέδων και της αντίστοιχης φωτεινής σήμανσης. Επίσης προβλέπεται η υλοποίηση τω απαραίτητων έργων αποστράγγισης των ομβρίων υδάτων.
Τέλος το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση της χάραξης και ασφαλτόστρωσης ενός τμήματος του υφιστάμενου περιφερειακού χωματόδρομου, που οδηγεί προς έναν πύργο ελέγχου του αερολιμένα. Το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2027 και θα κατασκευαστεί σύμφωνα με το εγκεκριμένο Master Plan της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Η αναβάθμιση του αεροδρομίου στην Κάρπαθο σχεδιαζόταν εδώ και μερικά χρόνια, ωστόσο η κίνηση της Τουρκίας να μετατρέψει τη βάση του Νταλαμάν, απέναντι στη Ρόδο, από προκεχωρημένη σε κύρια βάση προκειμένου εκεί να εδρεύει μόνιμα μια ολόκληρη Μοίρα της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας και η παράλληλη αναβάθμιση του ναυστάθμου του Ασκάζ, επίσης απέναντι από τη Ρόδο, συνετέλεσαν στο να κινηθεί ταχύτερη προς αυτή την κατεύθυνση η Αθήνα.